Незабавно да бъде спряна процедурата за отдаване на концесия на интермодален терминал в Пловдив, включващ бензиностанция, автомивка, складове, коловози и рампи, поискаха от БСП на брифинг в парламента. От партията настояват и за спиране на обществената поръчка за въвеждане на тол-система в България.
Социалистите посочиха, че интермодалният терминал е изграден от Националната компания "Железопътна инфраструктура" /НКЖИ/, като инвестицията е на стойност 10 млн. лева, но вместо държавната компания да го експлоатира и да печели, правителството решава да го даде на концесия срещу 4000 лева на месец. "Образно казано, това е колкото за една будка за вестници на "Витошка", коментира депутатът Драгомир Стойнев.
От БСП изразиха съмнения, че терминалът ще се даде на голяма транспортна фирма от Пловдив и то за 27 години напред. Процедурата да се спре, защото това е ограбване на българските граждани, призова Стойнев.
В отговор Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията огласи позиция, в която се казва, че в откритата с Решение на Министерския съвет от 10 ноември процедура за предоставяне на концесия на интермодален терминал Пловдив са спазени основните принципи, залегнали в Закона за концесиите, за публичност, прозрачност, свободна и лоялна конкуренция, равнопоставеност и пропорционалност.
Неясно остава твърдението на народните представители, че концесията "ще бъде дадена на голяма фирма от Пловдив". Заложените в процедурата изисквания към участниците не включват ограничително условие на териториален принцип на участниците в процедурата.
Напротив, изпратеното и публикувано Обявление за откриване на процедурата за предоставяне на концесия в Европейски вестник, в съответствие с изискванията на Директива 2014/23/ЕС на ЕП и на Съвета от 26 февруари 2014 г. за възлагане на договори за концесия, осигуряват по-голяма публичност и възможност за широк кръг участници да се запознаят и участват в нея, се казва в съобщението.
От МТИТС предоставят и информация, показваща хронологично, че прединвесдтиционото проучване за изграждането на интермодален терминал Пловдив е стартирало през 2008 г. /от правителство на Сергей Станишев/. На 31 октомври 2013 г. /по време на правителството на Пламен Орешарски/ Управляващият орган на ОП "Транспорт" в МТИТС одобрява формуляра за кандидатстване за финансиране на изграждането на ИМТ Пловдив, с бенефициент НКЖИ. Проектът /финансовата помощ/ преминава през нотификация в Генерална дирекция "Конкуренция" на Европейската комисия и продължителна кореспонденция между оторизираните държавни органи за изследване на режима на държавни помощи при финансирането.
По-късно, през 2014 г. /по време на правителството на Бойко Борисов/ с писмо ГД "Конкуренция" уведомява, че са приключили предварителната проверка по мярката и предоставянето на финансиране към НКЖИ не представлява държавна помощ. Мярката не включва и държавна помощ по отношение на бъдещия концесионер, тъй като държавата се е ангажирала изборът му да бъде с открита, равнопоставена и недискриминационна процедура, която няма да навреди на Общия пазар, както и че той ще оперира на пазарен принцип.
С този акт на ЕК /ГД "Конкуренция"/ фактически е дадена "зелена светлина" за реализация на инвестицията на НКЖИ по изграждане на ИМТ Пловдив и проектът беше стартиран, посочват от МТИТС. Ангажимент остава след изграждането на базовата инфраструктура тя да бъде предоставена на концесия.
С Решението на МС от 10 ноември 2016 г. е открита процедурата за предоставяне на концесия на ИМТ Пловдив. На тази дата кабинетът на Бойко Борисов не е в оставка и твърденията на народните представители са неверни.
Плащанията, които избраният концесионер следва да извършва, съгласно приетото Решението на МС са следните: еднократно концесионно плащане в размер 5 000 лева и дължимия ДДС върху тази сума; годишни концесионни плащания към концедента, съставени от две части - фиксирана и променлива и инвестициите, които концесионерът ще бъде задължен да извърши са не по-малко от 4 687 600 лева без ДДС за срока на концесията, в т.ч. - инвестиции в размер, не по-малък от 1 400 000 лева без ДДС за първите две години от срока на концесията.
С ниска избирателна активност и множество сигнали за нередности завърши изборният ден в Пазарджик. Общинската избирателна комисия обяви официалния край вота и посочи, че в него са участвали 35.09% от имащите право на глас. Така броят на гласувалите е 34 008 души от общо 96 912 имащи това право. Активността на днешните извънредни избори..
Трима души са задържани, още двама се издирват з аради съмнения за купуване на гласове в село Огняново. Полицията работи по случая след сигнал на граждани, подаден на тел. 112 около 11 часа днес. Сигналът е за забелязани два автомобила, които жители на Огняново определят като "съмнителни". Колите били с пловдивска и старозагорска регистрации...
24,2% е избирателната активност към 16 часа , съобщиха от Общинската избирателна комисия. Гласували са 23 452 от общо имащи право на глас 96 912 избиратели. Извънредните избори за общински съветници в Пазарджик протичат при засилено полицейско присъствие. В ромските квартали на общината пристигна и жандармерия. 16 са сигналите за изборни..
Шест села в близост до Пловдив протестират срещу лошата организация и условията на обществения транспорт. За поредна неделя жителите на Труд изразяват недоволството си временно затвориха Карловско шосе. Протесът днес се разшири и към него се присъединяват селата Скутаре, Рогош, Трилистник, Маноле и Манолско Конаре, чиито жители за кратко също..
Частичните избори за общински съветници в Пазарджик протичат при засилено полицейско присъствие. Малко преди обяд в ромските квартали на общината пристигна и жандармерия . В полицията са постъпили сигнали за купуване на гласове , които в момента се проверяват. С организирани автобуси продължават да пристигат наблюдатели от страната,..