Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Започва кампания „Аз събуждам България“

„Аз събуждам България” е инициатива на млади и предприемчиви хора, които искат да насочат младежите на възраст между 15 и 29 години към промяна в личен план чрез неформалното образование и социалното предприемачество.
Тя се реализира в партньорство с Министерството на труда и социалната политика.

Кампанията е национална. В Пловдив се усеща най-силно присъствие, заяви в интервю за Радио Пловдив Пламен Попов, един от основателите на инициативата.


Той допълни, че „Аз събуждам България“ е фокусирана върху социалното предприемачество. Основен акцент е неформалното обучение и образование. Идеята ни е, че неформалното образование повишава качеството на живот на хората. Проблем за повечето хора е ограничения достъп до тези обучения, тъй като повечето от тях са в София. Целта е да занесем обученията при хората, обясни Попов.

Основните етапи на кампанията са два. В София ще се проведе мащабно безплатно събитие в Южния парк в София на 9 и 10 сепетмври, където се очакват над 40 000 души. Вторият етап включва над 250 обучения в областните градове на страната.

Ще бъдат засегнати теми като - предприемачество, базово счетоводство, личностно развитие, презентация, продажби, онлайн търговия, маркетинг, пазара на труда. Ще предоставим възможност на участващите в тях да кандидатстват за работа, а целта е тези нови умения да имат практическа полза за тях, допълни още Пламен Попов.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Румен Гечев

Проблемът за "Лукойл" е осигуряването на суров петрол

Важно е не кой, а чий ще е особеният управител на "Лукойл България" - кои хора зад него ще дърпат конците. Така смята проф. Румен Гечев, бивш вицепремиер и министър на икономиката в „Кабинета Виденов“, сега преподавател по икономика в УНСС.  Според него н оминацията на Румен Спецов, появила се само дни преди изтичането на законовия срок, е..

публикувано на 14.11.25 в 16:33
Хачик Язъджиян и Никола Андреев

Стартира кампанията "Купи и Дари" в Пловдив

Благотворителна кампания под надслов „Купи и Дари“ организират за втора поредна година Ротари, Ротаракт и Интеракт клубовете в Пловдив. Кампанията е насочена към хора и семейства в затруднено положение, като целта е да се съберат дълготрайни хранителни продукти за тях. Миналата година по време на акцията бяха събрани над два тона хранителни..

публикувано на 14.11.25 в 15:39

Ключови в туризма са рекламата, самобитността и партньорствата

Организацията "Тракийски туристически район" провежда обучение по проект DETOUR - инициатива за трансформация на местния туристически сектор, насочена към малките и средни предприятия в туризма.  Тя се фокусира върху най-актуалните предизвикателства пред индустрията: устойчив туризъм, дигитална трансформация и адаптация към климатичните промени...

публикувано на 14.11.25 в 11:28

Пловдив е на по- бързата от двете писти в развитието на регионите

Икономическото и социалното развитие на регоините остава „на две скорости“. Стопанската активност, инвестициите и човешките ресурси се концентрират в ограничен брой силни градски центрове, които създават по-висока добавена стойност, разчитат на по-добре функциониращи пазари на труда и имат по-качествена инфраструктура. Тази концентрация поставя..

публикувано на 14.11.25 в 10:53

Образователната среда не е много дружелюбна към децата с диабет

770 000 души в България страдат от диабет, от тях около 2500 са деца. В Световния ден за борба с диабета разговаряме с Мариета Котова, която е председател на Националната асоциация на децата с диабет. Сред най- сериозните проблеми е това, че НЗОК не реимбурсира изцяло инсулиновите помпи, а цената от 400 лева на  месец е непосилна за много семейства...

публикувано на 14.11.25 в 10:29