Това, което нашият проект предлага, е как да се осъществява социалното интегриране на младежите с увреждания. Социалното приобщаване ние го разглеждаме като двустранен процес, в който както младежите с увреждания, така и младежите без увреждания, създавайки общност, се променят взаимно. Това коментира проф. Румен Стаматов.
По думите му, едно от големите предизвикателства в проекта е да се обособят най-добрите дейности, които могат да бъдат с насоченост към приобщаването.
Свободното време е огромен ресурс. На базата на много анализи и събирането на добри практики ние успяхме да обединим различни дейности, които отговарят на строго определените критерии, че те действително са приобщаващи. Такъв критерий е дейностите да бъдат извършвани в общност, понеже, прекарвайки времето си пасивно и пред телевизора сами, те нямат кой знае колко силно изявен приобщаващ характер. Това е едно от условията – да бъдат извършвани съвместно.
Второто условие е да са предизвикателни за развитие на силните страни. Смисълът на тези активности не е да обезсърчава, не да посочва слабостите, не да изнася на преден план отново увреждането, а всичко това да бъде поставено в контекста на развитието на силните страни на възможностите. Тези активности трябва да отправят предизвикателство.
Друг критерий към тези дейности е да създават позитивни емоции – радост, удовлетворение, щастие да се съпреживяват по позитивен начин, да може самите младежи да се чувстват значими и ценни. На следващо място трябва да са свързани с позитивна мотивация и да разширяват възможността за изграждане на социални общности и на приятелски отношения. От тук следва и следващият критерии да се преодолее чувството на отчуждение, на отдръпване, на самота, на неувереност.
Ние сме описали в проекта съвсем детайлно всички тези активности и критерии, на които те трябва да отговарят и механизма, чрез който да могат да бъдат адаптирани, защото всяка една дейност може да бъде приобщаваща и да бъдет съобразена с типа увреждане, с индивидуалните особености на детето, с неговия минал опит – радости и разочарования, притеснения,страхове и т. н.
Чуйте повече от звуковия файл:
Заради грипа 6 и 7 февруари са неучебни дни за пловдивските ученици , обяви кметът Костадин Димитров. Решението е взето, след като са обсъдени данните за заболеваемостта в град Пловдив. Това е най-добре за здравето на децата , обоснова се кметът. До 4-ти февруари децата учеха онлайн, а 5 февруари бе ваканционен ден между двата срока. В..
Какви са рисковете от използването на ботулиновия токсин? Според доц. д-р Даниел Янков, зам.-председател на Българската асоциация по пластична реконструктивна и естетична хирургия, ботулиновият токсин тип А е медицински продукт, предназначен за терапевтични средства и козметични процедури в целия свят и като вид естетична процедура заема първо..
В обща позиция три организации в България се обявяват срещу високите цени на хранителните продукти и обявяват датата 13-ти февруари за протестна. В обща позиция от Движение „Системата ни убива“, Федерацията на потребителите в България и Обединени пенсионерски съюзи твръдят, че в последните седмици в търговските вериги и във всички по-малки..
За съжаление добрите примери в естетичната хирургия, които са много повече, остават незабелязани и обикновено виждаме лошата практика, каза в коментар на скандала с нашумелия случай на некоректно поставен ботокс доц. д-р Елеан Зънзов - началник на Клиниката по пластично-възстановителна и естетична хирургия в УМБАЛ „Св. Георги". Той сподели, че..
„Идеята за задължителна матура по математика трябва да се погледне от различни ъгли. В европейски и световен мащаб математиката е приоритетна. През годините ние малко я пренебрегнахме, била трудна, децата не се справяли. Проблемите не са еднозначни. Започваме сега отзад напред. А трябва да се гледа по-мащабно. Математиката не е само учебен..