На общо събрание в Пловдив Съюзът на международните превозвачи прие декларация по отношение на регулациите в пакет "Мобилност" 1.
С "червена линия" подчертаваме, че приемането на балансирани, недискриминиращи, пропорционални и практически правила, които отчитат секторните специфики на отделните държави-членки е ключът към намиране на подходяща формула за промяна на законодателството на ЕС, се казва в документа, разпространен до медиите.
От Съюза констатират, че "недостигът на квалифицирани водачи на камиони се задълбочава и това носи загуби както на транспортния бизнес, така и на икономиката на България". Със същия документ потвърждават и становището си, че въведената през юли тази година продуктова такса е незаконосъобразна и налага несправедливи тежести на бранша.
Ние сме за справедлива регулация и сме против всякакви дискриминационни ограничения за бизнеса, независимо от това с какви доводи са маскирани, допълват международните превозвачи.
В целият Европейски съюз има сериозен недостиг на шофьори и това е подтекстът на тези правила - чрез тези регулации да накарат нашите фирми да фалират и освободената работна ръка, свикнала да получава добро заплащане, да я вземат да работи за тях, коментират от Съюза и препоръчват да се "внесат" поне 2000 души от Украйна и Молдова.
С много голямо нетърпение очакваме спогодбата с Украйна, там има наши сънародници, които искат да се прибират в България, допълни Ангел Попов.
Според Ангел Трапов, председател на УС на Съюза на международните превозвачи, влизането в сила на пакета означава, че транспортните фирми трябва да плащат за всеки нов автомобил около 960 лева и около 2500 лева за втора употреба. При 8000 автомобила, които се регистрират на година, означава, че около 13 милиона лева ще влизат в нечия каса, уточни Трапов.
Според него по този начин се оскъпява услугата и се създават допълните напрежения на българския превозвач.
Ангел Джамбазки бе категоричен, че българските евродепутати правят всичко възможно тези документи да не бъдат обсъждани и гласувани и да не бъде взимано решения в рамките на този мандат на Европейския парламент.
Така нареченият "пакет за мобилност", зад който застават големите страни като Франция, Германия, Австрия и Италия, предвижда шофьорите на товарни камиони от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, а задължителната 45-часова почивка на седмица да прекарват в хотел.
Проблемът е, допълват от Съюза, че страните от Източна Европа не могат да поемат такива разходи и според тях новите европравила за автомобилния транспорт заплашват с фалит стотици български фирми.
На практика 190 000 български шофьори може да останат без работа, посочиха от организацията.
Репортаж на Кремена Данева можете да чуете в звуковия файл.
Образователният министър Цоков присъства на кампания срещу наркотиците в пловдивско училище. Eзикова гимназия „Пловдив“ стана първото училище, което се включи в кампанията „Просто кажи „Не““ на Министерството на образованието и науката, която е насочена към борбата срещу зависимостта на младежите от забранените вещества и..
Трима мотористи са пострадали при катастрофи следобед в Пловдив. Мъжете на възраст 24, 33 и 28 години са били откарани в болница за прегледи и са с различни наранявания. Единият инцидент е станал на Пазарджишко шосе, другият на улица „Остромила“, а третият на булевард „Васил Априлов“. Според предварителните данни и трите катастрофи са станали заради..
Прокуратурата в Смолян започна проверка по разпространения в социалните мрежи видеоклип за вербална агресия над дете от майка му . Разследването на прокуратурата е по текст от Наказателния кодекс, който предвижда наказание "лишаване от свобода" до три години или пробация, както и обществено порицание. В социалните мрежи беше..
Пловдив и днес осъмна със замърсен въздух. Сутринта бяха отбелязани превишения на фините прахови частици във въздуха и в двете автоматични измервателни станции. Автоматичната измервателна станция в пловдивския район „Тракия“ отбеляза превишение на фините прахови частици във въздуха преди обед, като отчетените стойности там бяха около 80 микрограма..
Официална покана за среща към президента и главния изпълнителен директор на „Монди Груп“, на която да бъде обсъдено бъдещето на завода в Стамболийски, отправи министърът на икономиката д-р Петко Николов. Той съобщи, че по негова информация висшият мениджмънт на компанията в Лондон е приел поканата и тя ще бъде разгледана на заседание на борда...