Според Богдан Милчев, председател на УС на Института по пътна безопасност, за да се намалят катастрофите по пътищата е необходимо да се промени модела за пътна безопасност у нас Той е категоричен, че първо трябва да се промени транспортната среда, каквато е практиката в развитите страни.
Ние, като че ли десетки години насочваме всички усилия да променим шофьора, хората, потребителите на транспортната система. Постоянно правим акции, вдигаме глобите, правим кампании с послания и въпреки това, резултата не го виждаме. Това ще бъде така, докато не променим модела, по който искаме да постигнем резултат. Всички страни, които имат положителен резултат в борбата с пътнотранспортния травматизъм, отдавна - повече от 20 години, са сменили този традиционен подход - да променим шофьора. Те се стремят да променят средата. Само тогава, хората, които попадат в една добре организирана среда, щадяща ги от човешки грешки, защото ние хората, шофьорите ще допускаме грешки. Целта на тази транспортна среда, която трябва да се изгради е именно, тогава когато допускаме грешки, да не загиваме. Това е иновативен подход, смел подход, в който се прехвърля общата отговорност върху доставчика на транспортната услуга. В момента цялата отговорност е прехвърлена върху шофьора. Именно, когато това мислене, тази философията се промени, тогава ще има резултати, коментира експертът.
По думите му държавните институции в момента не могат да управляват риска от пътнотранспортни произшествия.
Ние от Института за пътна безопасност предприехме мониторинг върху нашите пътищата. Идеята е по време на кампанията за местните избори да предизвикаме всички кандидат - кметовете, за да чуем техните политики какви ще бъдат в тази посока, уточни Милчев.
Той е категоричен, че ако се подобри само един елемент от пътната безопасност успех няма да има. Трябва да се подобри обучението, образованието и инфраструктурата.
Цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл.
За младите фармацевти в Медицински университет-Пловдив, за избора им и за ролята и правата на магистър-фармацевтите в здравеопазването в програма "Точно днес" говорим с проф. Асена Сербезова, дф, дмн – един от най-уважаваните експерти в социалната медицина и организацията на здравеопазването. " Не е важно само колко сме научили в медицинските и..
Политиката, която се налага през бюджетите в последните години, превръща България в свръхсоциална държава за сметка на останалите икономически контрагенти, каза в предаването "Точно днес" икономическият анализатор Михаил Кръстев. Политиците нарокоха този за 2005г- единствоно възможен, но по думите на експерта "това е един навъзможен" бюджет. В него..
Тази сутрин също има замърсяване на въздуха в Пловдив. През последнте дни наблюдаваме сериозни надвишавания на нормите за чистота на въздуха. По закон среднодневната норма е 50 мигрограма на кубичен метър и тя не трябва да бъде превишавана повече от 35 дни в годината. А ние тези 35 дни сме ги направили още от началото на годината, защото..
"И я превърнаха в пустиня. И нарекоха това мир." С този цитат от Тукидит п олитологът от Софийския университет проф. Татяна Дронзина коментира пред Радио Пловдив преговорите между САЩ и Русия за примирие в Украйна. Тя изрази притеснение, че до този момент Украйна не получава гаранции за сигурност отникъде. Това е една търгашеска..
"По-трудната задача при въвеждането на еврото вероятно ще е да убедим българските граждани, че това е това е по-добрият избор за тях самите, отколкото управляващите да убедят отговорните за членството европейски институции", смята икономистът Георги Стоев. Наскоро той обяви в профила си във Фейсбук готовост да отговаря на въпроси на интересуващи се за..