Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Мерките срещу вноса на стари коли са касичка за нови такси

Екоминистерството предлага  обществено обсъждане за ограничаване на вноса в България на употребявани автомобили под екостандарт Euro 4.

Проектът на Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха предвижда, ако бъдат одобрени, мерките трябва да влязат в сила от следващата година.

Любомир Доросиев, зам. председател на Асоциацията на вносителите на автомобили коментира, че всичко се прави за събиране на пари за държавата.

Той попита: Къде отиват екотаксите, в кои джобове? Защо министър Нено Димов отказва среща с представители на бранша, или защо не потърси хора компетентни по темата?

Трябва да се следят пунктовете за преглед на автомобилите в КАТ. Те да спират негодните автомобили, които замърсяват.

Отговорът на въпроса е свързан с повишаване доходите на българите. Да си купуват нови коли, или поне до 3 години. Хората нямат пари и търсят коли до 5 хил. лева. Проблемите в бранша са огромни. Този бизнес е мъртъв и смятам да го прекратя. Много е лесно да се гледа от високо, от камбанарията на министерството. Защо не ни потърсят, да влезем в работна група и да дискутираме?

Любомир Доросиев посочи, че живее в Париж и иска да види, къде в Европа е забранено, и тогава ще коментира. В Париж не е забранено. Всичко е една обща политика за събиране на пари. Европа само говори за забрана на дизелови автомобили от години. Важното е да се събират екотакси, ще направят ековинетки, подчерта Любомир Доросиев.

Интервюто с Любомир Доросиев е в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Фирмите у нас се адаптират към модела в индустрията с коли

Компаниите в България успешно се адаптират към  новия модел в автомобилната  индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..

публикувано на 31.01.25 в 16:11

С бойкот цени не се свалят, важна е конкуренцията

Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас .  Според него потребителските бойкоти имат дълга история..

публикувано на 31.01.25 в 16:02

Бюджетът на държавата трябва да e изкуство на разумното

Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните  приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната,  коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...

публикувано на 31.01.25 в 11:06

Търсят се още 6,8 млн. лева за електронния билет в Пловдив

Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..

обновено на 30.01.25 в 16:32

Учители предлагат 5 дни междусрочна ваканция

Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..

публикувано на 30.01.25 в 14:21