На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.

44 годишен мъж, шофирал след употреба на дрога, задържаха пазарджишките е полицаи. След претърсване в жилищата му в областния град и в село Виноградец разследващите открили повече от половин килограм суха марихуана, електронна везна и много полиетиленови пликчета-тип спейсбек. Намерени са и три боеприпаса за огнестрелно оръжие, които са..
На 3-тия опит общинските съветници разрешиха да се организира и проведе процедура за възлагане на обществена поръчка за градския транспорт на Пловдив и сключване на договор с избрания или избраните изпълнители за 10 години. Предложението мина с 37 гласа „за“, нито 1 „против“ и 14 „въздържали се“. До приемането на точката се стигна, след като..
Общинският съвет остави без разглеждане подписката на местна инициативна група срещу изграждането на нов път в район Тракия, който е продължение на "Санкт Петербург" от бул. "Освобождение" до кръговото кръстовище на „Цариградско шосе“ с „Ягодовско шосе“. От трибуната Любомир Деников от инициативната група обясни, че ако този проект се реализира,..
Сградата на ОУ „Княз Александър Първи“ ще се строи в двора на Хуманитарната гимназия, а теренът на бившия ТЕЛК на ул. „4 януари“ ще бъде паркинг. Това стана ясно в залата на Общинския съвет в Пловдив, след като мнозинството съветници се въздържаха да подкрепят предложението на ПП-ДБ предназначението на имота да се преобразува в комплекс за..
Служители на Регионалното статистическо бюро в Пловдив излязоха на протест за достойно увеличение на работните заплати. Според тях е недопустимо за едни структури да има 70% за тази година и още 20% за следващата, а за друи да е до 5%. Заплатите в пловдивската структура на НСИ са изключително ниски, казаха протестиращите, които поискаха..