На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.
С официално обвинение се сдоби хулиганът, който строши с прът стъкло на градски автобус в Пловдив, съобщиха от прокуратурата. Инцидентът стана вчера на улица „Крайна“ в "Столипиново", където 34-годишният мъж го причакал на последна спирка и с прът разбил няколко стъкла. По негови признания, той решил да си отмъсти на шофьора, който преди това..
Час и половина общинските съветници на Пловдив дебатираха програмата за управление на общинските имоти. Те поискаха общината да придобие повече имоти, които да бъдат отредени за озеленяване. Дебатът откри Веселина Александрова от ПП-ДБ. Тя посочи, че годишната програма за управление на общинските имоти отваря допълниелна врата за..
Парламентът избра правителството с премиер Росен Желязков. Съставът на кабинета беше одобрен със 125 гласа „за“, 114 „против“ и без въздържали се. Веднага след вота новите членове на правителството положиха клетва. Кабинетът бе договорен след преговори, завършили със споразумение между ГЕРБ-СДС, БСП - Обединена левица и "Има такъв народ"...
Двама нови пловдивски депутати ще положат клетва на мястото на избраните за министри Георги Георгиев от ГЕРБ- СДС и Манол Генов от БСП. Георги Георгиев, който бе депутат от Пловдив - град, стана министър на правосъдието. На негово място в парламента ще влезе д-р Валерия Славова. Тя е ревматолог с над 30 години стаж по специалността...
Ощинският съвет прие да бъде отпуснат безлихвен заем в за почти 82 300 лева за недовършената зоологическа градина на Пловдив . Той се отпуска за проекта „Техническа помощ за инвестиции в зологическата градина“, изпълняван от фирма „Екотийм“ по договор с община Пловдив. Проектът се финансира от Оперативна програма „Околна среда“ с безвъзмездна помощ за..