Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Мерките срещу вноса на стари коли са касичка за нови такси

Екоминистерството предлага  обществено обсъждане за ограничаване на вноса в България на употребявани автомобили под екостандарт Euro 4.

Проектът на Националната програма за контрол на замърсяването на въздуха предвижда, ако бъдат одобрени, мерките трябва да влязат в сила от следващата година.

Любомир Доросиев, зам. председател на Асоциацията на вносителите на автомобили коментира, че всичко се прави за събиране на пари за държавата.

Той попита: Къде отиват екотаксите, в кои джобове? Защо министър Нено Димов отказва среща с представители на бранша, или защо не потърси хора компетентни по темата?

Трябва да се следят пунктовете за преглед на автомобилите в КАТ. Те да спират негодните автомобили, които замърсяват.

Отговорът на въпроса е свързан с повишаване доходите на българите. Да си купуват нови коли, или поне до 3 години. Хората нямат пари и търсят коли до 5 хил. лева. Проблемите в бранша са огромни. Този бизнес е мъртъв и смятам да го прекратя. Много е лесно да се гледа от високо, от камбанарията на министерството. Защо не ни потърсят, да влезем в работна група и да дискутираме?

Любомир Доросиев посочи, че живее в Париж и иска да види, къде в Европа е забранено, и тогава ще коментира. В Париж не е забранено. Всичко е една обща политика за събиране на пари. Европа само говори за забрана на дизелови автомобили от години. Важното е да се събират екотакси, ще направят ековинетки, подчерта Любомир Доросиев.

Интервюто с Любомир Доросиев е в звуковия файл.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Съединението е икономически важно за двете части на България

Съединението на България е било икономически изгодно и за Източна Румелия, и за Княжество България. Причината е, че Източна Румелия е била по-стабилна икономически, с по-добра инфраструктура, развито образование и култура, но Княжество България е било аграрно и парично независимо, имало е собствена банкова система.  Това коментира проф...

публикувано на 06.09.25 в 14:53

Пловдив е символ на единството, градът е по-голям от личните ни интереси

Кметът на Пловдив Костадин Димитров поздрави пловдивчани за празника на града и по случай 140 години от Съединението на България. „ От началото на създаването на държавата говорим за обединение, за единство и за слоган, който е символ на цяла България. Поради лични и конкретни интереси всеки дърпа чергата към себе си. Аз обаче винаги,..

обновено на 06.09.25 в 14:21

Съединението е нашето Освобождение от освободителите

Съединението е белегът за нашата зрялост. То е, което ни прави модерни българи, това е краят на нашето Освобождение, каза в предаването на Радио Пловдив проф. Милко Палангурски.  Колкото и да е странно излизат още нови документи  в архивите и се налага препрочитане на изворите. Съединенитето влиза в нашия празничен календар малко "осакатено", с цел..

публикувано на 06.09.25 в 13:59

Потомците на Петър Шилев пазят жива паметта за героя съединист

140 години след Съединението на Княжество България с Източна Румелия все още е жива паметта за героите, осъществили мащабното дело по обединяването на българите след Берлинския договор. Живи са и наследниците на тогавашните дейци, които съумяват само 7 години след Освобождението да „съберат“ българите на север и юг от Балкана в нова държава. Един..

публикувано на 05.09.25 в 12:28

Новият политически сезон ще е още от същото

Какво да очакваме от новия политически сезон, какви са първите заявки на основните политически играчи и какво ще донесе готвения пети вот на недоверие към правителството от страна на ПП-ДБ, коментира  в програма "Точно днес" социологът Кольо Колев от агенция "Медиана". Според него, ако погледнем "зад думите" на изговореното от политическите лидери,..

публикувано на 05.09.25 в 10:11