Върховният административен съд потвърди заповед на Комисията за защита на потребителите за забрана на нелоялна търговска практика на „Мобилтел” ЕАД при продажбата на предплатени карти за мобилни услуги. Телекомът умишлено е премълчавал важно условие, според което при закупуване на предплатени пакети услуги клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност. Тази информация е фигурирала само на интернет страницата на мобилния оператор. Липсвала е обаче в офисите му и върху опаковката на картите Prima, където би била полезна на потребителя непосредствено преди вземането му на решение за покупка.
В търговския обект е било налично единствено неактуално ръководство, според което картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10.00 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния.
В резултат от прилагането на цитираната практика потребителят остава с впечатлението, че ще може да ползва сумата по своята сметка през целия период на валидност на картата.
Влязлата в сила заповед на КЗП отнема възможността на мобилния оператор да подвежда по такъв начин потребителите занапред. Наложена е санкция в размер на 10 000 лв. с наказателно постановление, което търговецът обжалва.
Съвети към потребителите:
Настоявайте да получите пълна, вярна и разбираема информация за основните характеристики на услугата и условията за ползването й.
Не бързайте да сключите сделка преди да се запознаете с всички условия и да се уверите, че те са изгодни за Вас.
Търсете консултация винаги при съмнение, че информацията е непълна или неясна.
Препоръки към търговците:
Необходимо е на потребителя предварително да бъде предоставена информация за всички съществени характеристики на услугата и условията на сделката, както и да му се даде възможност да се запознае с тях.
Информацията трябва да е ясна и достъпна.
При необходимост консултантите могат да дадат разяснения, които обаче да не въвеждат в заблуда.
Трето огнище с птичи грип е открито в Пловдивска област, предприемат се всички действия за ликвидиране на заразата След фермата в Асеновград, където в началото на месеца бе открита заразата, тя вече е разпрастранена и в землищата на с. Манолско Конаре, община „Марица“ и в животновъден обект за отглеждане на патици в с. Боянци. „Възможно е възникването..
Община Пловдив получава над 10 милиона лева по програма "Околна среда" за зелена градска среда за премахване на т.нар. "кални петна" в града. Това съобщи зам.-кметът по екология и здравеопазване Иван Стоянов. 33 хектара е площта на тези "кални петна", които са разположени на територията на целия град. Калните петна са незатревени площи в..
ГДБОП разби организирана престъпна група, извършвала данъчни престъпления и изпиране на пари в особено големи размери чрез покупко-продажба на луксозни моторни превозни средства. Арестувани и обвинени са 4-ма души, проверени са 9 автокъщи, иззети са над 30 автомобила, 8 от които в двора на частен имот. До момента е установено, че нанесената щета на..
Данъчните влязоха на проверка в зеленчуковата борса в Първенец. Контролът е част от проверките за цените на храните и правителствените мерки за скъсяване на веригата на доставки. Цели още ограничаване на нелоялните практики при хранителните вериги. Проверките започнаха вчера с инспекции в магазините и складовете в страната, а днес продължиха с..
На 404 милиона 557 хиляди лева ще възлиза субсидията от централния бюджет за финансовата рамка на Пловдив за 2025 година. Това показват данните от проекта на бюджет на страната, публикаван за обществено обсъждане. Общата субсидия за делегираните от държавата дейност е за малко над 391 милиона лева, а изравнителната субсидия възиза на почти 7..