Понякога трябва да си критичен към това, което разрушаваш, за да можеш да градиш. В хилядолетията Пловдив е преживял много разрушения, за да може да бъде изграждан отново. Мисля си обаче, че в момента няма нужда от разрушаване, за да можем да градим.
Това каза за „Преди всички“ по „Хоризонт“ и "Точно днес" на Радио Пловдив Любо Георгиев - директор на фестивала “One architecture week”, който изтъкна че градът е и добър пример за това как меценатството е развивало градската среда.
Светлана Куюмджиева Артистичен директор на „Европейска столица на културата - Пловдив 2019“ обеща голямо изграждане в града, но по-скоро „като знания, като възможности, като самочувствие и като участие на хората в този процес“:
Стратегията по отношение на инфраструктурата, е по-скоро да се надгради и да се подобри съществуващата. Честа практика в много градове – европейски столици на културата – е да се инвестира ужасно много в нова инфраструктура, която след това не може да се напълни със съдържание – добрия стар Олимпийски синдром.
Според Куюмджиева, дебатът около Тютюневия град е пряк ефект от избирането на Пловдив за европейска столица на културата.
Литераторът Манол Пейков припомни, че Тютюневите складове са били национализирани, но след промените не са били реституирани на първоначалните им собственици – нито на наследниците на Кудоглу, нито на българския народ, каквато е волята на дарителя:
Това е нещо, което трябва да бъде поправено от Българската държава. По принцип не съм привърженик на идеята за непременно изкупуване на паметниците на културата от страна на държавата или общината, защото е много трудно те да бъдат стопанисвани. Но, в конкретния случай с тези складове, смятам, че е морален ангажимент на държавата към паметта на този голям българин, те да бъдат върнати на гражданите на този град.
На 10 ноември в Пазарджик ще е премиерата на книгата „Родопската теснолинейка“. Това е книга-енциклопедия, която в 364 цветни страници събира повече от век история, разкази и снимки, посветени на единствената действаща теснолинейна железопътна линия в България по маршрута Септември–Добринище. В интервю за програма "Ден след ден" Кристиян Ваклинов..
Проектобюджетът за 2026 година е определен от бизнеса като опасен и нереалистичен. Според заместник-председателя на Асоциацията на индустриалния капитал и социолог Кънчо Стойчев държавата върви към свръхдефицит и критично равнище на задлъжнялост, а цената ще бъде платена от българските данъкоплатци. В интервю за Радио Пловдив Стойчев заяви, че..
Намалява увереността на българите както за за личните им финанси, така иза икономиката на държавата през следващата година, динамично расте прогнозата за повишаване на цените - това са част от изводите на проучване, направено от агенция "Мяра" през месец октомври. Разбира се, в този тип данни винаги се оглежда и инерционният скептицизъм, като цяло..
Председателят на БТПП Цветан Симеонов определи като неприемлив подходът на управляващите, които оставиха само ден на работодателите да дадат становища по бюджета, а в същото време ги използват като параван в Тристранния съвет. "При новите условия, с тези съкрани срокове по всяка вероятност ще гласуваме против бюджета. Имаме горчив опит с това, че пак..
Огнян Тодоров, председател на Сдружение "Български музеи" и директор на Природонаучния музей в Пловдив, коментира в програма "Точно днес" очакваното финансиране от бюджета за 2026 г. и състоянието на музейния сектор. Той подчерта сериозния дисбаланс в заплащането между секторите "Образование" и "Култура", като заплатите на музейните работници са..