Дългоочакваният пробив под Централна гара ще започне през 2019-а година и трябва да завърши до края на 2020, каза за Радио Пловдив инж. Иван Бакалски – ръководител на проекта за рехабилитация на ж.п. линията София – Бургас – Втора фаза.
Проектът на НКЖИ за развитие на железопътен възел Пловдив е одобрен и на този етап тече процедура по избор на изпълнител. Очаква се договорът да бъде подписан до април. Като Европейската комисия е оптимизирала сумата от 224 870 000 лева на 202 380 000 лева, съобщи инж. Бакалски.
Финансирането на целия проект, който е от няколко части, е по Механизма за свързване на Европа в сектор "Транспорт". Едната част е тунелът под жп Централна гара.
С този тунел ще се свържат булевардите „Васил Априлов“ и „Македония“ - мечта на пловдивчани и урбанисти от 1968г.
Първо ще се извърши пробива под Централна гара, а след това предстои бутането на Бетонния мост, каза инж. Бакалски и допълни, че неговото съществуване е тапа за жп возилата, която със събарянето му ще се отпуши.
За тунела с дължина около 480 метра са предвидени 40-45 милиона лева. Ще има автобусна спирка и пешеходни зони от двете страни. Но няма да има търговски обекти. Такива ще има в ареала на гарата. За която има концесионер, с който се координират. Над тунела ще се построи сграда за офиси.
Строителните работи по пробива на тунела няма да попречат на рехабилитацията на ЖП гарата, която е пред завършване.
Инж. Бакалски каза още, че строителните дейности, които ще се извършват поетапно, ще променят жп – маршрутите. Някои ще минават през Филипово, а може и да се наложи пълно прекъсване.
Така става ясно, че домакинството на Пловдив като Европейска столица на културата ще бъде в схемата на строителните дейности. " Ще се постараем да осигурим удобство на гостите на Пловдив, които ползват жп транспрот ", обеща инж.Бакалски и се извини на пловдивчани в аванс за свързаните със строителството неудобства.
Цялото интервю с инж. Иван Бакалски е в звуковия файл.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...