Причините за инцидента край Своге ще трябва да ги определят специализираните органи и следствието, което върви.
При всяка голяма катастрофа - нови законодателни промени
Да, ние ще обсъдим възможността за поставяне на колани във всеки един автобус. Но в този случай, когато автобуса пада в пропаст от 30 – 40 м - коланите биха ли спасили човешки живот? Така че трябва да се гледа професионално на тези неща, а не да се използва всеки един повод за законодателни промени, които след това пак не се изпълняват, категоричен е Сливенски.
Той смята, че е необходим дебат и да се реши – трябва ли всички автобуси да бъдат с колани, включително и тези, които имат регистрация до 2006 година.
Цената на промените
90 % от автопарка в България е на тази възраст и ние като общество трябва да кажем, защото на практика тези автобуси трябва да бъдат спрени от движение, и това някой трябва да излезе и да го каже, че предлага да бъдат спрени от движение всички автобуси от преди 2006 г. Тези колани не могат да бъдат сложени формално. Самите седалки трябва да се подменят и да минат на изпитание, и цялото превозно средство, тъй като е конструктивно изменение. Това струва не малко пари. Човешкият живот е по-скъп и затова казвам, че ние като общество трябва да кажем, че всички автобуси преди 2006 г. трябва да бъдат спрени от движение и примерно държавата или общините, защото голяма част от тези автобуси обслужват общински линии между села, между градове и трябва да се каже - с какво ще бъдат обслужвани тези хора. Това е големият дебат. Да, човешкият живот няма цена, но проблемът е голям и затова казвам, че не е лесно, обясни червеният депутат.
Той е категоричен, че единствения полезен ход е да се спазват законите.
Ние предлагаме – държавата да си влезе във функциите, да има система за борба с тези катастрофи по пътищата, да се приемат тези нови закони за движение по пътищата, защото този Закон за движение по пътищата 4 г. се обещава от управляващите, а не е мръднал на 4 мм.
Цялото интервю с Георги Свиленски можете да чуете в звуковия файл.
Очакваме средномесечните температури да са близки до климатичните норми. По отношение на валежите – очакваме те също да са нормални за декември. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Анастасия Кирилова, синоптих в НИМХ, която е изготвила месечната прогноза за декември. Най-ниските очаквани температури са между -10 и -5 градуса, а..
В програма "Точно днес" коментираме и възможните сценарии тази седмица в 51-то НС. Ще успеят ли депутатите да започнат работа по същество и да изберат председател? Темата коментираме със Свилен Трифонов , депутат от коалиция „Продължаваме промяната-Демократична България“. Трифонов в началото коментира, че всички депутати от ПП-ДБ ще подкрепят..
На последната за тази година сесия на ОбС-Пловдив ще се гледа предложението на Общината за увеличаване на такса битови отпадъци за 2025 година – с 44% за гражданите и с 45% за бизнеса. Дани Каназирева от Съюз за Пловдив заяви в интервю за Радио Пловдив, че в този му вид предложението на Община Пловдив е не само за драстично увеличение на..
Едно откритие на психолозите хвърля светлина върху ред икономически грешни решения. Това е така наречената “непоносимост към загубите”, открита от Даниел Канеман и Амос Тверски някъде преди около половин век. От тогава тази и други техни концепции оформят това, която вече се е превърнало в наука за взимане на решения. Класическият пример е..
Нова коледна украса има Пловдив тази година. За нея са отделени 100 хиляди лева, това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Иван Стоянов, заместник-кмет на Пловдив часове преди да бъдат запалени светлините на коледната елха пред Общината. „Тази година се стремяхме да има нови елементи в коледната украса на града и..