Това е забрана за превоз на стоки в Европейския съюз, което е абсолютно неморално и неетично да се изисква.
Така заместник-председателят на Асоциацията на вносителите на автомобили Любомир Доросиев коментира предложението на министъра на околната среда Нено Димов да се предприемат мерки, които да направят вноса на стари коли неизгоден. Според Доросиев, това са нереални, непостижими неща.
В интервю за БНТ министър Нено Димов коментира темата за замърсяването на околната среда от автомобилите като посочи, че мерките трябва да се насочат към продавачите на стари коли.
По този повод Любомир Доросиев подчерта, че в България се насажда мнението, че се продават стари автомобили, което е много погрешно. Правилно е да се каже, че се продават нови автомобили и втора употреба автомобили.
Това са автомобили, които имат регистрация и могат да бъдат и на два месеца, и на една година, и на пет години, и на 10 години, каза Доросиев. Той отбеляза, че Асоциацията на вносителите на автомобили продава предимно автомобили до 10 години с много добри евросертификати и те не замърсяват природата.
Трябва да има евростандарти, особено в пунктовете, където се прави преглед на автомобилите по показатели за замърсяване на околната среда. Много е важно там да има строг контрол, защото може автомобилът да е на 10 години и въобще да не замърсява околната среда, ако е добре стопанисван и е в заводските норми, категоричен е Любомир Доросиев.
Той предлага още по места, в общините, да се въведат екосертификати при плащането на пътния данък. В момента, колкото е по - стар автомобилът, толкова му е по - нисък пътният данък. Там нещата трябва да се обърнат спрямо европесйките норми, подчерта Доросиев. По думите му, така ще се увеличат приходите на общините, а също ще се открият и много нови паркоместа в градовете.
Що се отнася до идеята контролът да е още при първата регистрация на автомобила, Доросиев обясни, че в Асоциацията на вносителите на автомобили съществува етичен кодекс, приет от всичките 130 члена на асоциацията, в който се казва, че продавачът на коли е задължен да направи преглед на автомобила през оторизиран сервиз или през доверен сервиз и тогава да го предлага на купувача.
Коментирайки темата за манипулирането на километражите на колите втора употреба, Доросиев посочи, че най - често манипулирането на километражите се случват в чужбина - 90 % от манипулираните километражи се случват в държавите, от които най - много се внасят автомобили втора ръка - Италия и Германия.
Той се надява да има обща европейска система - сайт, база данни, в която да се събират километрите на всеки един автомобил. Те се снемат както при техническите прегледи, така и при описването от застрахователите.
Според Доросиев, една обща система много ще улесни работата и на търговците на автомобили, които купувайки стоката, ще могат да я проверяват.
Цялото интервю с Любомир Доросиев можете да чуете в прикачения звуков файл. 

Ден след като министърът на земеделието и храните Георги Тахов обяви решението на държавата да не се прилага ваксинация на овцете и козите срещу смъртоносната болест шарка по дребния добитък, ръководството на Националната овцевъдна и козевъдна асоциация (НОКА) остро разкритикува това решение . От асоциацията подчертават, че "всички..
Все още не са ясни параметрите на бюджета за следващата година. Това, което е известно до момента е, че минималната работна заплата ще бъде €620, ще има повишаване с 2% на осигуровките, както и почти двойното увеличение на данъка върху дивидентите. Според главния икономист на ЕКИП Георги Вулджев управляващите не предприемат мерки за..
Проектът за новия мегакомплекс в квартал "Филипово" е в нарушение на Общия устройствен план на Пловдив, защото не предвижда терен за детска градина. Това заяви пред Радио Пловдив арх. Костадин Палазов от „БСП за България“, председател на комисията по устройство на територията и жилищна политика в Общинския съвет. Затова трябва да се преработи. По..
Правната комисия към Общинския съвет в Пловдив прие като законосъобразно искането за промяна на ПУП-а в кв. „Филипово“, където ще бъде изграден нов мегажилищен комплекс. Председателят ѝ Слави Георгиев подчерта, че местният парламент не дава разрешение за строителството на комплекса, тъй като това частният инвеститор може да направи и в момента –..
Синдикатите остават в протестна готовност, въпреки че отложиха обявената за днес демонстрация. Причината – липсата на ясна държавна политика за повишаване на доходите и неяснота около цялостните параметри на бюджета за 2026 година. Пред Радио Пловдив председателят на Националния стачен комитет на КТ „Подкрепа“ Марио Нинов коментира, че тази..
 Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Ясно
								Ясно Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност Разкъсана облачност
								Разкъсана облачност