Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Подкрепяме пилотите от авиобаза "Граф Игнатиево"

Искам преди всичко да изкажа подкрепа, като председател на фондация „Български военновъздушни сили“, от името на Управителния съвет и всички, които поддържат дейността на фондацията. Ние подкрепяаме действията и позицията на пилотите, които не летят, тъй като са притеснени за своята ситурност. Този самолет е във въздуха, ако стане проблем, не се знае къде ще отиде и какво ще стане. Това е обща сигурност за всички, заяви в ефира на Радио Пловдив генерала от резерва Спас Спасов.

Ген. Спасов се върна назад във времето, когато е бил действащ пилот. Уточни, че последно е летял  през август 2008 г. В кариерата си лети на различни самолети, но най-вече на МиГ 21 и МиГ 23.  

Да, и преди е имало проблеми, но е нямало протести, оставали са с търпение и надежда за решаването им. Преди 10 години са летели повече в сравнение със сега. Своето несъгласие са изразили пилотите, които летят, а има и такива, които нямат възможност да летят. Причините са ясни за всички. Липса на всякакъв вид осигуряване. Най-важното са самолетите, горивата и частите за самолетите.

Сега от позицията на времето ген. Спасов каза, че в комунистическо време при проблеми с кацането на Миг 23 в авиобаза „Чешнегирово“ е имало бойкот на полетите. Тогава медиите нямат този достъп за да отразят случилото се. Сега обществото е запознато, че армията е в тежко състояние. Ние изоставаме и това много тежи на личния състав, който е в армията, не само в авиацията, посочи ген. Спасов.

Интервюто с генерала от резерва Спас Спавов, председател на фондация „Бългаски ВВС“ е в звуковия файл.


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

По-високите глоби за шофьорите не са за превенция, а за пари

Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..

публикувано на 08.08.25 в 11:07

Пазарите в Пловдив са готови за цените в лева и евро

От днес влиза в сила двойното етикетиране на стоките в магазините и пазарите. В Пловдив магазините вече са готови за цените в евро и лева, а на пазарите две трети от търговците и производители на плодове и зеленчуци до последно поставяха етикети в българска валута.  С въвеждането на двойното обозначение на цените от днес, това трябва да..

публикувано на 08.08.25 в 10:48

Измами може да има чак при двойното обръщение на парите

Нелоялни практики и опити за измами заради влизането в еврозоната едва ли ще има в преходния период. По-скоро такива може да има чак през януари при двойното обръщение на парите. „Когато влезете в магазина и дадете 20 лева, а трябва да ви върнат рестото в евро – ще се изисква много бърза калкулация. Това ще води до много грешки, а някъде..

публикувано на 08.08.25 в 10:22
Румяна Титерякова

Екскурзоводите са против отмяната на лицензирането им

Лицензираните екскурзоводи у нас излязоха с петиция до Министерството на срещу отмяната на Наредбата за регулация на екскурзоводската професия. Такова искане е направено на среща в министерството в края на месец юли. Според лицензираните екскурзоводи то е продиктувано от икономически интереси на конкретни туроператори, които имат полза от..

публикувано на 07.08.25 в 11:03

Не е ясно как "Магазин за хората" ще влезе в кооперативните бази

Министерският съвет прие разпореждане за образуване на „Магазин за хората“, определен е и Съвет на директорите на дружеството. Първият магазин ще отвори врати пред септември в област Пловдив, а мрежата ще се развива в партньорство с Централния кооперативен съюз. Скептично, критично, иронично бе посрещната идеята на лидера на ДПС Делян Пеевски за..

публикувано на 07.08.25 в 10:56