Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Хаос, който води до смърт

Хаос, който води до смърт, виждате колко институции отговарят за пътя, но никой не отговаря май, така коментира случаят с отговорните за катастрофата край Своге журналиста Стефан Ташев от сайта Breaking.bg. 

За предстоящото създаване на  нова структура, в която ще се включват службите на Министерството на вътрешните работи и на Министерството на транспорта,  Министерството на регионалното развитие, Министерството на образованието, АПИ и други ведомства, които имат  преки отговорности към пътната безопасност," за да няма разделяне на отговорностите при инциденти и нарушени",както обяви вицепремиерът Томислав Дончев,  Ташев каза, че това е малко позакъсняло и  подчерта, че има известна логика  за създаването и, но  има и неясноти около структурирането.

Засега са само намерения, няма някаква  яснота за създаването на нова структура за пътна безопасност. Това са само намерения, да бъдем конкретни, какво ще представлява този орган, какви функции ще има – надзорни, наказателни функции, дали ще санкционира хората, които не си вършат работата по пътната безопасност, но това е за в бъдеще. Има логика това нещо, защото в България реално в момента се води война по пътищата и резултатите ги виждаме всеки Божи ден. Въпросът е, че много институции си прехвърлят топката кой виновен, кой невинен, както и сега случаят в Своге – дали фирмата строителната, дали надзорът, дали лабораторията, дали Пътна полиция. Вчера беше показан един репортаж как един от най-смъртоносните пътища Русе – Бяла е пуснат без маркировка, там има натоварено движение. И всичко това създава един хаос. 

Може би е добра идеята за създаване на един такъв надзорен орган.  И ако някой има желание да се бори с катастрофите по пътищата винаги могат да се намерят начини.

 Въпросът е, че малко сме позакъснели. И въпросът е да не се превърне пак в поредната бюрократична структура, която не върви някаква работа, а само отчита някаква дейност. 

Например, какво ще прави тази агенция? Ще отиде да види как е направен асфалта, че примерно на много места хората го виждат и сами, без експерти, някой е спестил, както оказа и край Своге, разбира се, спестил е от материали, за да може да изкара някаква печалба. Но това ще отнеме толкова много време и как ще се свърши тази работа. Би било по-добре, тук имаше разни идеи, включително и на областния управител на София може би да минат към областните управители пътищата, защото много е тежка структурата – сега всички си прехвърлят топката. Фирмата си е правила оглушки и е изчаквала да свърши гаранционния срок, който сега изтича този месец. Въпросът е някой да задължава тези фирми, които печелят търговете  те да му се отчитат всеки месец какво е свършил, да отива да се проверява на място, ама истински контрол, защото какво се оказва – частните лаборатории проверяват асфалта, т. е. те проверяват сами себе си. Е, какво да коментираме повече? Къде е държавата тук и  защо се стигна до тук?

За катастрофата – тече разследване, аз не съм нито следовател, нито прокурор. Много внимателно трябва да се борави, трябва да се направят експертизи, да се види този път как точно е направен и да се докаже в съда. Приказки много, но всичко това трябва да се докаже в съда. И аз съм за персонална отговорност, а не да се крият зад институциите. И може би идеята на правителството е държавата да се върне на пътя и да си вземе функциите, защото е очевидно, че това е някаква пародия и това е най-лесното шофьорът да бъде обвиняем.

Ташев коментира и отговорностите на държавата и частните структури, като припомни, че одитът на ремонта на пътя край Своге е от фирмата на сина на шефа на фирмата изпълнител. 


Цялото интервю със Стефан Ташев е в звуковия файл. 


 





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Истината за ДПС е зад сцената, ПП-ДБ помпат рейтинга на Пеевски

90% от истината за ДПС е зад сцената, каза по повод последните събития политическият анализатор и ПР експерт Диана Дамянова. По думите й единственото, което е спъвало Пеевски за пълното поглъщане на партията е съдебното дело на Джевдет Чакъров за това кой управлява партията /днес Чакъров оттегли жалбата си, а преди това напусна и..

публикувано на 28.05.25 в 16:32

Трансплантирани спортисти отиват на Световни игри в Дрезден

Симеон Танчев и Йоана Зотева от Пловдив ще участват в Световните игри за трансплантирани това лято в Дрезден. 39-годишната Йоана Зотева е с две бъбречни трансплантации през 2012 и 2020 година. Тя е състезател на националните игри за трансплантирани в България със спечелени златни медали по тенис на маса и бадминтон. Участвала е в редица..

публикувано на 28.05.25 в 16:17

Осъзната е нуждата да се води война с нарушителите на пътя

Ако в рамките на един месец не се види значителна промяна в инцидентите по пътищата, министър-председателят ще предложи структурна промяна в тол управлението, в Агенция „Автомобилна администрация“, Пътна полиция и Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“. От МВР обещаха да засилят контрола по пътищата, като в него се включат..

публикувано на 28.05.25 в 16:07

Политиците са безпомощни, МВР - развихря фантазия

Лицето на българските политици е отвратително за народа и безпомощно в европейски контекст. В също време фантазията на МВР се развихря що се отнася до пътния травматизъм и надпреварата за поръчване на максимално безсмислени артикули.   Така политическият пр Арман Бабикян обобщи събитията от последния месец – обявена обществена..

публикувано на 28.05.25 в 11:35
Румен Драганов

Летният сезон ще е силен, стигаме нивата от 2019 година

Предстои силен летен туристически сезон, по-добър от миналогодишния. Това прогнозира Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма в програма "Точно днес" на Радио Пловдив. Според него прогнозите се базират на ранните записвания, които се движат много добре на основните пазари - Германия,  Великобритания и Полша.  "Миналата година..

публикувано на 28.05.25 в 11:17