Той ще се проведа в столицата на 16 май. Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
Според превозвачите, пакетът има за цел единствено да изхвърли от европейските превози компаниите от Източна Европа, категорични са всички в бранша. Четири промени на практика биха прекроили цялата досегашна дейност на шофьорите и фирмите.
В пакета за мобилност са включени изисквания шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици; след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл; да не се спи в кабините на камионите; промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.
Новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите и тяхното по-добро заплащане и право на почивка. Според хора от бранша обаче, промените са чиста доза протекционизъм за няколко държави, с което се цели Големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000.
„Над 120 хиляди семейства може да бъдат изправени пред дилемата да имигрират от страната или да сменят професията. Новата регулация, която се предвижда в автомобилния бранш, буди безпокойство в превозвачите в България и цяла Източна Европа. Те вече се готвят за най-лошия сценарий, тъй като смятат, че няма да бъдат конкурентоспособни и да заплащат на своите служители, както досега. Това от своя страна ще доведе до намаляването на приходите и масови фалити”, съобщиха от Съюза на българските превозвачи.
Основният проблем е, че с намаляването на каботажа и оставянето на камиона на всеки три седмици, ще повлияе пагубно на оборота. От една страна курсовете ще намалеят значително, а ще има и нови разходи за прибирането на шофьорите.
„Ако средната печалба в бранша е 5 % , то новите разходи и намаляването на курсовете, ще „изяде” този процент, а фирмите ще започнат да фалират масово”, смятат от бранша. По тази причина те подготвят национално съвещание в столицата на 15 май, а ден по-късно – на 16 май национален протест пред Народното събрание.
103 години навърши най-възрастният жител на община "Марица". Атанаса Оджакова от Граф Игнатиево има две дъщери и петима внуци и скоро очаква още една правнучка. Чувства се щастлива и горда, че е доживяла толкова много години, но краката вече не я държат. Въпреки това посреща гости и домашна пита. Преди да отпразнува с родата гости..
Три апартамента са засегнати от пожара, лумнал днес в жилище на последния етаж на блока на ул."Зефир" 6, до парк "Каменица". Пет пожарни потушиха пожар в апартамент в Пловдив Има възможност за временно настаняване на потърпевшите семейства и помощ при разчистването, каза на място зам.-кметът Иван Стоянов. Там е районият кмет на "Източен"..
Пожар избухна следобед в апартамент до стадион "Христо Ботев". Сигналът на спешния телефон е подаден около 16.30 часа. На мястото са изпратени пет екипа на пожарната и две линейки. Апартаментът е на последния етаж на блок на улица "Зефир". Пламъците са излези от пространството до покрива, където има остъклени помещения. Няма информация за..
Областният управител на Пловдив проф. д-р Христина Янчева обяви, че ще поиска среща с министъра на земеделието Георги Тахов за разрешаване на аварийно почистване на коритото на река Стряма и за обсъждане на дългосрочни решения срещу наводнения Преди това тя извърши оглед на рискови участъци по поречието на реката след сигнал от кмета на Калояново..
Това ще стане на предстоящата на 15-ти октомври сесия на ОбС на Пловдив. Имотите са с обща площ от близо 1400 квадратни метра, а общата им стойност е за 1 милион и 200 хиляди лева. Предложенията на заместник-кмета Хакъ Сакъбов бяха включени и в дневния ред на последната за летния сезон сесия на местния парламент на 4 август, но те бяха отхвърлени...