Той ще се проведа в столицата на 16 май. Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
Според превозвачите, пакетът има за цел единствено да изхвърли от европейските превози компаниите от Източна Европа, категорични са всички в бранша. Четири промени на практика биха прекроили цялата досегашна дейност на шофьорите и фирмите.
В пакета за мобилност са включени изисквания шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици; след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл; да не се спи в кабините на камионите; промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.
Новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите и тяхното по-добро заплащане и право на почивка. Според хора от бранша обаче, промените са чиста доза протекционизъм за няколко държави, с което се цели Големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000.
„Над 120 хиляди семейства може да бъдат изправени пред дилемата да имигрират от страната или да сменят професията. Новата регулация, която се предвижда в автомобилния бранш, буди безпокойство в превозвачите в България и цяла Източна Европа. Те вече се готвят за най-лошия сценарий, тъй като смятат, че няма да бъдат конкурентоспособни и да заплащат на своите служители, както досега. Това от своя страна ще доведе до намаляването на приходите и масови фалити”, съобщиха от Съюза на българските превозвачи.
Основният проблем е, че с намаляването на каботажа и оставянето на камиона на всеки три седмици, ще повлияе пагубно на оборота. От една страна курсовете ще намалеят значително, а ще има и нови разходи за прибирането на шофьорите.
„Ако средната печалба в бранша е 5 % , то новите разходи и намаляването на курсовете, ще „изяде” този процент, а фирмите ще започнат да фалират масово”, смятат от бранша. По тази причина те подготвят национално съвещание в столицата на 15 май, а ден по-късно – на 16 май национален протест пред Народното събрание.
Повече от 3 часа движението по пътя Пловдив - Пазарджик, в платното за Пазарджик, бе затруднено заради катастрофа между 2 коли. Тежко пострадал е водачът на един от автомобилите. Инцидентът е станал след разклона за село Мало Конаре, съобщават очевидци на катастрофата. Говорителят на пазарджишката полиция Мирослав Стоянов уточни, че..
Заради периода с високи дневни температури пловдивската екоинспекция е изпратила писмени предписания на кметовете на Пловдив, Асеновград и Карлово за засилване на противопожарните мерки в регионалните депа за битови отпадъци. В писмото си до общинските администрации директорът на Регионалната инспекция по околната среда и водите Ивайло..
Рано тази сутрин, около 5:30 часа, неизвестен шофьор е нанесъл щети по 3 паркирани автомобила на ул. "Пере Тошев", съобщават пловдивчани в социалните мрежи. По непотвърдена информация до блъскането на коли се е стигнало след дрифт. "Някъде към 05:30 се чуха спирачки и удар", пише член на групата. "Да, тъкмо бях зад блока и се вдигна яка..
Специален влак с ретро вагони ще пътува всяка събота и неделя през месец юли по маршрут от гара Септември до гара Велинград и Цветино, както и в обратното направление. Туристическият влак ще тръгне за първи път днес, когато е празникът на Велинград и ще пътува всяка събота и неделя във връзка с провеждането на 51-вите Велинградски празници на..
Емблематичните „Велинградски празници на културата” ще бъдат открити официално днес, когато е и Денят на Велинград. За 51-ви път централният площад „Николай Гяуров” ще бъде сцена на различни изяви до 20 юли включително. Денят ще започне в 9:00 часа с тържествена литургия, а след нея в 10.15 ч. ще бъде посрещната теснолинейката за..