Новите шофьори да карат с придружител 6 месеца, ако седнат зад волана на мощна кола. Това предвижда изцяло новият Закон за движение по пътищата, публикуван за обществено обсъждане.
Правителството предлага и нов Закон за водачите на моторни превозни средства, който урежда правилата за придобиване на книжка за различните категории превозни средства. Предвижда се кандидат-шофьорите отново да минават обучение на полигон, а школите трябва да имат "учебна площадка", за да получат регистрация от властите.
В тези два нови проекта не виждаме нищо ново. Механично са прехвърлени старите закони с допълване на многобройни подзаконови актове и наредби, за да се покаже на обществото, че нещо е направено, коментира пред Радио Пловдив Йонко Иванов, който е председател на Съюза на преподавателите по Авто-мото подготовка.
Според него Законът за водачите отваря огромна вратата за корупция в т.нар. Раздел за психологически изследвания. Цяла глава е отделена как ще се правят психологически изследвания и възможността на всяко едно кьоше всеки психолог да отваря кабинет, а това означава корупция. Това е закон направен от неуки хора. Този закон е пълен с обяснителни бележки, които нямат място в него.
Иванов оспори и новите правила, по които кандидатите ще бъдат оценявани на изпита, както и вероятността новите изпитни тестове да бъдат съгласувани с МВР. По думите му, една осма от полицаите няма да издържат изпита, но въпросите ще се съгласуват с тях. Предлаганите промени той обобщи с думите: щеше да е смешно, ако не беше жалко.
Преподавателите по авто-мото подготовка твърдят, че и в момента кандидат - шофьорите се обучават на учебна площадка като всички елементи от нея се прилагат при изпита. На всички казахме, че няма полигон в нито една европейска държава. Никъде няма полигон и у нас, но са го записали ... .
Според Иванов грешка в проекта и изискването за придружител и мощност на колата при младите шофьори. Ами ако кандидатите нямат малка кола, но са обучавани на мощна. Ще чакат 6 месеца да мине срокът и да се качат на голямата кола ли?! Или ще вземат баба си, която не е карала, но има книжка и става за придружител?!
От Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка смятат, че авторите на проекта са некомуникативни и не приемат предложенията на експертите.
Тази седмица в „Добро утро, ден!“ ви срещаме с един от най-значимите пловдивски творци – Матей Матеев. Роден в Кюстендил, но завинаги свързал съдбата си с Пловдив – града, който му върна обичта с най-високото признание – званието „Почетен гражданин“. Казва, че родния край, балканската енергия го прави човек - широко скроен човек. Послание, което..
Спорове около представителността на организациите на аграрния сектор, който очаква решения по важни теми от държавата. Илия Проданов беше избран за председател на Българската аграрна камара, след като част от браншовите организации я напуснаха, несъгласни с начина на вземане на решения. За заместник-председатели бяха избрани съпредседателят на..
Виктор Павлов управлява софтуерна компания, която има опит в разработката на продукти за управление на търговска дейност. Той коментира напрежението на бизнеса от въвеждането на лицензиран софтуер за управление на продажбите в търговски обекти. "Като цяло спорът идва оттам, че се опитва да се хване процеса по неиздаване на фискални бележки от..
ОбС на Пловдив не прие предложението на представителите на БСП за програма „Достъпно жилище“. Идеята визираше подкрепа за строителство на жилища за млади семейства на цени под пазарните. Общинския съветник Калин Милчев коментира със съжаление, че това е първата политика, която би развила община Пловдив в посока младите хора, младите семейства, младите..
Годишна конференция за инвестициите във водния сектор се провежда днес и утре в Старосел с участието на експерти от бранша. Включват се представители на Европейската комисия, Министерството на околната среда и водите и учени. Организира се от Българската асоциация по водите. Водният сектор изисква много инвестиции, както за поддръжка,..