На голяма видеостена 15 монитора показват едновременно в реално време наблюдаваните кръстовища. Видеокадрите се сменят постоянно от операторите, които следят за трафика и при необходимост могат да се намесят за ръчно управление на зелената вълна, разказа ръководителят на центъра Маньо Петров.
Същността на „умните“ светофари се състои в способността им да определят степента на натовареност и да регулират пропусквателността, обясни той.
По думите му, въпреки удобството, което предоставяха цифровите „броячи“ под семафорите, те са необратимо демонтирани, тъй като е преценено, че новото технологично оборудване ги е направило ненужни.
Работата на диспечерите изисква огромна концентрация, понеже освен наблюдението, при необходимост те са обучени и да осигуряват логистична подкрепа на полицията. Така например, от тях се изисква светкавична ориентация и моментална реакция в случай на катастрофи, тъй като първи виждат инцидента и веднага сигнализират пътна полиция по пряка връзка, добави мениджърът на центъра. В тази връзка, помощта им е безценна в случай на спорадични безредици и дори при криминални престъпления, заради големият обхват на видеорегистраторите.
Освен голямата видеостена с 15 монитора, пред всеки има персонален компютър за конкретно наблюдение на определена точка. Разположената техника показва в момента броят на колите по всички платна в даден участък, както и средната скорост на движение във всеки един момент. За съжаление, почти през цялото време по централните булевардите тя е много над разрешената от закона за градски условия и достига средно до 80 км. в час, констатираха диспечерите.
Програмата нагледно демонстрира, че скорост, близка и под максимално разрешената се отчита единствено по точките на задръстване и то за кратко.
Трафикът в Пловдив е много напрегнат, а ремонтите го утежняват още повече, призна шефът на диспечерите Маньо Петров.
Според експертите градските пътни артерии са проектирани в средата на миналия век, когато никой не е предполагал днешният наплив от автомобили, чийто брой по улиците дневно вече надхвърля 200 хиляди. В това число влизат и приходящите от други населени места, които работят в града.
Днес в Центъра за управление на градския трафик бе обявен ден на отворените врати за граждани, който обаче предизвика минимален иннтерес от тяхна страна.
180 полицейски екипа от 13-те районни управления на пловдивската дирекция участваха в четиридневна специализирана операция за контрол по пътищата в града и региона. За времето от 20 до 23 февруари са проверени над 4 700 леки и тежкотоварни автомобили. Установените за този период нарушения, санкционирани с фишове и актове са над 1400..
Режим на водата наложиха в Широка лъка. Причината е парадоксална - за да не замръзват крановете, собствениците на имоти оставят чешмите си да текат почти денонощно и така на практика са източили доста голям процент от водоизточника на селото, а дебитът му и без това е намалял заради замръзването на реката. Така щедро си е текло не само по..
Две крупни ВиК аварии оставиха без вода стотици пловдивчани в район „Северен“. Едната е на спукан от снощи магистрален водопровод на бул. „България“ край номера 37 и 39. Засегнати оттогава са също и живеещите по протежение на бул. „Марица“ и улиците „Васил Левски“ и „Победа“. По уверение на ВиК – Пловдив екипите там работят..
Срещу съдебната практика, която отчуждава бащите от децата им след раздялата на двамата родители, се обявиха десетки протестиращи бащи в Пловдив. Протестът под надслов „Всички деца заслужават мама и тати поравно“ се състоя пред Съдебната палата, а участниците в него изразиха и недоволството си от бавното и непрозрачно правораздаване...
Въздухът в два пловдивски района отново е замърсен, отчитат автоматичните измервателни станции „Каменица“ и „Тракия“. Замърсяването в центъра и в източната част на града е почти два пъти над нормата. Стойностите на фини прахови частици са достигнали малко над 90 микрограма на кубичен метър при норма 50 микрограма. По-голямо е замърсяването в центъра..