Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Правила за превоз на опасни товари има, но не се спазват

| обновено на 12.12.16 в 16:25

В случая има натрупване на критична маса от неспазване на правила и на нормативни разпоредби.

Неглижиране, типично по нашенски. И всички тези неща - и в железопътната инфраструктура, в превозвача и в контролните органи...в даден момент системата не издържа и се разпада. И се стига до такива произшествия. Това заяви в интервю за Радио Пловдив доцент Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на железопътните превозвачи в България, който коментира трагичния инцидент на гара Хитрино.

Той подчерта, че на книга правилата за превоз на опасни товари са разписани.

Има контролен орган в самата железопътна инфраструктура, има такъв и в превозвача. Съществува и Национален контролен орган по безопасност. Всички тези правила на книга са разписани. Включително и за консултантите по безопасността. Но на практика се оказва, че те не са свършили никаква работа по отношение на организацията на движение на влака и начина на приемането му в гарата. Има много изисквания за пренос на опасни товари. Но те не се спазват, коментира доцент Ананиев.

Експертът смята, че причините за инцидента на гара Хитрино може да е техническа неизправност, а също и човешка грешка.

Председателят на Асоциацията на железопътните превозвачи в България допълни още, че фирмата, която е осъществявала превоза, е първия частен железопътен превозвач в страната.

Цялото интервю с доцент Симеон Ананиев можете да чуете в звуковия файл.


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Започва юбилейният Национален фолклорен събор в Копривщица

Днес е официалното откриване на 13-ият Национален събор на народното творчество в Копривщица.  Това издание е юбилейно - навършват се 60 години от началото на инициативата.  Съборът се провежда на всеки 5 години с изключение на прекъсването по време на Covid-пандемията. Откриването е в 11 ч.  Патрон е министър-председателят Росен Желязков,..

публикувано на 09.08.25 в 09:43

По-високите глоби за шофьорите не са за превенция, а за пари

Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..

публикувано на 08.08.25 в 11:07

Пазарите в Пловдив са готови за цените в лева и евро

От днес влиза в сила двойното етикетиране на стоките в магазините и пазарите. В Пловдив магазините вече са готови за цените в евро и лева, а на пазарите две трети от търговците и производители на плодове и зеленчуци до последно поставяха етикети в българска валута.  С въвеждането на двойното обозначение на цените от днес, това трябва да..

публикувано на 08.08.25 в 10:48

Измами може да има чак при двойното обръщение на парите

Нелоялни практики и опити за измами заради влизането в еврозоната едва ли ще има в преходния период. По-скоро такива може да има чак през януари при двойното обръщение на парите. „Когато влезете в магазина и дадете 20 лева, а трябва да ви върнат рестото в евро – ще се изисква много бърза калкулация. Това ще води до много грешки, а някъде..

публикувано на 08.08.25 в 10:22
Румяна Титерякова

Екскурзоводите са против отмяната на лицензирането им

Лицензираните екскурзоводи у нас излязоха с петиция до Министерството на срещу отмяната на Наредбата за регулация на екскурзоводската професия. Такова искане е направено на среща в министерството в края на месец юли. Според лицензираните екскурзоводи то е продиктувано от икономически интереси на конкретни туроператори, които имат полза от..

публикувано на 07.08.25 в 11:03