„Пловдив – Европейска столица на културата“ – между стойностните културни изяви и кича. Въпрос, който отново излиза на преден план, а повод затова става проект за новите сувенири на града. Сред тях са и захарни близалки с паметника Альоша.
Проект „Пловдив за вкъщи – нов дизайн на българския сувенир“ е на кураторско дуо Студио Комплект и е част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата. Сред сувенирите, които ще излязат на пазара в началото на април, са магнити с тепетата на Пловдив, платнена чанта с паветата от Капана, сувенирна чаша с мотиви от града и други. Най-дискутирани се оказаха захарните близалки на творческия тандем Мисирков/Богданов. Допустими ли са те за Европейската столица на културата?
С Георги Богданов се занимаваме много със социалистическото ни минало. Дори на София филм фест представяме филм за дворците на социализма, който сме го работили 5-6 години. И ни занимава с това – как живеем с това минало, как го преработваме, как можем да го рециклираме, да се помирим с него или да го трансформираме за да живеем с него. Тези близаклки са една опция – всеки да си избере сам какво да направи с този паметник. Дали да си го сложи във витрината и да си го гледа, или просто да си го изяде. Това заяви в интервю за Радио Пловдив Борис Мисирков, един от авторите на близалките с формата на паметника на Альоша.
Той разкри, че заданието е било да се измисли нещо малко, просто и лесно възприемащо се директно, да не струва много пари и да е истински сувенир.
Тогава с Богданов започнахме да се ровим в детските ни спомени от града, разказа Мисирков, който е от София.
Близалките не са лично отношение към Пловдив
Това по никакъв начин не е наше лично отношение към Пловдив и към Еврпоейската столица на културата. Альоша е част от този град. И е доста запомнящ се паметник. За града е хубаво да предлага нови начини за боравене със собственото си минало. Не мисля, че чужденците ще запомнят града само с Альоша, ако си отнесат тази близалка в домовете си, подчерта още Мисирков.
Ние обичаме да работим с кича
Причината е, че кича е много хубав метод за въздействие, обясни още Мисирков.
Цялото интервю с Борис Мисирков можете да чуете в звуковия файл.
Новите сувенири на Пловдив не са кризисен пиар
Този проект се занимава с измислянето, създаването, генерирането на нова концепция за сувенирите. Защото ние не можем да се представяме безкрайно с мускалчета с розово масло. Това е осъвременяване на концепцията за сувенир. И е нормално да се сложи и темата за кича в тази коцепция, заяви в интервю за Радио Пловдив Светлана Куюмджиева, артистичен директор на фондация „Пловдив 2019“ по повод проект „Пловдив за вкъщи – нов дизайн на българския сувенир“, който е част от програмата на града за Европейска столица на културата.
Сред новите сувенири е и близалка с паметника Альоша. Куюмджиева смята, че темата за кича е нормално да съществува в новата концепция за осъвременяване на сувенирите. Тя е категорична, че близалките не могат да рефлектират върху имижда на Пловдив – Европейска столица на културата.
Как една близалка може да повлияе на имиджа на Пловдив? Как може една близалка да бъде заплаха за имиджа на Пловдив? Глупости, няма такава заплаха. Това е преекспониране, обясни Светлана Куюмджиева.
Артистична провокация, не кризисен пиар
По никакъв начин този проект не е свързан с никакъв кризисен пиар за проблеми, които не са реални и са политически изфабрикувани, обясни Куюмджиева.
Цялото интервю със Светлана Куюмджиева можете да чуете в звуковия файл.
С промени в Кодекса за застраховане система "бонус-малус" за задължителната застраховка "Гражданска отговорност“ бе приета от НС. Принципът представлява финансов стимул за изрядните водачи и съответно финансово наказание за онези, които причиняват пътни инциденти. Ще плащат ли наистина добрите шофьори по-малко и какъв ще е ефекта – темата в..
Добивите от пшеница и ечемик тази година са по-добри, но ниските цените на световните стокови борси вкарват нашите зърнопроизводители в загуба. Това обяви в интервю за Радио Пловдив Людмил Работов – председател на Съюза на зърнопроизводителите в Пловдив. Добивът от пшеница тази година е от 400-500 кг от декар. Цената е 330 лв. за..
Министерството на здравеопазването чрез регионалните здравни инспекции провежда информационна кампания по повод Световния ден за борба с хепатита – 28 юли. Тази година мотото, избрано от Световната здравна организация е „Да го разбием! Запознай се с фактите. Тествай се!“. Целта е повишаване на обществената информираност за рисковете от..
Ситуацията с шарката по овце и кози в Пловдивско се усложни. Освен унищожени животни в 42 от 65 огнища, мерките на БАБХ вече вкючват и забрана за изкупуване на мляко от фермите на областта. За заразата, икономическия ефект и управленските решения разговаряме с професора от Аграрния университет Дойчо Димов, който е и председател на Сдружение за..
Помним протестите на строителния бранш отпреди няколко месеца срещу намерението на община Пловдив да вдигне с повече от 100% таксите за издаване на строително разрешение. Те спряха след като предприемачът Илиян филипов поиска и получи посредничеството на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов. Компромисът, който да удовлетвори двете страни бе таксите да се..