Той ще се проведа в столицата на 16 май. Причината за недоволството е новият пакет за мобилност, който Европейската комисия внесе в Европарламента и предстои да бъде гласуван от евродепутатите.
Според превозвачите, пакетът има за цел единствено да изхвърли от европейските превози компаниите от Източна Европа, категорични са всички в бранша. Четири промени на практика биха прекроили цялата досегашна дейност на шофьорите и фирмите.
В пакета за мобилност са включени изисквания шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици; след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл; да не се спи в кабините на камионите; промени в правилата за шосейния каботаж, който на практика ще го премахне.
Новите промени са вкарани в контекст за защита на правата на шофьорите и тяхното по-добро заплащане и право на почивка. Според хора от бранша обаче, промените са чиста доза протекционизъм за няколко държави, с което се цели Големите страни в Европа да изхвърлят от пазара българските, полските, унгарските и румънските камиони. Всеки четвърти камион в Европа е полски. Българските шофьори в Европа са над 40 000, а шофьорите у нас са близо 70 000.
„Над 120 хиляди семейства може да бъдат изправени пред дилемата да имигрират от страната или да сменят професията. Новата регулация, която се предвижда в автомобилния бранш, буди безпокойство в превозвачите в България и цяла Източна Европа. Те вече се готвят за най-лошия сценарий, тъй като смятат, че няма да бъдат конкурентоспособни и да заплащат на своите служители, както досега. Това от своя страна ще доведе до намаляването на приходите и масови фалити”, съобщиха от Съюза на българските превозвачи.
Основният проблем е, че с намаляването на каботажа и оставянето на камиона на всеки три седмици, ще повлияе пагубно на оборота. От една страна курсовете ще намалеят значително, а ще има и нови разходи за прибирането на шофьорите.
„Ако средната печалба в бранша е 5 % , то новите разходи и намаляването на курсовете, ще „изяде” този процент, а фирмите ще започнат да фалират масово”, смятат от бранша. По тази причина те подготвят национално съвещание в столицата на 15 май, а ден по-късно – на 16 май национален протест пред Народното събрание.
Възстановенo е движението на автомобили по ремонтирания участък на Голямоконарско шосе. Остават довършителни дейности, осново в локалното платно. Окончателно ремонтът трябва да приключи до 20 декември. Новото осветление е енергоефективно, с LED лампи. Пътната настилка е направена от 20 см. битумизирана смес, 4 см. биндер и още 4 см. плътен..
Разследващи от пловдивската Икономическа полиция разкриха схема за присвояване на чужда собственост в големи размери. Задържан е 42-годишен шофьор на камион, който отклонил стока на водеща фирма за матраци, предназначена за износ в Румъния. Срещу него е образувано досъдебно производство по сигнал, че на фирмата е нанесена щета за 77 000 лева,..
Лека кола влетя в аптека на ъгъла на улиците „Богомил“ и „Родопи“ в Пловдив снощи около 22 часа. Инцидентът става след като заради отнето предимство колата се блъска с такси, отскача от платното и влиза в сградата с цялата си предница. Няма пострадали хора. От полицията съобщиха, че на виновния шофьор е съставен акт за нарушение..
Пловдивската полиция издирва млада жена, заподозряна за кражба на стоки от дрогерия на ул. „Тракия“ 54 а в града. Откраднати са 2 козметични продукта за лице на обща стойност над 12 0лв. При преглед на записите от видеокамерите станало ясно, че млада жена изважда артикулите от опаковките им с етикети за защита от кражба, прибира ги в чантата си..
Мъж на 23 г. е починал след скандал на улица снощи в Мадан. От Окръжната прокуратура в Смолян заявиха, че по случая ще бъде дадена информация по-късно днес. По неофициална информация на „24 часа“ младият мъж е нападнат, пребит, а след това застрелян. От прокуратурата нито потвърдиха, нито отрекоха информацията, че има задържани заподозрени лица..