Какви обществени дефицити разкри появата на дебютната книга на 24-годишния автор Стан и какво се крие зад посланието „Нищо от това, което познаваш днес, няма да е твоята действителност утре. Ти си на ход!“ За грешките, за самотата, фалшивите приятели, провалите, лидерството и цената, която плащаме, когато красноречиво си затваряме очите пред обществените дефицити – събеседник – Нина Дерменджиева – директор маркетинг на издателство „Егмонт“.
Знаете, темата за разликите между поколенията е толкова вечна тема и тя ще продължи след нас. Това, което се случва в обществото, това което предизвиква бурното развитие на технологиите през последните години просто засилва скоростта, с която се определят тези процеси, т. е. разликите между поколенията се случва с много по-голяма скорост. И ако преди са били нужни 20 – 30 г., за да заговорим за разлика между поколения, този период сега е много по-кратък – едни `10 – 15 г. са достатъчни, за да се оформят едни нови характеристики на ново поколение. От гледна точка на съдържанието на романа има много неща, които остават невидими за нас, възрастните, децата ни са конфронтирани с тях. Това отново е едно доказателство затова, колко малко знаем какво правят децата ни, с кого общуват, къде общуват. Сега, когато са в стаята си, те в никакъв случай не са сами, около тях има толкова много други хора, толкова много техни връстници и приятели, но и много непознати хора, за които ние дори не подозираме, че съществуват и общуването с тях допълва вероятно някакви нужди, които те не могат да получат от близките си.
Ние по някакъв начин виждаме, че чрез общуването в социалните мрежи децата ни и младите хора наистина стигат и до съдържание, което не е филтрирано, то не минава през цензура, не в най-буквалния смисъл, то не минава през граматични правила, всъщност грамотността продължава да зависи от това как възпитаваме децата си, първо, разбира се, в семействата и след това и в учебните заведения. Но те са конфронтирани с много повече информация от нас. Ние самите имам чувството, че не осъзнаваме как можем да им помогнем да се справят с тази информация, как можем да им помогнем да я отсяват.
Като водещ издател за детска и юношеска литература в България, ние го виждаме всеки ден. Тази мантра, която всички повтарят, че, те, децата ни не четат, погледнато през нашата призма на издател, въобще не е така. Те наистина четат много, въпросът е какво и въпросът е дали ние успяваме да видим кои са нещата, които ги вълнуват, за да им предложим четива, които биха им харесали. И ние в никакъв случай не бихме могли да обобщаваме, защото те са толкова различни, колкото сме различни и ние и ролята ни е просто да подсказваме, да предлагаме и да намерим това, което би им харесало.
Ако приемем, че ние, в нашия свят на възрастните научихме за Емил Конрад отново с издаването на неговата книга през 2015 г. , ето, две години по-късно бих казала, че не сме си взели урок, т. е. децата ни продължават да общуват някъде онлайн и да получават някакво съдържание, които ние можем да се надяваме да е приемливо, подходящо, безопасно за тях. В същото време ние продължаваме да живеем в нашия свят и да не знаем какво правят те, появява се една нова книга и ние чуваме за още един човек, но те не са само двама – те са много. И аз бих казала, че е важно да възпитаваме децата си и да знаем какво правят, да разговаряме с тях, те са в домовете ни, ние просто трябва да отворим вратата на детската стая.
Чуйте звуковия файл:
В края на месец март разказахме за млад мъж от първомайското село Бяла река, който събира и след това дарява инвалидни колички и столове на хора с увреждания в нужда. 9 месеца по-късно той вече е учредил благотворителна фондация и в началото на следващата година възнамерява да открие склад, в който да се събират помощните средства, които..
В последната ни рубрика за успешните образователни практики ще Ви разкажем за Професионална гимназия по вътрешна архитектура и дървообработване „Христо Ботев“ в Пловдив. Учебното заведение участва в проект „Модернизиране на професионалното образование и обучение“. Той се изпълнява от Министерството на образованието и науката и се..
В събота и неделя в Пазарджик предстоят 2 големи кампании на сдружението "Добро сърце". В центъра на града, на „Тортата“, ще бъдат раздадени над 2000 хляба, разказа Георги Янакиев от сдружение „Добро сърце“. "Кампанията "Никой не е по-голям от хляба" цели да покажем на хората, че не е лошо да се дарява. Кампания от хората за хората – да..
Какво губи националната икономика, пренебрегвайки постиженията на българските учени? Защо бизнесът у нас не е иновативен и купува нови технологии от Запад, вместо български разработки? Според проф. Калоян Петров, директор на Института по инженерна химия към БАН, това невинаги е така, но в общия случай предприемачите предпочитат да купуват..
Средства за инвитро процедури са насочени към земеделците – това е манипулация, която измества фокуса от важни теми в държавата, категорични са от Национална асоциация на зърнопроизводителите. Те са и в стачна готовност, заради липсващи средства в проектобюджета за догодина, които са ключови за стабилността на сектора. Става дума за два..