Скоростите, на които ще се движи Европа ще бъдат повече от две. Срещата на върха в Брюксел, днес и утре, по- скоро ще обсъди коя страна къде се намира. Преди президентските избори във Франция, обаче, не смятам, че ще има съществено движение за реформи в ЕС.
Според нея различните скорости означават, че България трябва да е много по- активна за в бъдеще, членството й в съюза и търсенето на консенсус вече няма да са достатъчни. Ние трябва да участваме в повече разговори и кръгове за повече интеграция, каза тя и уточни, че България не е в групата на Вишеградската четворка, която не подкрепя задълбочената интеграция в ЕС. Рано е да се каже как ще изглежда реформата в ЕС, подчерта Чернева.
По думите й, нашата позиция в момента е доста отбранителна, виждаме повече рисковете и експонираме страховете си, а не виждаме областите, в които можем да направим повече като еврозоната, външните граници, европейската прокуратура, пазара на храни. Тук България има интерес от повече сътрудничество и трябва да търсим съюзници.
Ако гледаме желанието на така наречените основателки на ЕС, които искат в рамките на еврозоната да правят общо финансово министерство или общ парламент, който да гласува техните бюджети, това е по- голяма степен на евроинтеграция. Те обаче няма да бъдат достъпни за всички. Затова България трябва да внесе своята кандидатура за членство в зоната, още повече че българският лев е вързан за еврото, коментира още тя.
Доналд Туск ще бъде най- вероятно преизбран, защото си извоюва правото да бъде европейски лидер. За Полската страна това беше ясно, въпросът беше да му попречи с издигането на кандидатурата на бившия евродепутат, който няма опит на премиер. Това е една вътрешна полска разпра, която се разрази на европейска сцена, смята Весела Чернева.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..