На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.
Пожар задимява пътните платна до 86-ия километър на автомагистрала „Тракия“ в посока Бургас, малко преди заведение "Макдоналдс" в района на Пазарджик – за това алармират в групи на ФБ минаващи оттам. Според тях пламъците са в близост до пътното платно. Заради ставащото движението в участъка е силно затруднено, образувало се е задръстване, пишат..
По искане на Община Пловдив се обсъжда предложение, с което цената на автобусните билети в града да намалее след превалутирането ѝ от лева в евро. Според превозвача Петко Ангелов при превалутирането цената на билетчето от 1 лев ще трябва да стане 51 евроцента, но за удобство на гражданите и водачите обаче се обсъжда закръгляне на сумата до 50..
Преустановено в продължение на часове бе днес движението на влаковете в района между Маноле и Белозем, след като влак блъсна камион на ЖП прелез в междугарието. Инцидентът, по чудо разминал се без жертви, стана днес малко преди 12 часа по обед. Там 46-годишен водач на тежкотоварен камион "Форд" не се е съобразил със светлинния сигнал на..
Жителите на пловдивското село Труд подготвят безсрочни протести заради транспортната криза. Те обвиняват институциите в бездействие и настояват за спешни мерки преди началото на учебната година. В момента маршрутната линия между селото и града се движи на големи интервали от по няколко часа, което според местните жители означава, че на практика..
Днес е официалното откриване на 13-ият Национален събор на народното творчество в Копривщица. Това издание е юбилейно - навършват се 60 години от началото на инициативата. Съборът се провежда на всеки 5 години с изключение на прекъсването по време на Covid-пандемията. Откриването е в 11 ч. Патрон е министър-председателят Росен Желязков,..