Основното за една кампания е посланията да са ясни още от самото начало и да бъдат комуникирани адекватно. Още при самата подготовка видяхме известни дискусии и някакъв хаос и това намали ценността на посланията и възможността хората по-добре да ги разберат, коментира PR експертът и преподавател в УНСС доц. д-р Александър Христов..
Това, което се случва в Пловдив, е страхотно. В момента обаче то е повече нещо като титла, отколкото съдържание, което не се разбира с какво ще бъде изпълнено. Всички се гордеем, че Пловдив е Европейска столица на културата, но какво следва от това, на публиката не стана съвсем ясно.
Събитието обаче е повод не само да се говори за него, когато се случва, а и много преди това. Това е шанс за България да се позиционира на културната карта на Европа.
По думите на доц. Христов, една от причините за позицията на Центъра за анализи и кризисна комуникация да е назована „Хроника на едно предизвестено неодобрение“, е защото едно такова събитие е натоварено с огромни очаквания, които невинаги могат да бъдат реализирани в пълния им блясък.
Част от неодобрението е свързано и с това, че разходването на публични средства трябва да става максимално прозрачно.
Обществената реакция показва, че всеки лев, използван за обществени нужди от институциите, трябва да бъде брилянтно оправдан.
Чуждестранните медии общо взето отразяват събитието позитивно. В сравнение с отразяването на италианския град Матера, което като инфраструктура е по-негативно. Чуждестранните медии говорят по-позитивни неща за Пловдив, отколкото българските. Не бих казал, че преобладават негативните мнения, но има и такъв тон и това не е необичайна. Това координира с огромните ни очаквания и е обяснимо да имаме по-критичен тон. Трябваше да се случи нещо наистина феноменално, за да го няма това неодобрение.
Що се отнася до яснотата на посланията, те трябваше да започнат като стройна комуникация още от избора на Пловдив за Европейска столица на културата.
Според нас организаторите трябваше рано да идентифицират комуникационните емисари – хората, които общността е признала като по-авторитетни по даден въпрос, които са ярки представители на културата в региона и те да се превърнат в посланници на кампанията.
Според доц. Христов, най-важното сега е програмата, която е изключително сериозна, да бъде изпълнена със съдържание.
Културата е абстракция, която много трудно се комуникира. Тя не може да се пипне, да се купи и т.н. Точно това прави този тип комуникация една идея по-трудна от другите. Заявките, че ще бъде хубаво, са много, но към това трябва да се добави и съдържание – хората да дойдат, да видят.
Основа за комуникация може да бъде и това, че и след 2019 г. има много да се говори. А това е възможност България да се изяви, и заедно с това да се заговори повече за култура в обществото. Това ще доведе и до промяна в ценностите на хората.
Интервюто чуйте от звуковия файл:
В „Добро утро, ден!“ тази седмица ни гостува Лана Петкова, учител по йога, соционалитик, иконописец и може би една от най-известните украинки в Пловдив. Родена е в Харков, но преди 30 години любовта я води в града под тепета, където намира и своята реализация. Създава собствена програма, която кръщава Ланетика. Според Лана йога дава сила и..
Родители и ресурсни учители на деца с нарушено зрение настояват държавата да поеме ангажимент за адаптирането на брайлова азбука учебните помагала, които се използват в училище. Това е един от изводите от проведената в Пловдив кръгла маса, посветена на приобщаването на деца с увредено зрение в системата на средното образование, организирана..
До следващата седмица трябва да се направят оценките за това кои клиенти ще бъдат компенсирани с предвидените от държавата средства за липсата на ток в периода от 21 до 31 декември миналата година, каза Петър Костадинов от пресекипа на ЕВН. Той припомни, че тук става дума за извънредните компенсации от общо около 2,2 милиона лева за цялата..
С разноцветни вдигнати ръце, балони и флашмоб бе отбелязан Международния ден на хората с редки болести в Пловдив. В инициативата, която тази година се проведе в двора на Професионална гимназия по хранителни технологии и техника - град Пловдив /ПГХТТ/, се включи и заместник-кметът по спорт и младежки дейности Николай Бухалов. „Днес е денят, в който..
Заради много студеното февруарско време тази година в Пловдив продажбата на мартеници е слаба. Това споделят продавачи на бяло-червените символи на Главната улица, като допълват, че този сезон и цените са по-високи. Въпреки студа десетки хора са разпънали сергии с мартеници из целия град, но най-вече в центъра на Пловдив. По думите им хората..