Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Най-лошото е, че това беше наистина предизвестена трагедия

| обновено на 27.08.18 в 11:25

Когато има неизправност на пътя, тези проблеми не трябва да се замитат, защото те ни учат, че пътната инфраструктура  влияе основно на пътната безопасност, и когато 12 месеца се подават множество сигнали за един конкретен пътен участък, трябва да се вземат незабавни мерки, независимо кой е стопанинът на пътя, заяви Владимир Тодоров  председател на УС на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, който  участва в извънредната среща  в Министерския съвет за автобусната катасатрофа.

Тодоров каза, че първото, което трябва да се направи, е да се разбере кой  носи отговорността  за катастрофата край Своге и какви са причините за нея. 

Най-лошото е, че това беше наистина предизвестена трагедия.

 Защо и кой не си е свършил работата, след като пет пъти са подавани сигнали ? 

Ние бяхме първите, които сигнализирахме Пътната агенция, че там има проблем, че там има идентични катастрофи и като податели на тези сигнали ние искахме да видим кой и защо не си е свършил работата.

Стана ясно, че Пътната агенция след нашите сигнали прави собствено проучване, то доказва нашите твърдения, правят лабораторно изследване, замерва се износеността на асфалта, след което те по свои правомощия взимат отношение и вече по разписани договори се опитват да накарат фирмата строител, която поддържа и гарантира това съоръжение да вземе мерки.  Макар че фирмата строител, макар че пътят е в гаранция, на взема и последваната среща дори е била на 15 август, но представителите на фирмата не са подписани тези протоколи и в крайна сметка се стигна до този инцидент.

АПИ  има правомощията да действа като в аварийна ситуация,  да затвори  този път или да започне авариен ремонт за собствена сметка, който после да фактурира. Защото през съдебните процедури са са години  това няма да е ефективно.  Последната и среща с фирмата изпълнител е била на 15 август, но нищо не  е направено. След като от изпълнителя Трейс груп заявяват, че те нямат вина, кой носи тогава голямата  отговорност ?

Според Тодоров няма да има проблем с изплащането на застраховките, въпреки че не минал прегледа, автобусът има застраховка. Има и застрахвок ан местата  и гражданска отговорност, днес чухме, че застрахователя е стартила изплащане на медицинските средства, така че хората ще бъдат финансирани и обезвъзмездени.

 От Българската асоциация на пострадали при катастрофи са обявили телефон  за съвети при процеса на изплащане на застраховките 077 17 112 . 


Цялото интервю с Владимир Тодоров е в звуковя файл. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Санирането трябва да е бизнес, а не политика

Програмата за саниране с 20 % самоучастие ще се реализира с пари от държавата, а не от Плана за възстановяване и устойчивост.  Имаме възражения по моделите, по които се санират сгради в България. Една от основните критики е, че с парите на всички се облагодетелстват малка част от хората, посочи Йордан Николов от Българската асоциация за изолации в..

обновено на 05.03.25 в 16:45
Тодор Воденов

Военната промишленост има потенциал за иновации

Призиви за развиване на българската отбранителна промишленост като част от европейската дойдоха от правителството и след вчерашното заседание на Съвета по сигурността при премиера, Росен Желязков също предложи и призова да бъдат развити иновативният потенциал и способности на българската отбранителна промишленост.  Според Тодор Воденов -  председател..

публикувано на 05.03.25 в 15:30
Боряна Димитрова

Здравеопазването е абсолютен приоритет на българите

Alpha Research публикува последното си проучване: "Здравеопазването – абсолютен приоритет на българските граждани в бюджет 2025. Според 65% държавата трябва да харчи толкова, колкото има, а не да задлъжнява" Социологът Боряна Димитрова каза в интервю за Радио Пловдив: Когато става дума за приоритети при българите, то става въпрос за тук и сега,..

публикувано на 05.03.25 в 14:17
Светослав Малинов

ЕС стратегически закъсня за превъоръжаване

Има ли реален шанс за постигане на мир в Украйна и на каква цена? "Независимо от това, че Зеленски ще подпише очевидно споразумението със САЩ за редкоземните минерали, драмата на украинския народ, а и на Европа остава, а тя е – какви са гаранциите, че след като се подпише каквото и да е, Русия няма да продължи? Русия е доказала в..

обновено на 05.03.25 в 10:37

Украйна има право да е скептична без сериозни гаранции за мир

Това, което направи впечатление в най-дългата реч, изнасяна от лидер пред Конгреса, са намеренията на САЩ по отношение на Украйна и до колко те се ангажират с гарантиране на сигурността. Всъщност сигурността на Украйна е основното послание, което излезе след заседанието на Съвета за сигурност на МС, коментира в предаването "Точно днес" бившият военен..

публикувано на 05.03.25 в 10:02