Има добри шансове за развитие на летище Пловдив при наличие на добър оператор и с усилията на бизнеса и общините. В момента аеропортът е един от най-модерните в страната, със супер модерна инфраструктура, заяви пред Радио Пловдив бившият транспортен министър Петър Мутафчиев в правителството на Сергей Станишев.
За да се развива летището, трябват общите усилия на туристическия бранш, който да рекламира СПА, зимен, дори летен туризъм около Пловдив, и на общините и привличане на лоукост компании. Летище Пловдив има шанс да развие и карго терминала, смята Мутафчиев, като припомни как преди години Азербайджан е има интерес към летището, за да снабдява чрез него НАТО с провизии.
Нискотарифните компании предпочитат София, защото там има много пътници. Нещата ще се променят, ако тук бизнесът работи за привличане на повече туристи. Това може да стане, като заедно с оператора гарантира чартърни полети с включени билети за пътниците от Пазарджик, Смолян и др. близки големи градове, смята Петър Мутафчиев, като подчерта, че трябват добри мениджъри за летището.
Не е редно общините да плащат за загубите на аеропорта, но те могат да заделят част от туристическите такси, за да привличат повече туристи, смята бившият транспортен министър.
Мутафчиев коментира и заявените намерения на консорциума между Тракия икономическа зона, транспортната фирма ПИМК и община Пловдив да кандидатстват за концесията на летището като възможността да се развиват карго терминалът и интермодалният терминал - Пловдив.
„Липсва ми обаче едно звено – туристическият бранш, който да помага да се развиват пътническите превози. Не е ясно и кой ще е операторът на летището, защото за момента не се съобщава за фирма с опит в това направление“, каза Петър Мутафчиев.
За да се развива добре летище Пловдив, трябват още усилия. Ако един бизнес не се управлява добре, той трупа проблеми и загуби, напомни бившият министър.
Цялото интервю с Петър Мутафчиев е в прикачения файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..