Тютюневият град ще се превърне в първата в България съхранена зона на паметници на културата от първата половина на 20 век.
През последните четири месеца и половина е направено подробно проучване на Тютюневия град. Описана е цялата зона – кой имот с какъв статут е и какво е възможно да се направи на тези места. За обследването е ангажирано най-голямото архитектурно студио в страната, което е работило заедно с Община Пловдив.
Тотев подчерта, че в Тютюневия град са установени големи неразбории от 70-те години. Например - паметник на културата, чийто административен адрес е през две улици. Това създава огромен хаос и възможности за изключително много манипулации в зоната, които се случваха през последните години.
Затова Министерството на културата спря всичко в началото на годината и на нито един инвеститор не беше дадено разрешение да се реализира какъвто и да е проект. И това, което пловдивчани виждат е, че в Тютюневия град не се случва нищо.
Но то е абсолютно умишлено от страна на Министерството на културата и от страна на Община Пловдив – докато не си изчистим зоната и да знаем какво има там, да не предприемаме никакви действия, тъй като можем да направим грешки. Защото виждаме, че ако един документ показва нещо, то не означава, че на терен е така, обясни Иван Тотев.
С проучването са запознати собствениците на имоти в Тютюневия град. Предстои среща на експерти от Националния институт по паметниците на културата, а също и с министър Боил Банов.
Ако имаме консенсус около разработката, тя ще бъде включена в подробния устройствен план на район „Централен“, който се изготвя в момента, обясни Иван Тотев.
За четири нови сгради в Тютюневия град в момента тече процедура за обявяването им като паметници на културата, но най-вероятно такъв статут ще бъде даден само на три от тях.
Неразбориите са факт. Те са доста сериозни. Но те ще бъдат изчистени. Няма да стане с магическа пръчка, но за първи път е поставено здраво начало, заяви Валентин Драгнев, собственик на голям спортен център в Тютюневия град. Той е категоричен, че до 2019 година, когато Пловдив ще е Европейска столица на културата, няма да могат да се развият големи проекти, тъй като самото проектиране отнема поне 2 години.
Ще има обаче обща концепция и ще се оправят поне фасадите на сградите в правилния вид, които са паметници на културата, коментира Драгнев.
Голяма част от собствениците и инвеститорите в Тютюневия град са удовлетворени от съвместните усилия с Община Пловдив, тъй като ще има ред и правила.За летните изложби на Дружеството на пловдивските художници, разговаряме в "зона култура" с председателя Лидия Симеонова . Симеонова съобщи, че другата седмица ще открият две нови изложби на дружеството. На 9 юли се открива изложбата "Образът като преживяване" в галерия „Пловдив“, ул. "Авксентий Велешки" 20. В нея ще вземат участие..
Четирима магистри по фотография от АМТИИ – Димитър Георгиев, Дамян Дечев, Любен Зехтински и Яна Ингилизова ще открият обща изложба в Мексиканската къща в Стария Пловдив. В своето авторско представяне, озаглавено „Четири очи“, Димитър Георгиев излага над 20 фотографии и инсталации. Всяко от „очите“ представлява ниво на въздействие на..
Ученици рисуват пловдивски сгради със статут на културни ценности в тридневен пленер и разказват на пловдивчани за изобразяваните архитектурни обекти. Рисунките ще са дело на възпитаниците на Националната художествена гимназия „Цанко Лавренов”. Връстниците им от Хуманитарната гимназия „Св. Св. Кирил и Методий“ ще представят кой архитект е..
Стефан Вълдобрев и групата му "Обичайните заподозрени" излизат тази вечер на сцената на Летен театър "Бунарджика". Концертът започва от 20.30 часа и включва хитове на бандата. "Обичайните заподозрени" ще представят новия си албум "!Удивителни Въпросителни?", който излезе на 20 май. Албумът съдържа 11 жанрово и тематично разнообразни песни,..
В последната неделя на юни в предаването Клуб "Неделя" гостува Маестро Диан Чобанов, който от края на януари тази година е и директор на Държавна опера – Пловдив. За приоритетите, които е определил като най-важни в своята работа, за все по-засилващата нужда на институцията под тепетата от собствена сграда, за ролята на Концертна зала днес и..