Денят ни ще протече в протести и се надяваме, че няма да продължаваме и после с протестите. Най-важното е, че в България за първи път говорим като Правителство, бранш и синдикати заедно обединени и се разбра, какви ще бъдат последствията от приемането на този пакет. Това не е само за превозвачите в България, а за цялата икономика на страната., заяви собственикът на най-голямата транспортна компания в Източна Европа Илиян Филипов.
Ако целият този пакет бъде приет, това означава, че ще се оскъпят всички български стоки, които ще се продават в Западна Европа, че те ще станат непродаваеми и неконкурентни и това ще бъде страшен удар за икономиката на България.
Сега, ако един български шофьор работи между Германия и Франция за 30 дни, извършвайки превоз на товари, това, което се опитват да наложат от Европейската комисия с този мобилен пакет, означава, че ние 15 дни трябва да бъдем командировани във Франция и 15 дни – командировани в Германия. И по ставка на час за тези 30 дни дни ние ще трябва да платим 7 200 евро на месец.
В същото време един германски шофьор взима 2 000 евро на месец, един френски шофьор - 2 600 евро на месец. По какъв начин, според вас, ние ще бъдем конкурентни да правим този бизнес? Целта на този мобилен пакет е да изкара превозвачите от Източна Европа от западния пазар и всичко, което се говори досега за свободния пазар, е само една утопия.
Филипов заяви още, че предложените за обсъждане корекции на снощното заседаниев София, изработени съвместно от представителите на ЕК и България, удовлетворяват превозвачите.
В съответстствие с тях, ако водачът не желае да се прибере в страната си след триседмична работа, може да не го направи. На един гражданин на ЕС не могат да му казват в точно определено време къде трябва да бъде на точно определено място. Това е безумие. Той може да предпочете да се разходи в Брюксел, да отиде на мач в Мадрид, няма как да му бъде наредено и да се ограничават правата на човека. Да, съгласни сме с тези компромисни текстове, те са обсъдени на правителствено ниво, ние сме се съгласили с тях и се надяваме да бъдат предложени и защитени от нашия премиер.
Ако обаче това не се случи, няма как да бъде приет този мобилен пакет. Още повече, че от вчера имаме информация, че вече и Полша, и Унгария, и Румъния, Литва, Латвия и Естония също са изразили сериозно недоволство, защото досега от тях имаше някакво мълчание.
Мисля, че искрата вече се запали и най-после ще покажем малко зъби източноевропейските държави към старите западни членки, заяви още Илиян Филипов.
Чуйте звуковия файл:
Заводът за барут и боеприпаси, за който германското дружество Райнметал и ВМЗ-Сопот сключиха споразумение, ще бъде изграден върху имот от 518 декара край карловското село Кърнаре. Затова на заседание на Общински съвет Карлово в четвъртък ще се разгледа заявлението на изпълнителният директор на ВМЗ Иван Гецов за промяна на предназначението на..
В топлата вода в Пловдив, Плевен и София има опасни бактерии, зарази и недостатъчно хлор. Това сочи изследване на „Активни потребители”, откъдето предупреждават, че при занижена имунна система ползването на заразена създава рискове за здравето. Д-р Сергей Иванов от „Активни потребители” е молекулярен биолог и вирусолог. Той обясни, че пробите са взети..
По-бърз и евтин метод за откриване на мутации на PIK3CA ген при карцином на млечна жлеза при жените са разработили учени от Медицински университет-Пловдив. Иновацията в областта на персонализираната медицина бе представена по време на информационно събитие по проект ПЕРИМЕД-2, по който работят учени от МУ-Пловдив, ПУ „Паисий Хилендарски“ и..
Увеличават се случаите на остри респираторни заболявания през последния месец. Повишението е с между 10 и 20 %. Това заяви в интервю за Радио Пловдив доктор Костадин Сотиров. Най-много болни има сред децата в предучилищна възраст, а също и възрастните хора, заради хроничните им заболявания, председател на Сдружението на общопрактикуващите лекари..
Какви са предизвикателства пред проекта на първия евробюджет на страната? Колко постна ще се окаже пицата? Според икономическия анализатор Красен Станчев, ако за тази година дефицитът в бюджета е 3%, както е по законите и правилата на Европейския съюз (ЕС) и еврозоната, то за следващата има огромен риск за свръхдефицит, който ще бъде следен от..