Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

„Орфей и Евридика“ открива Opera Open

| обновено на 25.02.19 в 15:02

Старт на фестивала Opera Open на Държавна опера Пловдив ще даде на 15 юни съвместната продукция с Театро Реджо ди Парма на бароковата опера „Орфей и Евридика“ от Глук и режисьор Стефано Пода – едно от най-големите имена на европейската музикална сцена. 

В спектакъла участват над 150 артиста, повечето от които – доброволци, представящи различни раси и архетипи, интегрирани в тракийската митология и антична археология. 

Сред акцентите са премиерата на „Риголето“ от Верди – съвместна продуккция със Софийската опера и балет с режисьор  акд. Пламен Карталов, както и представянето на холандския състав „Камерата Страдивариус Оркестра“ с безценни инструменти от Средновековна Италия. 

Пловдивчани ще чуят за първи път нашумялата цветнокожа джаз певица Лиз Райт, присъстваща в класациите на списание „Билборд“ за съвременен джаз в две последователни години, както и най-добрия интерпретатор на ролята на Отело и водещ тенор – аржентинецът Хосе Кура. 

На сцената на Античния театър ще излязат и солисти от Болшой театър в новата постановка на „Лебедово езеро“ от Чайковски  на прочутия руски хореограф и солист Константин Уралски –  художествен ръководител на Балета на Айова и главен балетмайстор на Астраханската опера и балет в Русия.

Мащабното закриване на фестивала Opera Open е на 30 август с операта „Аида“ от Верди, с която традиционно се спуска завесата на големите оперни фестивали и с участието на прочутия български баритон Кирил Манолов и на всички пловдивски хорове.

По данни на статистиката, над 35% от зрителите на феста са чуждестранните гости, като продадените за предстоящия фестивал билети вече са над 30%, уточни директорът Нина Найденова. 

Тя подчерта, че през  2019 г. фестивалната програма ще бъде разширена и във времето, и в пространството, като спектаклите ще обхванат и месец август, а като ново сценично пространство за около 500 зрители ще бъде оформен и дворът на  бившия Фрески колеж на ул. „Цанко Дюстабанов“. 

За най-малката публика ще бъде приобщено и друго сценично пространство на брега на р. Марица, където ще акостира кораб-сцена.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Божана Апостолова отново гостува в „Алтер его”

Божана Апостолова отново гостува в „Алтер его” И тази събота в „Алтер его” ще излъчим интервю с поетесата Божана Апостолова .  Ще оставим сатирата на заден план, за да отворим повече пространство за поезията. В този смисъл приемете, че в това конкретно издание Краю Петровски, който е алтер егото на водещия Петър Краевски,..

обновено на 31.05.25 в 18:19

В "Срещите" за творчеството и божествената му същност

Аристотел го е казал: "Щастието е най-висшият стремеж на всички човешки същества." А за Бог какво е?  В тоя режим на разпад с видната дама на театрална работилница "Сфумато" проф. Маргарита Младенова решихме да поразсъждаваме дали Творецът- Бог е щастлив?  Слушайте, интересно е.

обновено на 31.05.25 в 10:11

„Блясъкът на Филипопол“ оживява на Източната порта

В Пловдив се открива фестивалът „Блясъкът на Филипопол“. Това е шестото издание на инициативата, която е на сдружението за исторически възстановки "Филипопол". Председателят на сдружението Красимир Джамбазов разказа, че в четири поредни уикенда ще се проведат събитията от фестивала за история, етнология, култура, занаяти, танци и изкуства в..

публикувано на 31.05.25 в 09:10

Музика, танци и кулинарни изкушения на фестивала „Био Брезово“

Обновеният площад на Брезово ще бъде официално открит днес с голямо празнично събитие. За втора поредна година ще се проведе Фестивалът на ароматите и вкусната храна „Био Брезово“. Денят започва със забавления за най-малките жители и гости на общината по случай 1 юни, а след това ще продължи с певчески и танцови изпълнения на самодейни състави от..

публикувано на 31.05.25 в 09:00

Великите европейци - Оскар Уайлд

„Името му означава Див, но поезията му е питомна” – това е една от най-гадните литературни критики, на която някога съм попадал. Публикувана е през 1881 година в британското хумористично списание „Пънч” като отзив за „Стихотворения”, първата поетична книга на Оскар Уайлд – великият ирландски парадоксалист, който наистина разбуни естетическите и сериозно..

публикувано на 30.05.25 в 16:23