Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Европейските бюрократи нямат отговори на BG превозвачите

| обновено на 16.05.18 в 16:58

В очакване на резултата от преговорите за съдържанието на транспортния пакет и на протестите на превозвачите в предаването „Ден след ден“ разговаряме с Ангел Траков – собственик на транспортна фирма в Пловдив, част от екипа, който преговаряше с правителството.

Протестът не е антиправителствен, с него показваме на европейските лидери, които са у нас отношението си към готвените правила. Знам какво са направили нашите експерти в министерството на транспорта. Усилията не са от вчера и не е вярно, че е проспана една година, както твърди опозицията.

Българските и румънските фирми са най- потърпевши, каза в разговора Ангел Траков -  защото сме далече, в периферията на Европа, икономиката ни е по- слаби и готвените рестрикции ще доведат до много фалити в бранша.

Европейските бюрократи нямат отговор на нашите аргументи. Искаме промяна на текстове в пакета, за да са равни превозвачите  в цяла Европа. Ако това не стане, ще поискаме да бъде изцяло отменен, защото иначе сме обречени.

Ние работим по всички правила, спазваме изискванията, а това, че правим дъмпинг въобще не е вярно. Работните заплати са даже и по- високи от тези на шофьорите в Западна Европа.

По отношение на предложение за прибиране у дома на всеки три седмици Ангел Траков обясни, че то ще доведе до ситуация, в която над 3000 автомобила всеки ден ще остават извън пазара, няма да сме конкурентноспособни, натоварва се административната и финансова тежест. Не можем да си го позволим.

Камионите ще бъдат строени утре на Цариградско шосе до 17 часа. В останалите градове, включително и в Пловдив, камиони с транспаранти на протеста ще бъдат на Асеновградско шосе - в лентата  в посока КЦМ.

Георги Иванов е на 45 години от Пловдив и има 20 годишен стаж в международния транспорт. Той обясни, че действащите в момента правила го устройват. Изминава по 12 000 - 13 000 километра на месец, когато е на курс, шофира 9 часа дневно, със задължителни 45 минутни почивки и основна - 11 часа.

Не правим дъмпинг на западния пазар, както твърди френския президент, смята Иванов. Ако се приемат новите правила това означава въобще да не се прибираме в България. Прибирането на 3 седмици ще доведе до хаос по границите, а и бизнесът не е готово да изпълни толкова курсове. Искат да ни принудят да плащаме осигуровките в държавите, в които пребиваме, но за нас не е ясно какви ползи ще имаме- е още аргумент на съмнение.

В момента нашите работодатели взимат равни с европейските заплати и не е алтернатива да се работи за чужда фирма.

Сега проблем са паркингите в чужбина, особено след 17 часа, когато местата стават малко. Налага се спиране на необезопасени места, където често се кради - източва се нафта, крадат се гуми, товари.... Шофьорите предпочитат да спират на бензиностанции, където има санитарни възли, места за отмора и хранене. Твърде скъпо е да се нощува на хотел, смята шофьорът, който е от 20 години по международните пътища и твърди, че кабината на камиона, в която нощува има всички условия за почивка.

По отношение на глобите и отношението на властите - Няма как в държава, където не разбираме езика, да разберем всичко което се изисква при проверка, сподели Георги Иванов.  По думите му често глобите към българските шофьори са и по- високи отколкото на местните превозвачи. Особено силно е полицейското присъствие в Германия, Франция Италия.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Пловдив е домакин на форум за редки болести и лекарства сираци

16-та Национална конференция по редки болести и лекарства сираци се провежда днес и утре в Пловдив.  Организирана е от Института по редки болести с участието на Асоциацията на студентите медици – Пловдив и Националния алианс на хората с редки болести и  конференцията обединява усилията на академичната общност, клиничната практика,..

публикувано на 12.09.25 в 08:31

Представят иновациите при онкозаболяванията

Интегрираният подход и научният обмен са ключови за развитие на ефективни и иновативни диагностични и терапевтични стратегии – това е позицията на водещи специалисти, които се събират на национална конференция от 12 до 14 септември 2025 г. в Медицински университет – Пловдив.  Научното събитие с международно участие на тема..

публикувано на 12.09.25 в 08:27

Пловдивски пекар представя истории "Под коричката на хляба"

Пловдивският майстор-пекар Георги Лефтеров представя този следобед най-новата си, седма поред книга, озаглавена „Под коричката на хляба“. И ако досега шестте му книги са били свързани с хляба, пекарството и кулинарията, все неща, които той прави с двете си ръце, тази книга съдържа сатирични разкази и истории, дошли от реалността, в която живеем...

публикувано на 12.09.25 в 10:00
Светлин Тачев

Очакват ни горещи есен и зима заради влизането в еврозоната

Новият вот на недоверие, който ще внесе опозицията, на фона на събитията в МВР и възможните оставки в системата, коментира в програма "Точно днес" политологът д-р Светлин Тачев от социологическа агенция „Мяра“.  Според него вотът на недоверие, който се подготвя, едва ли ще мине, защото правителството има осигурено мнозинство с ДПС  - Ново начало...

публикувано на 11.09.25 в 11:06

Реновираното ОУ "Райна Княгиня" ще посрещне учениците си

Мащабните ремонтни дейности в Основно училище „Райна Княгиня“  - Пловдив ще приключат до 15 септември и училището ще отвори врати за своите ученици в напълно обновена среда. Директорът д-р Мария Гайдарова съобщи, че при тях все още текат довършителните работи и ще бъдат готови да посрещнат децата в понеделник. Сградата е на 4 етажа и е изцяло..

публикувано на 11.09.25 в 09:44