Законопроектът за Българска автомобилна камара е важен, за да има единна транспортна политика в България и за да има адекватна защита на интересите на бранша.
Това сподели пред Радио Пловдив Илиян Филипов, председател на Българската асициация на сдруженията в автомобилния транспорт.
Проблемите са много сериозни, точно заради липсата на такова единство, каза Филипов и даде пример с българските шофьори в чужбина, които плащат и за глоби и за адвокати и няма кой да ги защитава ако нямат вина на пътя.
Ако има Камара, всеки превозвач ще има 100 процента защита.
По отношение на спора, който има в самия бранш и фирмите, които протестират срещу законопроекта, Илиян Филипов изрази недоволство, че има много сдружения, но те с малка представителност, а са на масата на преговорите като равноправни.
Нашата Асоциация има 420 членове, а те - 20 на брой - представляват не повече от 200.
Филипов репликира и претенциите на автобусните превозвачи да имат равен глас в евентуално сдружение. Това не е реалистично, защото на пазара има 17 хиляди лиценза на товарни и 1700 автобусни превозвачи. Не е реалистично гласовете да са 50:50.
Според него и товарният бранш има сила да протестира и то с 5 000 камиона, а не с няколко десетки автобуси, които спират да се движат да 2 часа днес.
"И я превърнаха в пустиня. И нарекоха това мир." С този цитат от Тукидит п олитологът от Софийския университет проф. Татяна Дронзина коментира пред Радио Пловдив преговорите между САЩ и Русия за примирие в Украйна. Тя изрази притеснение, че до този момент Украйна не получава гаранции за сигурност отникъде. Това е една търгашеска..
"По-трудната задача при въвеждането на еврото вероятно ще е да убедим българските граждани, че това е това е по-добрият избор за тях самите, отколкото управляващите да убедят отговорните за членството европейски институции", смята икономистът Георги Стоев. Наскоро той обяви в профила си във Фейсбук готовост да отговаря на въпроси на интересуващи се за..
Въпреки грозните сцени от протеста на „Възраждане“ в събота нормалността в страната ни се завръща. Това коментира политическият анализатор и журналист Иван Тропанкев. Аргументира се с това, че имаме работещо правителство с опозиция, на прага сме на приемането на бюджет 2025, както и на влизането ни в еврозоната. „Докладът за членството..
Община Пловдив ще защитава обществения интерес при финализиране на електронната система в градския транспорт. Това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Ерол Садъков, заместник-кмет на Пловдив с ресор транспорт. Той обясни, че в момента се водят преговори с фирма „Тикси“ за сумата, която трябва да се даде допълнително за..
Смешна е историята дали е вярно, че България е изпълнила критериите и може да влезе в евозоната от 01.01.2026 г., защото става въпрос кога точно се закръгля при изчисляването на критерия. Това заяви в предаването "Точно днес" макроикономистът Георги Ганев . "Когато се опитваш да вкараш аналогова действителност в дигитални цифрови критерии, понякога..