Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

90% от манипулациите с коли втора употреба се правят в чужбина

Това е забрана за превоз на стоки в Европейския съюз, което е абсолютно неморално и неетично да се изисква. 

Така заместник-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев коментира предложението на министъра на околната среда Нено Димов да се предприемат мерки, които да направят вноса на стари коли неизгоден. Според Доросиев, това са нереални, непостижими неща

В интервю за БНТ министър Нено Димов коментира темата за замърсяването на околната среда от автомобилите като посочи, че мерките трябва да се насочат към продавачите на стари коли.

По този повод Любомир Доросиев подчерта, че в България се насажда мнението, че се продават стари автомобили, което е много погрешно. Правилно е да се каже, че се продават нови автомобили и втора употреба автомобили.

Това са автомобили, които имат регистрация и могат да бъдат и на два месеца, и на една година, и на пет години, и на 10 години, каза Доросиев. Той отбеляза, че Асоциацията на вносителите на автомобили продава предимно автомобили до 10 години с много добри евросертификати и те не замърсяват природата

Трябва да има евростандарти, особено в пунктовете, където се прави преглед на автомобилите по показатели за замърсяване на околната средаМного е важно там да има строг контрол, защото може автомобилът да е на 10 години и въобще да не замърсява околната среда, ако е добре стопанисван и е в заводските норми, категоричен е Любомир Доросиев. 

Той предлага още по места, в общините, да се въведат екосертификати при плащането на пътния данък. В момента, колкото е по - стар автомобилът, толкова му е по - нисък пътният данък. Там нещата трябва да се обърнат спрямо европесйките норми, подчерта Доросиев. По думите му, така ще се увеличат приходите на общините, а също ще се открият и много нови паркоместа в градовете.

Що се отнася до идеята контролът да е още при първата регистрация на автомобила, Доросиев обясни, че в Асоциацията на вносителите на автомобили съществува етичен кодекс, приет от всичките 130 члена на асоциацията, в който се казва, че продавачът на коли е задължен да направи преглед на автомобила през оторизиран сервиз или през доверен сервиз и тогава да го предлага на купувача.

Коментирайки темата за манипулирането на километражите на колите втора употреба, Доросиев посочи, че най - често манипулирането на километражите се случват в чужбина - 90 % от манипулираните километражи се случват в държавите, от които най - много се внасят автомобили втора ръка - Италия и Германия.

Той се надява да има обща европейска система -  сайт, база данни, в която да се събират километрите на всеки един автомобил. Те се снемат както при техническите прегледи, така и при описването от застрахователите.

Според Доросиев, една обща система много ще улесни работата и на търговците на автомобили, които купувайки стоката, ще могат да я проверяват.

Цялото интервю с Любомир Доросиев можете да чуете в прикачения звуков файл. 

Снимка







Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Родителите трябва да партнират на училищните власти

Мерки за подобряване на  дисциплината в училище и за по-активното участие на родителите в тези усилия предлага Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа". Те включват по-активното участие на родителите в тези усилия.  "През последните няколко години анализирахме, че ситуацията в българските училища е много трудна по отношение на мотивацията на..

публикувано на 10.01.25 в 17:13

Няма причина токът да се спонсорира от държавата

Няма причина токът да се спонсорира от държавата, тъй като никои не е направил нещо, което следва да бъде компенсирано. Компенсационни действия се предприемат, когато определени субекти предприемат действия в полза на държавата или по задължение, което държавата им е вменила да изпълнят. Това коментира Никола Янков, съдружник във..

публикувано на 10.01.25 в 16:10
Велислав Величков

Прокуратурата работи силно избирателно при Сарафов

За протестите от близкото минало и протестите днес говорим в програма "Ден след ден " на 10 януари. На тази дата през 1997 година е кулминацията на протестите срещу правителството на БСП, а площадът пред парламента става арена на сблъсъци и напрежение.  Разговаряме с участник в тогавашните протести, а и в днешните - настояващи за правосъдна реформа..

публикувано на 10.01.25 в 14:40

Компенсациите за тока са важни, но бизнесът очаква дългосрочна подкрепа

Компенсирането на бизнеса за цената на тока би помогнало, но за да бъдем конкурентни  са необходими трайни решения и затова трябва да помислим за дългосрочни мерки. Това коментира изпълнителният директор на Тракия икономическа зона Пламен Панчев. Според него една от пречките са прекалено многото регулации, които има в Европа. По думите му..

обновено на 10.01.25 в 14:20

Драмата на българските театри на сцената на финансовия дефицит

С дефицити влезат в 2025 година голяма част от театрите в страната и това демотивира трупите, не позволява обогатяване на репертоара, притеснява публиката и злепоставя културните институти пред техните зрители и партньори - затова са единодушни директорът на Кукления театър Пловдив Петър Влайков и на Родопския драматичен театър "Николай Хайтов" Мариан..

публикувано на 10.01.25 в 10:54