Денят ни ще протече в протести и се надяваме, че няма да продължаваме и после с протестите. Най-важното е, че в България за първи път говорим като Правителство, бранш и синдикати заедно обединени и се разбра, какви ще бъдат последствията от приемането на този пакет. Това не е само за превозвачите в България, а за цялата икономика на страната., заяви собственикът на най-голямата транспортна компания в Източна Европа Илиян Филипов.
Ако целият този пакет бъде приет, това означава, че ще се оскъпят всички български стоки, които ще се продават в Западна Европа, че те ще станат непродаваеми и неконкурентни и това ще бъде страшен удар за икономиката на България.
Сега, ако един български шофьор работи между Германия и Франция за 30 дни, извършвайки превоз на товари, това, което се опитват да наложат от Европейската комисия с този мобилен пакет, означава, че ние 15 дни трябва да бъдем командировани във Франция и 15 дни – командировани в Германия. И по ставка на час за тези 30 дни дни ние ще трябва да платим 7 200 евро на месец.
В същото време един германски шофьор взима 2 000 евро на месец, един френски шофьор - 2 600 евро на месец. По какъв начин, според вас, ние ще бъдем конкурентни да правим този бизнес? Целта на този мобилен пакет е да изкара превозвачите от Източна Европа от западния пазар и всичко, което се говори досега за свободния пазар, е само една утопия.
Филипов заяви още, че предложените за обсъждане корекции на снощното заседаниев София, изработени съвместно от представителите на ЕК и България, удовлетворяват превозвачите.
В съответстствие с тях, ако водачът не желае да се прибере в страната си след триседмична работа, може да не го направи. На един гражданин на ЕС не могат да му казват в точно определено време къде трябва да бъде на точно определено място. Това е безумие. Той може да предпочете да се разходи в Брюксел, да отиде на мач в Мадрид, няма как да му бъде наредено и да се ограничават правата на човека. Да, съгласни сме с тези компромисни текстове, те са обсъдени на правителствено ниво, ние сме се съгласили с тях и се надяваме да бъдат предложени и защитени от нашия премиер.
Ако обаче това не се случи, няма как да бъде приет този мобилен пакет. Още повече, че от вчера имаме информация, че вече и Полша, и Унгария, и Румъния, Литва, Латвия и Естония също са изразили сериозно недоволство, защото досега от тях имаше някакво мълчание.
Мисля, че искрата вече се запали и най-после ще покажем малко зъби източноевропейските държави към старите западни членки, заяви още Илиян Филипов.
Чуйте звуковия файл:
Експертът по пътна безопасност Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите от катастрофи у нас коментира в програма "Ден след" има ли основание за вдигане на застраховките. „Гражданска отговорност“ и „Злополука на пътниците“ за таксита, което стана повод и за протеста им днес в Пловдив. Той припомни, че таксита винаги са..
Объркаха ли се още повече сметките за съставяне на правителство и след поредните предсрочни избори? Темите за купения вот, съменията в резултатите и касирането на изборите, реакциите на партиите и сравнението между изборите тази и миналата есен коментираме с политическия анализатор Кристиян Шкварек. Разговорът за купения вот може да..
В програма "Точно днес" за възможностите по нареждането на политическия пъзел в България разговаряме с Манол Пейков , който ще бъде депутат от „Продължаваме промяната-Демократична България“. Те призоваха за "санитарен кондор" около ДПС-Ново начало. Манол Пейков каза, че ще има отново много работа за вършене, защото е получил сериозно доверие от..
Безпрецедентни критики има към честността на изборите. Това за мен е много сериозната заплаха, която следва от тези избори, а не толкова съставянето на правителство. Това мнение изрази в програма "Ден след ден" политологът Теодора Йовчева, която коментира политическата ситуация след извънредния парламентарен вот в неделя и вече заявените „червени..
„ ВиК утайките в депото край Катуница са депонирани от края на 80-те години до 2008 г., когато тази дейност е преустановена “ – заяви в интервю за Радио Пловдив управителят на ВиК-Пловдив Антон Гълъбов. „ Мястото е оградено и се пази от жива охрана, благодарение на която пожарът е овладян “ – подчерта Гълъбов. „ Нека не плашим..