Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

За компромис в пакета "Макрон" говорят всички, но само толкова

Какво означава отказът на ЕП да подкрепи текстовете на транспортната комисия и какви биха били последствията от това за българските превозвачи. Съществува ли все пак компромис и къде е той и накъде в създалата се ситуация ще попитаме изпълнителния директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев. 

 Ние виждаме, че се увеличават различията в оценкте и продължава политическото противопоставяне по оста Източна Европа – Западна Европа.  Пробив беше постигнат с гласуването в ЕК и това не се хареса на голяма част от евродепутатите – най-вече на френските, които по тази причина не дадоха мандат, подчерта Йордан Арабаджиев.

Той посочи, че след срещата на върха, съпътствана с протеста на международните превозвачи, всички са видели ясна заявка за компромис.

 За този компромис говорят всички, а в същото време не се вижда  заявка за компромис от тяхна страна.

Усилието ни сега е да се обърнем към нашите евродепутати и те да ангажират  всички техни позиции да съберат необходимите подписи, за да се внесат нашите предложения. Призоваваме да спре разединяването на бранша и всеки да работи за това.  Когато има диалог, нещата се получават.

Очакваме първата седмица на юли, когато в ЕП ще се гласува. Дотогава нашите евродепутати трябва да са внесли текстовете, да намерят съответната подкрепа сред разумните евродепутати от Западна Европа, които да припознаят позицията ни и видят, че се нарушават основни принципи на ЕС, на общия пазар и чак тогава ще направим анализ на ситуацията.

Имаме нагласа, че до края на утрешния ден ще са готови всички текстове и ще можем да очертаем и конкретни стъпки, по които ще вървим с всички колеги. За нас обаче е видимо, че тези колеги от Западна Европа не искат  да се отива към компромис и да чуят нашите аргументи.

Всеки разумен човек от този бизнес вижда, че правилата, които се налагат, са чисто корпоративни и целят да извадят от общия пазар страните от Източна Европа за сметка на Западна Европа. Това е философията на пакета „Макрон“.

Интервюто - от звуковия файл: 




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Човешкият фактор убива на пътя

След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..

публикувано на 27.11.25 в 16:20
Пламен Димитров, председател на Дружеството на психолозите в България.

Вербалната агресия в парламента взриви улицата

Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците.  Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..

публикувано на 27.11.25 в 16:05
Еньо Енев

Ресторантьори предупреждават за фалити догодина

На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив.  Енев подчерта, че за разлика от..

публикувано на 27.11.25 в 11:18

Няма икономически разум в предложението за бюджета

Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет.  Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%.  Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..

публикувано на 27.11.25 в 11:11

НЗОК трябва да плаща медицинска дейност, а не заплати

В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...

публикувано на 27.11.25 в 11:03