Синдикати, работодатели и представители на държавата са на мнение, че трябва по-добра регулация и ограничаване на нощния труд, заради вредното му въздействие. Различни са подходите им към промяната.
Сегашната стойност на заплащането от 0,25 лв. на час е определена през 2006 година. КТ "Подкрепа" настоява за увеличение, като то стане 0,5 процента от минималната работна заплата за един час нощен труд. Ако промяната се приеме, заплащането за час нощен труд при сегашната минимална работна заплата, ще стане 2,55 лв. или 17,85 лв. за една нощна смяна.

"Нощният труд е евтин ад" е новото послание на кампанията на КТ "Подкрепа", която е както за увеличение на възнаграждението, така и за ограничаването на полагането на нощен труд. От синдиката искат той да се ограничи само до производства, които са технологично непрекъсваеми.
Според лидера на КТ "Подкрепа" - Пловдив Атанас Кръстев законодателна промяна е категорично необходима. От друга страна диалогът трябва да се води в отделните браншове в рамките на колективното договаряне между работници и работодатели.
Над 400 000 души работят нощем в страната, каза Кръстев. Здраве, качество на живота, но и качеството на работното място са следствията, които пряко се влияят от работата него. И в чужбина се работи "по тъмно", но доста по- хуманно. Като добър регионален пример синдикалистът посочи летище "Пловдив", където ставката за нощен труд е сравнително висока. В охранителния бизнес и в земеделието са лошите примери .
Работодателите смятат, че заплащането на нощния труд не може да се обвърже с минималната работна заплата.

Теодор Дечев от Асоциацията на индустриалния капитал коментира, възнаграждението за нощен труд е 25 стотинки е минимална норма, но такм където има колективно договаряне сумите са много по- високи. 80 - 90 стотинки в енергетиката, в целулозната и пивоварната промишленост, 1.30лв. е цената на час труд през нощта в мините.
Колкото до споменатия от синдикалиста охранителен бизнес Дечев обяви, че там има само един подписан договор в цялата страна. Според Дечев направеното предложение няма да бъде прието, то е просто една добра стартова база за начало на преговори.
Работодателите настояват договарянето по темата да е по икономически дейности като се отчитат спецификите на всяка професия.
Чуйте двете позиции в прикачените файлове.
Законът за автомобилните превози ощетява пловдивчани, предупреждава общинският съветник Николай Гюров в интервю за Радио Пловдив Новите промени в Закона за автомобилните превози, приети от Народното събрание, ще се отразят неблагоприятно на пловдивчани – това заяви в ефира на Радио Пловдив общинският съветник Николай Гюров от..
Народното събрание решава дали да назначи особен управител на "Лукойл Бургас". Решението се очаква до края на деня. "Меко казано за мен това е скандално, тъй като предоставя на управителя изключителни правомощия без съдебен или административен контрол, което може да доведе до фалит или източване на компанията! Не говоря само за "Лукойл" - Бургас, а..
Държавата поема контрола над „Лукойл“. По спешност парламентът реши да постави рафинерията в Бургас под управлението на особен управител, след като САЩ отказаха на швейцарската компания, купувач на международните активи на „Лукойл“, определяйки я като марионетка на Кремъл. Особеният управител ще има изключителни правомощия – решенията му няма..
"Всеобщо е убеждението, че този бюджет е инструмент за оцеляване", каза в Карлово президентът Румен Радев. Той очаква да види крайните параметри на финансовата рамка на държавата. Според Радев в бюджета няма стимули за растеж на икономиката, а по-скоро задушаване. Държавният глава смята, че е..
Доболничната помощ през 2026-а и какви са исканията на личните лекари, коментира в програма "Точно днес" доц. Любомир Киров, председател на Националното сдружение на общопрактикуващите лекари, разговор ден преди Отечтно-изборното събрание на организацията в Пловдив. Доц. Киров обясни, че форумът ще включва избор на ново ръководство и дискусии по..