Градът, който има амбицията само след две години да прегърне цивилизована Европа в скута си, като да вгради собствената си душевност в нейната култура като център на творческо съзидание и артистичен дух, е сред водещите туристически дестинации за годината. Какви гости посрещна и изпрати през годината туристическият бранш и очертава ли се нов пик на туристическите посещения в хилядолетния ни град - Тони Симидчиева – член на УС на Общинския съвет по туризъм.
Пловдив изпреварва България като туристическа дестинация. Това е красив и богат на история град, археология, култура и занаяти, който винаги е привличал туристи от целия свят. Обявяването му за Европейска столица на културата през 2019 г.,накара хората да погледнат с други очи на него. Общината работи за популяризирането на града като туристическа естинация, повишава нивото на туристическата инфраструктура, но разбира се, винаги може да се иска и повече. Годината беше успешна, но и изключително трудна, заяви Тони Симидчиева.
Важното за един малък обект, какъвто стопанисвам аз с цялото си семейство, е отношението към клиента. Имала съм случаи, когато моят персонал напуска, отива в голяма хотелска верига, после се връща и казва: „Там клиентът влиза и........се загубва“. Ние следим всичко свързано с него – дали е закусил, къде е в момента и така той по време на престоя си става като част от нашето семейство. Ако ви прави впечатление, дори когато хората искат да отидат на планина, не предпочитат големите, а малките хотели, в които се чувстват по-обгрижени. Ние сме в този сегмент именно. Това е и добе, и лошо, защото, когато си „дребен“, можеш да се адаптираш по-добре и си по гъвкав. В същото време обаче при една криза много бързо можеш да бъдеш потопен, защото нямаш финансовия ресурс на големите играчи в туризма. В туриза днес има навсякъде криза а работна ръка, персонал – сервитьори, камериерки, готвачи. В същото време, освен като туристическа дестинация, Пловдив привлича вниманието на големи вериги, инвеститори, които идват в Пловдив, влагат огромни суми в хотели и ресторанти и така „изсмукват“ и клиентелата, и работната ръка. Това веднага поставя в кризисно състояние вече съществуващите обекти. Вероятно е много обекти да затворят, поради липсата на персонал, заяви още Тони Симидчиева.
Повече чуйте от звуковия файл.
Балканите бойкотират големите вериги магазини. Протестът срещу високите цени и ниския стандарт на живот започна от Хърватия и премина в Босна и Херцеговина, Черна гора и Северна Македония. Бойкот се подготвя и в Гърция на 19 февруари, а у нас той е насрочен за идния четвъртък – 13 февруари. Какво се случва с цените в България? До какво ще..
Затварянето на дървопреработвателни предприятия, сред които и най-големият в региона завод за целулозна хартия в Стамболийски, води до криза в горския сектор и пазара на дървесина. Защо по-голямата част от дървесината вече се внася от други държави в Европа? Какво се случва в горския сектор у нас? Според проф. Васил Живков, председател на УС на..
Според ВМРО, съществува организирана престъпна група между държавата и големите търговски вериги. От организацията подчертават, че правителството има интерес от много високите цени на хранителните стоки в България. В интервю за Радио Пловдив по темата Александър Сиди от ВМРО беше категоричен, че "цените в големите търговски вериги у нас са..
Скъпи ли са храните в магазините? Възможно ли е и е в условията на пазарна икономика да има контрол върху цените? Какво мислят пловдивчани за инициативата за бойкот на магазините в определен ден, която започна от Хърватия и се разпространи в редица страни на Балканите, а у нас организации призоваха гражданите да се въздържат от покупки на 13 февруари в..
Въможен ли е бюджет за 2025 година с дефицит до 3% от брутния вътрешен продукт (БВП), без увеличаване на данъци, без въвеждане на нови и без намаляване на разходите, свързани с важни инвестиционни, структуроопределящи проекти, каквато заявка даде Министерство на финансите. Според икономиста Кольо Парамов страната в момента се намира в "режим на..