Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Правила за превоз на опасни товари има, но не се спазват

| обновено на 12.12.16 в 16:25

В случая има натрупване на критична маса от неспазване на правила и на нормативни разпоредби.

Неглижиране, типично по нашенски. И всички тези неща - и в железопътната инфраструктура, в превозвача и в контролните органи...в даден момент системата не издържа и се разпада. И се стига до такива произшествия. Това заяви в интервю за Радио Пловдив доцент Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на железопътните превозвачи в България, който коментира трагичния инцидент на гара Хитрино.

Той подчерта, че на книга правилата за превоз на опасни товари са разписани.

Има контролен орган в самата железопътна инфраструктура, има такъв и в превозвача. Съществува и Национален контролен орган по безопасност. Всички тези правила на книга са разписани. Включително и за консултантите по безопасността. Но на практика се оказва, че те не са свършили никаква работа по отношение на организацията на движение на влака и начина на приемането му в гарата. Има много изисквания за пренос на опасни товари. Но те не се спазват, коментира доцент Ананиев.

Експертът смята, че причините за инцидента на гара Хитрино може да е техническа неизправност, а също и човешка грешка.

Председателят на Асоциацията на железопътните превозвачи в България допълни още, че фирмата, която е осъществявала превоза, е първия частен железопътен превозвач в страната.

Цялото интервю с доцент Симеон Ананиев можете да чуете в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54