Потреблението на риба и рибни продукти в страната е устойчиво. В последните години наблюдавахме един тренд на намаляване на консумацията на замразени продукти за сметка на пресните, което даде добър тласък на развитието на аквакултурата, заяви Валери Баронов - собственик на най-голямата ферма за сладководно рибовъдство на Балканите.
Аквакултурата обаче си има структурни проблеми, които за съжаление, не са свързани с нашите усилия да развиваме бизнеса си, а с влиянието на субсидирания внос на турска аквакултура. Европейската Комисия се опита да внесе колективни мерки през 2013 г. като наложи 6% мита, но субсидиите на турските производители, към което се прибави и обезценяването на турската лира, въздействат катастрофално на развитието на аквакултурата в Южна Европа. За тази година основни потърпевши са производителите на ципура и лаврак, които продават на цена 1 евро под себестойността.
В момента, в който влязохме в ЕС, вече се намираме в условията на ограничен суверинитет – нашата държавна политика по отношение на митата и таксите е политиката на ЕС. И лошото е, че европейската бюрокрация е твърде далече от нашите проблеми и в момента цената на политическото оцеляване на ЕС му пречи да взима решения в икономическата сфера, което влияе много лошо върху икономиката и конкурентноспособността. Към това трябва да добавим и структурните проблеми, които се генерират с отлива на човешки рисурси.
По думите на Баронов, нелоялната турска конкуренция е основният фактор, който задържа ниската цена на рибата.
На Балканите имаме цена, която остава непроменена през последните 20 години, докато в Полша производителите имат 30% по-висока цена на изхода на фабриките, а във Франция и другите „бели“ страни тя достига и над 40-50%.
Ние внасяме фуражите от Италия, Германия, Полща, т.е. върху основния ресурс слагаме 8% транспортни разходи. А новите регулации, които бяха приети във връзка с транспорта от ЕК, тепърва ще рефлектират в цената на транспорта и неговия дефицит. Вносът от Полша през лятото е огромен проблем.
Алтернативата, с която браншът може да отговори на структурните проблеми, които бизнесът генерира, е износът, заяви Баронов.
Естественият ни ход е да се опитаме да създадем дефицит на балканския пазар, с който по някакъв начин да се опитаме да регулираме цените и да компенсираме това задържане с износ.
По думите на Баронов, браншът оценява като слабо взаимодействието му с държавната администрация и по-специално – басейновите рибарници, които имат огромни проблеми с таксите, които им се налагат за ползване на водите.
Рибата на българския пазар е предостатъчна, подчерта още Валери Баронов.
Градският транспорт в Пловдив да стане общински, като единствено така ще се гарантира качеството на услугата – заяви в интервю за Радио Пловдив председателят на комисията по транспорт в Общинския съвет Симеон Петров от партия „Възраждане“. „Автобусите са мръсни, нередовни, пропускат спирки и в тях шофьорите си позволяват да пушат“ –..
След София и в Пловдив бе открита " Розова къща ". Дейността на центъра е насочена към хора, които страдат от зависимости към психоактивни вещества и/или алкохол и предлага социална подкрепа, за да им помогне да започнат нов етап от живота си. Зам.-кметът по спорт и социална политика Николай Бухалов участва в откриването на Дневен център за..
Все още се разследват факторите, довели до вчерашния мащабен срив в електрическите мрежи на пет държави, оставил без ток милиони европейци. Очевидно има съвпадение на няколко събития - споменава се за отказ на междусистема връзка между Франция и Испания, но се подчертава и значението на климатични фактори, възникнали в централна Испания. Това..
Общинските съветници от БСП, Съединени за Пловдив и ПП-ДБ останаха изненадани от решението на кмета на града Костадин Димитров да освободи заместник-кмета по транспорт Ерол Садъков. Част от тях смятат, че още на следващата сесия на местния парламент, когато ще се гледа бюджета на Пловдив за тази година, ще стане ясно дали вече има ново..
Рокадата с уволнението на зам.- кмета по транспорт от "Браво Пловдив" Ерол Садъков е изненадваща, но беше необходима, защото ресор транспорт е проблемен в Пловдив. Това коментира журналистът Ваня Драганова. Припомням, че вчера вечерта стана ясно, че той е освободен от поста, а неговото място ще заеме Александър Държиков. Кадрите на..