Като абсолютно безобразие кметът Иван Тотев определи случаите на неработещи климатици в автобусите на градския транспорт в Пловдив.
Той подчерта, че в договорите между общината и превозвачите изрично е записано условието колите не само да имат климатик, но той да работи.
300 лева е санкцията за неработещ климатик, съобщи Тотев и уточни, че санкциите за превозвачите, които не спазват условията по договорите, са увеличени драстично. Ние сме си свършили нашата работа като сме направили такива договори, заяви кметът. По думите му, отговорността за нередностите е на превозвачите.
Община Пловдив има хора на терен, които всеки ден се качват на определени автобуси и правят проверки, но броят им е недостатъчен за всички градски линии, обясни Тотев. Тази година са увеличени и компенсациите към превозвачите, а общината е одобрила модерни автобуси, каза още пловдивският кмет.
Не е нормално да се оправдават, че липсва фреон, коментира Тотев случая с подадения от гражданин чрез медиите сигнал за неработещ климатик в автобус по линия №15.
Гражданите не само да сигнализират за всякакви наредности в градския транспорт, но и да проявяват нетърпимост към тях, призова пловдивският кмет.
В 12 от близо 100 автобуса на „Хеброс бус“ климатиците не работят. Имаме сигнали от граждани и те са основателни.
Това съобщи пред Радио Пловдив Веселин Дошков, собственик на фирмата която обслужва 11 от линиите на градския транспорт в Пловдив.
Проблемът е сериозен особено при сегашното рязко повишаване на температурите заради голямото натоварване на инсталациите, призна превозвачът. Той посочи, че системите са забаротили при много високо налягане на фреона и това е довело до спуквания и изтичане на по-слаби места.
Проблемите по – скоро са технически, убеден е Дошков. По думите му, те се проявяват много повече при новите автобуси, които са на 2 – 3 години, отколкото при доставените през 2009-та година коли.
Сега при новите просто е страшно!, заяви превозвачът. Според него производителите подхождат доста безотговорно към този проблем. Той обясни, че напоследък е имало случай, при който производителят е платил специална машина, с която фирмата да прочиства климатичните системи от масла и остатъци по тръбите, които създават огромни проблеми.
Група от 7 проверяващи от отдел „Вътрешноведомствен контрол“ във фирма „Хеброс бус“ ежедневно следи продажбата на билети, хигиената и всичко свързано с обслужването в автобусите. Те проверяват всичко и именно от тях е обратната инфорамция, а проверките са на случаен принцип, коментира Веселин Дошков.
Той обърна внимание върху друг важен според нето проблем – сериозно недофинансиране на превозвачите от страна на общината и държавата. Те са над 10 – 12 %, посочи Дошков.
Това са за социалните придобивки на гражданите като например фиксираната цена на билета от 1 лев за градския транспорт и картата от 16 лева. И още – между 20 и 50 стотинки на километър пробег е недофинасирането от страна на общината, твърди Веселин Дошков.
В нашата фирма нямаме оплаквания, климатиците работят на 100 %, обяви Петко Ангелов, управител на фирма „Автобусни превози Пловдив“. Тя обслужва 8 от линиите на градския транспорт в Пловдив и има 80 автобуса. Те са с клас Евро 5 и Евро 6, имат климатици и те работят, заяви превозвачът.
Пътниците са много капризни и няма угаждане – през лятото им е топло, през зимата им е студено, каквото и да направим винаги превозвачът е виновен!, коментира Петко Ангелов.
Той обърна внимание на друг сериозен, според него проблем – липсата на шофьори и кондуктори в градския транспорт на Пловдив.
Само в неговата фирма не достигат 20 шофьори при общо 150 работещи. А ситуацията с кондукторите е още по – сериозна. Много от тях са напуснали, когато общината обяви, че ще въвежда електронно таксуване, но то така и не заработи, припомни Ангелов. И обясни, че сега хората не искат да се връщат заради ниското заплащане.
За девета поредна година националният туристически поход „Последният път на Хаджи Димитър“ ще премине по стъпките на войводата и ще пресъздаде последните дни от живота му. Инициативата е посветена на 157 години от смъртта на революционера и загиналите за българската свобода. Тридневеният поход започва от днес с маршрут от връх Бузлуджа през..
Софийският апелативен съд е отменил решението на Софийския градски съд, с което прехвърлянето на акциите на Община Варна в „Международен панаир Пловдив“ АД на фирмата „Пълдин Туринвест“ АД на Георги Гергов беше обявено за нищожно. Решението е публикувано на сайта на съда. Апелативният съд връща делото за разглеждане от друг състав на Софийски..
Проверки за нелегален превоз на дребни преживни животни проведоха тази сутрин два полицейски екипа на изхода на село Скутаре към източния обход на Пловдив към Рогошко шосе. Акцията е част от поредицата специализирни операции във връзка със забраните, наложени заради разпространението на шарка по овцете и козите. От началото на месеца са извършени..
През изминалата нощ диспечерите на Електроразпределение Юг (ЕР Юг) успяха да балансират мрежата, захранваща град Раковски и близките села, по начин, който позволи електрозахранване до практически всички клиенти, които се снабдяват от авариралата на 28 юли 2025 г. подстанция на Електроенергийния системен оператор (ЕСО). С началото на светлата..
Започва дългоочакваната реконструкция на улица „Рогошко шосе“, за която многократно настояваха пловдивчани през последните години. Пътят свързва Пловдив със селата Маноле, Скутаре и Рогош и през последните години много от шофьорите бяха потърпевши, заради големите дупки по трасето. Заради повредените автомобили през 2023 година пловдивчани излязоха..