Общинският съветник от ГЕРБ в Раковскии съпредседател на Националния съюз на говедовъдите в България Рангел Матански е победитлят в Националния конкурс за Европейската награда на младите фермери. Той е на 35 години, управител е на една от първите организации на производителите „Фермерско мляко“ и заместник.председател на Постоянната комисия по земеделие, гори, селски и планински райони към националното сдружение на общините в България.
Рангел Матански ще представлява страната ни в рамките на Европейския конгрес на младите фермери, който ще се проведе на 18 и 19 октомври в Европейския парламент в Брюксел. Каква е цената на това да си водещ фермер в България, съизмерими ли са професионалните усилия на родните и европейските фермери и какви уроци дава опитът разговаряме с лидера сред младите български фермери Рангел Матански:
Р. Матански: Отличието, което получих, отдавам на това, че вече няколко години работя в сферата на сдружаването, в това да мотивирам колегите – земеделци от България да се сдружават. Ние сме представители на семейна кравеферма, устойчивост на семейното стопанство като част от организация на производители, какъвто беше моят проект, това явно е помогнало да бъда избран.
Да бъдеш част от семейна традиция в земеделието, опитът, натрупан от поколенията, материалната база, която имаме и любовта към земеделието и животновъдството, която се получава още от дете, са оказали от жизнено важно значение за успеха и за това, дали стопанството ще оцелее. Да не забравяме, че работим на европейския пазар и колегите там са натрупали опит няколко поколения вече са инвестирали знания и техника и са развили стопанствата си, ние се борим с тях и това е реално конкуренцията, която идва отвън. При нашите условия няма конкуренция – всички тук се борим за оцеляване заедно.
Наистина това, че завърших Аграрния университет, е наистина добра база, която помага за развитието ми. Но като съпредседател на Националния съюз на говедовъдите в България подготвихме заедно с бизнеса и Аграрния университет споразумение, за да си помагаме взаимно, да подпомагаме студентите, когато завършат образованието си, да си намерят работа, от позициите на бизнеса да направляваме специалностите. Но в същото време науката трябва да работи и в полза на бизнеса, за да има взаимен обмен.
Нашите колеги от старите страни-членки получават поголеми субсидии, ползват високопродуктивна техника. Ние се опитваме да наваксваме, но боричкайки се между нас, реално подпомагаме конкуренцията. Сега се опитвам да убедя колегите, че участвайки в група или организация на производителите, никой няма да им вземе притежанието на земеделците, но ще имат полза. Ще получат възможност допълнително да се развиват и да получат субсидия. В България по мярка 9, която предстои да се отвори през есента, всеки производител ще има възможност да получи по 10% от оборота на съдружниците под формата на субсидия. И тази субсидия е в рамките на 5 години. Проблемът при сдружаването обаче е, че хората се страхуват, защото помнят, как някога са им били отнети земите и животните. Земята ни не се произвежда никъде, тя е наше национално богатство и е добре да си отстане в български ръце.
Чуйте звуковия файл:
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..