БДЖ от две години е в будна кома, твърди доц. Симеон Ананиев – председател на Асоциацията на ж.п. превозвачите.
В 19 и част от 20 век ж.п.транспортът е бил основен двигател за развитие на обществата и бизнеса, но през последните десетилетия ситуацията, и с движението на хората, и с доставките, е коренно различна.
Появиха се нови видове транспорт, които изтласкаха железниците. Все по- популярни стават споделените пътувания и споделените икономики и това ще бъде определящо, коментира Ананиев и посочи, че 30 хиляди са членовете на сайт за споделени пътувания само между София и Пловдив. Всички студенти пътуват така. Според прогнозите на ЕК това ще се развива.
Във всички европейски страни железопътния транспорт го има, но той трябва да е ориентиран към действително пътуващите хора. За тях трябва да бъде осигурен модерен влак, с интернет. Според него новата железница, дори самите вагони, трябва да се строят в България. Заводите в Септември и в Русе имат този капацитет.
Навсякъде се говори за мобилност, трябва да има алтернативност, а не да се разбива един транспорт, за сметка на друг. Необходима е национална транспортна схема, която трябва да направи държавата, е тезата на доц. Ананиев.
Той обясни, че новата железница може да бъде създадена, както беше направено с България еър - учредява се нова компания. Гърция продаде железопътната си компания на Италия и си учреди нова. Трябва да бъде създаден хоризонтален холдинг, както е в Германия, Австрия, Чехия, каза още председателят на браншовата организация.
По думите му, в холдинга трябва да участват БДЖ "Пътнически превози", "Товарни превози", НКЖИ, частни превозвачи, фирмите , които осигуряват превози. Всички трябва да са в една обща система, а ние преди време разделихме БДЖ и НКЖИ, коментира той.
Доц. Ананиев смята, че държавната собственост не е само лоша, но трябва мениджърът да се назначава с конкурс и да не бъде сменян от всяко правителство. Мениджърът трябва да дойде с екипа си и да му бъде дадена възможност да реализира програмата си.
В транспорта ще победи споделеното лоби и новите технологии, убеден е той.
Ниски са добивите при зърнените култури в България заради сушата. Лоша и слаба е била годината и в Пловдивския регион при слънчогледа и маслодайните култури. Това заяви Людмил Работов, председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдивско и член на Националната асоциация на зърнопроизводителите. Той обясни, че в Пловдивско добивите при..
Първите за годината - две донорски ситуации бяха реализирани този уикенд в УМБАЛ „Свети Гeорги“ в Пловдив. За 24 часа –двама пациенти в мозъчна смърт дадоха шанс за живот на седем души у нас и в чужбина. Органите отпътуваха със самолети от летище Пловдив за Унгария и Германия, а във Военно медицинска академия - София и в УМБАЛ..
Проблемът с транспорта между селата Труд и Войводиново от община „Марица“ и Пловдив ще бъде обсъден на среща в областна администрация утре. Това съобщи в интервю за радио Пловдив кметът на „Марица“ Димитър Иванов. Целта е да се постигне споразумение градските линии с номера 1 и 15 да стигат до двете села, обясни той. "Утре се събираме при..
Хирурзите от общинската болница „Св. Пантелеймон в Пловдив“ в продължение на цял месец ще извършват безплатни прегледи на пациенти със съмнения за различните видове хернии. Това съобщи в програма "Точно днес" д-р Емил Райчинов от болницата. Той припомни, че заболяваванията от херния на предната коремна стена е най-честото заболяне в..
Младите хора не са политически апатични. Според проучване на предишните парламентарни избори са гласували 45% от младежите в България. Това е доста повече от средното ниво на гласуване, което означава, че има надежда идващото поколение да е граждански и политически активно. Това коментира Александра Гайтанджиева от "Лигата на младите..