Незабавно да бъде спряна процедурата за отдаване на концесия на интермодален терминал в Пловдив, включващ бензиностанция, автомивка, складове, коловози и рампи, поискаха от БСП на брифинг в парламента. От партията настояват и за спиране на обществената поръчка за въвеждане на тол-система в България.
Социалистите посочиха, че интермодалният терминал е изграден от Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/, като инвестицията е на стойност 10 млн. лева, но вместо държавната компания да го експлоатира и да печели, правителството решава да го даде на концесия срещу 4000 лева на месец. "Образно казано, това е колкото за една будка за вестници на "Витошка", коментира депутатът Драгомир Стойнев.
От БСП изразиха съмнения, че терминалът ще се даде на голяма транспортна фирма от Пловдив и то за 27 години напред. Процедурата да се спре, защото това е ограбване на българските граждани, призова Стойнев.
В отговор Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията огласи позиция, в която се казва, че в откритата с Решение на Министерския съвет от 10 ноември процедура за предоставяне на концесия на интермодален терминал Пловдив са спазени основните принципи, залегнали в Закона за концесиите, за публичност, прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и пропорционалност.
Неясно остава твърдението на народните представители, че концесията "ще бъде дадена на голяма фирма от Пловдив". Заложените в процедурата изисквания към участниците не включват ограничително условие на териториален принцип на участниците в процедурата.
Напротив, изпратеното и публикувано Обявление за откриване на процедурата за предоставяне на концесия в Европейски вестник, в съответствие с изискванията на Директива 2014/23/ЕС на ЕП и на Съвета от 26 февруари 2014 г. за възлагане на договори за концесия, осигуряват по-голяма публичност и възможност за широк кръг участници да се запознаят и участват в нея, се казва в съобщението.
От МТИТС предоставят и информация, показваща хронологично, че прединвесдтиционото проучване за изграждането на интермодален терминал Пловдив е стартирало през 2008 г. /от правителство на Сергей Станишев/. На 31 октомври 2013 г. /по време на правителството на Пламен Орешарски/ Управляващият орган на ОП "Транспорт" в МТИТС одобрява формуляра за кандидатстване за финансиране на изграждането на ИМТ Пловдив, с бенефициент НКЖИ. Проектът /финансовата помощ/ преминава през нотификация в Генерална дирекция "Конкуренция" на Европейската комисия и продължителна кореспонденция между оторизираните държавни органи за изследване на режима на държавни помощи при финансирането.
По-късно, през 2014 г. /по време на правителството на Бойко Борисов/ с писмо ГД "Конкуренция" уведомява, че са приключили предварителната проверка по мярката и предоставянето на финансиране към НКЖИ не представлява държавна помощ. Мярката не включва и държавна помощ по отношение на бъдещия концесионер, тъй като държавата се е ангажирала изборът му да бъде с открита, равнопоставена и недискриминационна процедура, която няма да навреди на Общия пазар, както и че той ще оперира на пазарен принцип.
С този акт на ЕК /ГД "Конкуренция"/ фактически е дадена "зелена светлина" за реализация на инвестицията на НКЖИ по изграждане на ИМТ Пловдив и проектът беше стартиран, посочват от МТИТС. Ангажимент остава след изграждането на базовата инфраструктура тя да бъде предоставена на концесия.
С Решението на МС от 10 ноември 2016 г. е открита процедурата за предоставяне на концесия на ИМТ Пловдив. На тази дата кабинетът на Бойко Борисов не е в оставка и твърденията на народните представители са неверни.
Плащанията, които избраният концесионер следва да извършва, съгласно приетото Решението на МС са следните: еднократно концесионно плащане в размер 5 000 лева и дължимия ДДС върху тази сума; годишни концесионни плащания към концедента, съставени от две части - фиксирана и променлива и инвестициите, които концесионерът ще бъде задължен да извърши са не по-малко от 4 687 600 лева без ДДС за срока на концесията, в т.ч. - инвестиции в размер, не по-малък от 1 400 000 лева без ДДС за първите две години от срока на концесията.
С традиционно шествие, водено от Бог Дионис и под ръмящ дъжд, в Пловдив започна фестивалът „Дефиле на младото вино“ . Неговото 17-то издание и този път се провежда в Стария град и ще продължи до неделя. В 17 възрожденски къщи се представят 62-ма участници, от тях 46 винарски изби и 16 производители на храни. В трите фестивални дни..
Пловдивският окръжен съд призна двама шофьори за виновни за катастрофа, при която загина младеж в центъра на Пловдив. Тежкият инцидент стана на 26-ти октомври преди две години. Тогава на кръстовището между бул. „Цар Борис III Обединител“ и ул. „Граф Игнатиев“ два мерцедеса, управлявани от млади мъже, нарушават правилата за движение, в резултат..
Бащи с ограничени от съда права протестираха днес в Пловдив с настояване да имат възможност да виждат и се грижат за децата си. Пред съдебната палата те издигнаха плакати и транспаранти с призиви за промяна на съдебните решения и законовата уредба, които ги ощетяват. Обединени в неформалното сдружение "Бащите на Пловдив" хората разказаха..
От Районното управление на полицията в Асеновград информират, че н а имейл се изпраща писмо във връзка с това, че дадено лице е извършило нарушение по Закона за движение по пътищата и му е наложена глоба с издаден електронен фиш СЕРИЯ "К". От община Асеновград посочват, че това е измама и може да доведе до срив и/или дори до достъп до лична..
Мъж на 54 години е загинал при пожар в къща в село Радилово, община Пещера. При друг инцидент в Пловдив е пострадал 18-годишен младеж, съобщават от Главна дирекция "Пожарна безопасност и защита на населението". Потушени са общо 30 пожара в страната, а пожарните екипи са реагирали на 57 сигнала за произшествия. С материални щети са възникнали 13..