Йвайло Московски да си подаде оставката като министър на транспорта, защото отговаря за най- корумпираната система и не може да се справи с проблемите- призивът е на на Борис Гаврилов, който оглавява Общото събрание на Българския автомобилен съюз. С него разговаряме за пороците в системата за издаване на шофьорски книжки и неуспешните опити да се спре войната по пътищата.
Последните години десетки служители на ДАИ са хванати в корупция, поредният случай отпреди седмица само доказва, че това е една от най корумпираните институции в страната. И сега- министърът предлага всички изпити да минат отново през тях.
Това е абсурд и провал на държавната политика. Не може да се дават изпитите на хора, които са доказано корумпирани
Целта на предлаганите промени е да продължат да се наливат пари в държавната кошница, с обяснение, че уж се бори корупцията.
Гаврилов обяви като неуместно предложението при провеждане на изпита по кормуване да се изолира инструкторът от присъствие в колата. Той е един вид коректив, дори заради некомпетентните в някои случаи изпитващи, които дори не са се качвали на мотоциклет или камион, а преценяват качествата на курсистите.
По неговите думи, откакто ДАИ през 1999 г. пое изпитите- продаването им е нараснало, никога преди това в КАТ не е имало такава корупция.
На въпрос как служителите на инспекцията се свързват с курсистите, за да им поискат подкупи, Гаврилов обясни, че те издирват "калпавите" и им предлагат безпроблемно минаване на изпита срещу определена сума пари.
Представители на големите обучаващи фирми предлагат изпитният процес да отпадне като ангажимент на държавните органи, в които хората се държат на ниски заплати и са лесни за изкушаване. Един от пътищата за избягване на корупцията е да се създаде Асоциация, която да обедини всички учебни форми и тя да излъчи най- добрите специалисти за изпитни комисии.
Добрите пътища, с маркировки, пешеходни зони, адекватни знаци за задължителни за преборване на войната по пътищата - смята още Борис Гаврилов.
Цялото интервю с него е в прикачения звуков файл.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..