До две години в България може да си изграждат дори два автомобилни завода, прогнозира пред Радио Пловдив икономистът Румен Гълъбинов.
Разговор в програма "Точно днес" за това как от германския концерн "Фолксваген" започват преговори за "потенциални места" за нов завод.
Коментираме и заявеното от президента Румен Радев, че България е на път да привлече стратегически инвеститор от Германия. Това някои определиха като политическо говорене, което е непродуктивно.
Румен Гълъбинов каза: Още преди един месец в турските медии излезе информация, че на финалната права са България и Турция, и тогава става ясно, че решението няма да се вземе през месец май, а по-скоро през есента, тъй като има множество фактори, които трябва да се прегледат. Това е важен инвестиционен проект за близо 1 млрд. евро и решението е стратегическо за мултинационалната компания. Аз мисля, че до началото на ноември може да очакваме решение, като България има своите предимства, защото през последните години правим много резервни части за автомобилната индустрия на Западна Европа.
Също така е важно да се отчете, че Турция над 30 години прави 10 модела на автомобили от различни марки, и там опитът е значително по-голям. Тук едва 10% от производството например може да се насочи към страната, докато там пазарът е доста по-голям.
Спирането на този етап от страна на немската компания е най-вече заради политическите процеси, които текат както в Европа - предтоят избори за парламент, а също и в Турция, където ще има повторен вот за кмет на Истанбул.
Тактично е да не е точно сега моментът, подчерта още Гълъбинов. По повод на изказването на Румен Радев той смята: Не вреди подобно изказване, а спомага за добрите отношения между Германия и България, и също така помага в съревнованието, което ни предстои. Явно е, че се ангажира ръководството на държавата на най - високо ниво, защото автомобилният сектор е приоритет.
В България в следващите две, три години у нас може да имаме не един, а два автомобилни завода, каза още Румен Гълъбинов. Той визира евентуални инвестиции от Азия, които може да се пренасочат от Китай, Индия, Южна Корея или Япония.
Той не се ангажира с мнение дали Кремиковци или Тракия икономическа зона са по-подходящото место за нов завод за автомобили в България.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...