В писмо до премиера, омбудсмана и всички държавни институции кметове на 11 смолянски села блокирани от най-голямото срутище в страната на главния път Смолян – Мадан, настояват за предприемане на спеши мерки.
Срутището, освен че откъсна пътя, засегна и други и електро и ВиК - комуникации. Кметът на село Търън Явор Говедаров и 10 управници на села настояват в рамките на следващите 4- 5 дни да се направи обходен път от Тикълско дере до Влахово, който е с дължина 900 метра, да се изясни произходът на свлачищата и обезопасена инфраструктурата на ВиК и ЕВН.
Има нарушено медицинско обслужване в селата, алармират кметовете.
Пътят е затворен, но хората на собствен риск преминават пеш, но казват, че нямат друга възможност. Заместник - областният управител Андриян Петров извозваше днес хората със собствения си автомобил. Той обеща, че след като стане ясен проекта на АПИ ще бъде осигурен транспорт за преминаването на свлачището от двете страни.
С РИО ще бъде уточнено как ще бъдат извозвани децата за училище.
Днес в АПИ ще се проведе съвещание с всички водещи специалисти за да бъдат обсъдени мерки за справяне с проблема, предизвикан от свлачището по пътя Смолян - Мадан. Ще се ангажират водещи екипи за обследване и проучване, за да не се допусне прекъсване на електрическата и ВиК инфраструктурата до населените места. Предвижда се вариант за изграждане на алтернативен път през Орешец - Влахово.
Планиниските трасета са и чарът, и бедата на нашите пътища, каза в коментар за кризисната ситуация доц. д-р. Ивайло Иванов - инженер, геолог, зам.- декан на Факултет по транспортно строителство в Университета по архитектура, строителство и геодезия.
Проблемът е в поддръжката на тези пътища, смята експертът. Те са разчетени преди години, когато са строени, но оттогава природата работи и те стават проблемни.
Свлачищните райони са описани, но не навсякъде могат да се отделят средства за постоянно наблюдение и за превантивни мерки. Основната организация, която има отговорност към подобни пътища са предприятията „Геозащита“. Цялата информация е при тях, но те пък страдат от недостиг на хора и на средства за ефективна работа.
Доц. Иванов обясни, че сега срутището първо трябва да се разчисти, алпинисти да свалят опасните скални късове и да се реши как да се направи укрепване.
А ако се прецени, че средствата са непосилно много и при това няма да гарантират сигурност - то тогава се търси нов път.
След горещите юлски дни август започва с нормална температура за сезона и се очертава да е с максимални температури между 32 °- 36°, коментира в програма "Точно днес" проф. Георги Рачев, климатолог и преподавател в СУ "Св. Климент Охридски". Според него за района на Пловдив не се очакват големи горещини, поне до голяма Богородица. " За района на..
Очакава се на предстоящата сесия на Общинския съвет в понеделник да бъде гласувано предложението на групата на „Продължаваме промяната – Демократична България“, което цели да въведе ред в ползването на електрическите тротинетки в Пловдив. Проектът за наредба беше публикуван за обществено обсъждане още юни. Пет години след като държавата..
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
В Блъгария липсва превенция, както и адеватна техника за гасене на пожари, казав предаването "Точно днес" доц. Момчил Панайотов. Той е преподавател по “Дендрология” в Лесотехническия университет, занимава се активно с проучвания на планински гори и е един от авторите на “Оценка на риска от стихийни пожари в България”, изготвен по поръчка на..
В международния ден за борба с трафик на хора говорим за проблема и неговите измерения. Националната телефонна линия за борба с трафика на хора отчита увеличение на сигналите за незаконна миграция. Тревожен е и ръстът на случаите, свързани с непълнолетни. Според Диана Китова, мениджър на Националната телефонна линия за борба с трафика на хора,..