Незабавно да бъде спряна процедурата за отдаване на концесия на интермодален терминал в Пловдив, включващ бензиностанция, автомивка, складове, коловози и рампи, поискаха от БСП на брифинг в парламента. От партията настояват и за спиране на обществената поръчка за въвеждане на тол-система в България.
Социалистите посочиха, че интермодалният терминал е изграден от Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/, като инвестицията е на стойност 10 млн. лева, но вместо държавната компания да го експлоатира и да печели, правителството решава да го даде на концесия срещу 4000 лева на месец. "Образно казано, това е колкото за една будка за вестници на "Витошка", коментира депутатът Драгомир Стойнев.
От БСП изразиха съмнения, че терминалът ще се даде на голяма транспортна фирма от Пловдив и то за 27 години напред. Процедурата да се спре, защото това е ограбване на българските граждани, призова Стойнев.
В отговор Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията огласи позиция, в която се казва, че в откритата с Решение на Министерския съвет от 10 ноември процедура за предоставяне на концесия на интермодален терминал Пловдив са спазени основните принципи, залегнали в Закона за концесиите, за публичност, прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и пропорционалност.
Неясно остава твърдението на народните представители, че концесията "ще бъде дадена на голяма фирма от Пловдив". Заложените в процедурата изисквания към участниците не включват ограничително условие на териториален принцип на участниците в процедурата.
Напротив, изпратеното и публикувано Обявление за откриване на процедурата за предоставяне на концесия в Европейски вестник, в съответствие с изискванията на Директива 2014/23/ЕС на ЕП и на Съвета от 26 февруари 2014 г. за възлагане на договори за концесия, осигуряват по-голяма публичност и възможност за широк кръг участници да се запознаят и участват в нея, се казва в съобщението.
От МТИТС предоставят и информация, показваща хронологично, че прединвесдтиционото проучване за изграждането на интермодален терминал Пловдив е стартирало през 2008 г. /от правителство на Сергей Станишев/. На 31 октомври 2013 г. /по време на правителството на Пламен Орешарски/ Управляващият орган на ОП "Транспорт" в МТИТС одобрява формуляра за кандидатстване за финансиране на изграждането на ИМТ Пловдив, с бенефициент НКЖИ. Проектът /финансовата помощ/ преминава през нотификация в Генерална дирекция "Конкуренция" на Европейската комисия и продължителна кореспонденция между оторизираните държавни органи за изследване на режима на държавни помощи при финансирането.
По-късно, през 2014 г. /по време на правителството на Бойко Борисов/ с писмо ГД "Конкуренция" уведомява, че са приключили предварителната проверка по мярката и предоставянето на финансиране към НКЖИ не представлява държавна помощ. Мярката не включва и държавна помощ по отношение на бъдещия концесионер, тъй като държавата се е ангажирала изборът му да бъде с открита, равнопоставена и недискриминационна процедура, която няма да навреди на Общия пазар, както и че той ще оперира на пазарен принцип.
С този акт на ЕК /ГД "Конкуренция"/ фактически е дадена "зелена светлина" за реализация на инвестицията на НКЖИ по изграждане на ИМТ Пловдив и проектът беше стартиран, посочват от МТИТС. Ангажимент остава след изграждането на базовата инфраструктура тя да бъде предоставена на концесия.
С Решението на МС от 10 ноември 2016 г. е открита процедурата за предоставяне на концесия на ИМТ Пловдив. На тази дата кабинетът на Бойко Борисов не е в оставка и твърденията на народните представители са неверни.
Плащанията, които избраният концесионер следва да извършва, съгласно приетото Решението на МС са следните: еднократно концесионно плащане в размер 5 000 лева и дължимия ДДС върху тази сума; годишни концесионни плащания към концедента, съставени от две части - фиксирана и променлива и инвестициите, които концесионерът ще бъде задължен да извърши са не по-малко от 4 687 600 лева без ДДС за срока на концесията, в т.ч. - инвестиции в размер, не по-малък от 1 400 000 лева без ДДС за първите две години от срока на концесията.
Джип с пловдивска регистрация е заснет да шофират в насрещното платно на магистрала Тракия край Пловдив със 140 километра в час. Видеото бе публикувано в социалните медии, включително с регистрационния номер на автомобила и предизвика гневни коментари. Клипът е публикуван днес, но опасното шофиране на 104-ия километър на магистралата е заснет на..
Цената на водата на 28-те ВиК дружества в страната ще се промени от началото на 2025 г. Това сочат разчетите на Комисията за енергийно и водно регулиране, заложени в проект на решение, което ще бъде публично обсъдено на 28 ноември – четвъртък, в сградата на регулатора. В Пловдив водата ще поскъпне с 4%, в Пазарджик цената ще се вдигне с 0,3%, а за..
До 31 януари следващата година ще бъде завършен булевард „Александър Стамболийски“ в район „Южен“. Това заяви пловдивският кмет Костадин Димитров, който е провел срещи в МРРБ с изпълнителите на Южния обходен колектор. Подписан е и линеен график с конкретните дейности и срокове. Кръстовищата, които са ключови по проекта, ще бъдат направени през..
Започва изграждането на нова детска градина за шест групи на улица „Константин Геров“ 47 в район „Южен“. Кметът на Пловдив Костадин Димитров и неговият заместник Владимир Темелков дадоха старт на реализацията на проекта. Новото детско заведение, което ще е на два етажа, ще е за 150 деца на възраст от 3 до 6 години. Всяка една от шестте групи ще има..
Недопустимо е ледената пързалка на площад „Централен“ в Пловдив да възпрепятства достъпа до паметника на патриарх Кирил в Цар-Симеоновата градина. Това заяви общинският съветник доктор Борислав Матеев, който внесе сигнал питане до кмета Костадин Димитров. Матеев настоява да се изясни кои служители са разрешили да се ограничи достъпът до..