Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Закони има, но те не се спазват

Причините за инцидента край Своге ще трябва да ги определят специализираните органи и следствието, което върви.

Аз мога да кажа само моето мнение. От всички специалисти, които се изказват до момента, е ясно, че проблемът е доста сложен и има събиране на няколко факта – едното е действията на шофьора, второто е пътната настилка, която се оказва наистина компрометирана, мантинелите, изобщо техническото състояние на пътя и от там нататък говорим за действията на държавните институции в такива ситуации. Но да видим защо се стига до този факт. Тук вече е работата на държавните институции – било то на правителството, а и на законодателния орган - ако е необходимо да се направят законодателни промени. Според мен не след всяка катастрофа трябва да се правят законодателни промени, тъй като закони има, но те не се спазват. Това е проблем, това заяви в интервю за Радио Пловдив Георги Свиленски, заместник-председател на парламентарната транспортна комисия от квотата на „Коалиция за България“.

При всяка голяма катастрофа - нови законодателни промени

Да, ние ще обсъдим възможността за поставяне на колани във всеки един автобус. Но в този случай, когато автобуса пада в пропаст от 30 – 40 м - коланите биха ли спасили човешки живот? Така че трябва да се гледа професионално на тези неща, а не да се използва всеки един повод за законодателни промени, които след това пак не се изпълняват, категоричен е Сливенски.

Той смята, че е необходим дебат и да се реши – трябва ли всички автобуси да бъдат с колани, включително и тези, които имат регистрация до 2006 година.

Цената на промените

90 % от автопарка в България  е на тази възраст и ние като общество трябва да кажем, защото на практика тези автобуси трябва да бъдат спрени от движение, и това някой трябва да излезе и да го каже,  че предлага да бъдат спрени от движение всички автобуси от преди 2006 г. Тези колани не могат да бъдат сложени формално. Самите седалки трябва да се подменят и да минат на изпитание, и цялото превозно средство, тъй като е конструктивно изменение. Това струва не малко пари. Човешкият живот е по-скъп и затова казвам, че ние като общество трябва да кажем, че всички автобуси преди 2006 г. трябва да бъдат спрени от движение и примерно държавата или общините, защото голяма част от тези автобуси обслужват общински линии между села, между градове и трябва да се каже - с какво ще бъдат обслужвани тези хора. Това е големият дебат. Да, човешкият живот няма цена, но проблемът е голям и затова казвам, че не е лесно, обясни червеният депутат.

Той е категоричен, че единствения полезен ход е да се спазват законите.

Ние предлагаме – държавата да си влезе във функциите, да има система за борба с тези катастрофи по пътищата, да се приемат тези нови закони за движение по пътищата, защото този Закон за движение по пътищата 4 г. се обещава от управляващите, а не е мръднал на 4 мм.

Цялото интервю с Георги Свиленски можете да чуете в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията
Анастасия Кирилова

Средните температури през декември ще са около нормите

Очакваме средномесечните температури да са близки до климатичните норми. По отношение на валежите – очакваме те също да са нормални за декември. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Анастасия Кирилова, синоптих в НИМХ, която е изготвила месечната прогноза за декември. Най-ниските очаквани температури са между -10 и -5 градуса, а..

публикувано на 02.12.24 в 10:28

Важно е да ограничим влиянието на ДПС-НН и "Възраждане"

В програма "Точно днес" коментираме и възможните сценарии тази седмица в 51-то НС. Ще успеят ли депутатите да започнат работа по същество и да изберат председател? Темата коментираме със  Свилен Трифонов , депутат от коалиция „Продължаваме промяната-Демократична България“. Трифонов в началото коментира, че всички депутати от ПП-ДБ ще подкрепят..

обновено на 02.12.24 в 10:26

Увеличение на такса смет в Пловдив е незаконосъобразно

На последната за тази година сесия на ОбС-Пловдив ще се гледа предложението на Общината за увеличаване на такса битови отпадъци за 2025 година – с 44% за гражданите и с 45% за бизнеса. Дани Каназирева от Съюз за Пловдив заяви в интервю за Радио Пловдив, че в този му вид предложението на Община Пловдив е не само за драстично увеличение на..

публикувано на 02.12.24 в 10:09

Непоносимост към загубите

Едно откритие на психолозите хвърля светлина върху ред икономически грешни решения. Това е така наречената “непоносимост към загубите”, открита от Даниел Канеман и Амос Тверски някъде преди около половин век. От тогава тази и други техни концепции оформят това, която вече се е превърнало в наука за взимане на решения. Класическият пример е..

публикувано на 02.12.24 в 10:07

100 хиляди лева струва празничната украса на Пловдив

Нова коледна украса има Пловдив тази година. За нея са отделени 100 хиляди лева, това заяви в интервю за предаването „Точно днес“ на Радио Пловдив Иван Стоянов, заместник-кмет на Пловдив часове преди да бъдат запалени светлините на коледната елха пред Общината. „Тази година се стремяхме да има нови елементи в коледната украса на града и..

публикувано на 02.12.24 в 09:55