Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Машинистите преживяват голям шок

Снимка: БГНЕС

Никога една беля не става само по една причина.

Ако е имало малко по-висока скорост, ако по вагона е имало някоя микропукнатитана и тя се е скъсала -къса се влакът, имаме екстремно задържане – това става от стрелките, стрелките не могат да издържат, защото там вече е по-специфично. И се натрупват две – три грешки. И се стига до такъв инцидент, никога  не може да бъде само една причина. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Петър Бунев, лидер на железничарския синдикат към КНСБ, който коментира трагедията в село Хитрино. Той допълни, че съществуват различни версии, но повече яснота ще има след отваряне на черната кутия, която ще покаже скоростта на композицията.

Машинистите преживяват един голям шок. Знаете, че всичко се насочи към версията за човешка грешка. За съжаление - винаги се получава така, че  накрая ще изкараме шафнера или машиниста виновни. Съжалявам, че трагедията е много голяма. Но проблемите се коренят някъде по-дълбоко и те са по-отдавна, допълни още Бунев.

Превозвачът е частна компания, а инфраструктурата е на държавата – Национална компания „Железопътна инфраструктура”, те отговарят за нея. Знаем, че средства никъде не достигат. Затова в повечето случаи, дори и на тази гара, имаме намаление на скоростта заради това, че не може, няма средства да се направи капитален ремонт, основен ремонт на пътя.

Синдикалният лидер смята, че в случая има лошо стечение на обстоятелствата. Да се пробие една цистерна не е толкова лесно, защото те са с двойно дъно – те са две цистерни една в друга, между стените има въздух. Имало е и други случаи, когато цистерни са дерайлирали, обаче не се е стигало до взрив, допълни той.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

По-високите глоби за шофьорите не са за превенция, а за пари

Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..

публикувано на 08.08.25 в 11:07

Пазарите в Пловдив са готови за цените в лева и евро

От днес влиза в сила двойното етикетиране на стоките в магазините и пазарите. В Пловдив магазините вече са готови за цените в евро и лева, а на пазарите две трети от търговците и производители на плодове и зеленчуци до последно поставяха етикети в българска валута.  С въвеждането на двойното обозначение на цените от днес, това трябва да..

публикувано на 08.08.25 в 10:48

Измами може да има чак при двойното обръщение на парите

Нелоялни практики и опити за измами заради влизането в еврозоната едва ли ще има в преходния период. По-скоро такива може да има чак през януари при двойното обръщение на парите. „Когато влезете в магазина и дадете 20 лева, а трябва да ви върнат рестото в евро – ще се изисква много бърза калкулация. Това ще води до много грешки, а някъде..

публикувано на 08.08.25 в 10:22
Румяна Титерякова

Екскурзоводите са против отмяната на лицензирането им

Лицензираните екскурзоводи у нас излязоха с петиция до Министерството на срещу отмяната на Наредбата за регулация на екскурзоводската професия. Такова искане е направено на среща в министерството в края на месец юли. Според лицензираните екскурзоводи то е продиктувано от икономически интереси на конкретни туроператори, които имат полза от..

публикувано на 07.08.25 в 11:03

Не е ясно как "Магазин за хората" ще влезе в кооперативните бази

Министерският съвет прие разпореждане за образуване на „Магазин за хората“, определен е и Съвет на директорите на дружеството. Първият магазин ще отвори врати пред септември в област Пловдив, а мрежата ще се развива в партньорство с Централния кооперативен съюз. Скептично, критично, иронично бе посрещната идеята на лидера на ДПС Делян Пеевски за..

публикувано на 07.08.25 в 10:56