Суинг джаз в “Дни на музиката в Балабановата къща” на 22 септември на Римския стадион.
Суингиращата формация SWING ALL STARS JAZZTET ще представи на Римския стадион музиканти от различни поколения, родени и/или започнали кариерата с и в Пловдив, доказали се на националната и международна сцена. В програмата са включени пиеси от Златната ера на джаза - сред композиторите са имената на Джордж Гершуин, Коул Портър, Ървинг Бърлин, Фетс Уолър.
Концертът SWING ALL STARS JAZZTET е от програмата на есенното издание на юбилейния 10-ти Международен фестивал “Дни на музиката в Балабановата къща”, част от Културния календар на Община Пловдив за 2019 година. Входът е свободен. Събитието е включено в „Празници на Стария град“2019.
Фестивалът се осъществява с подкрепата на Община Пловдив, Фондация Америка за България, Фондация Музикартисимо, Министерство на културата. Суинг, наричан още суинг джаз или суинг музика, е музикален стил, който се развива в началото на 30-те години на 20-и век и се налага като отделен стил през 1935 г. в САЩ. През 1932 г. Дюк Елингтън прави композицията It Don’t Mean A Thing, If It Ain’t Got That Swing (Ако няма суинг, няма смисъл). Суингът се отличава със силна ритмична част, средно бързо до бързо темпо и отличителния „приповдигащ” ритъм, характерен за повечето форми на джаза. Според М. В. Стърнс, разцветът на суинга обхваща времето 1935 – 1945.
Когато Бени Гудман започва да свири по-бързите хот ритми, отзивите са смесени. Повратна точка е участието на оркестъра му в „Palomar Ballroom”. Изборът на по-бавните и лирични парчета не въодушевява публиката и Гудман и музикантите му решават, че това е краят на кариерата им. Разбират се да завършат с хот ритми, понеже самите много ги харесват – и тогава тълпата избухва. Хората са чували техния оркестър и хот записите им по радиото и това е била причината да посетят концерта. След медийния отзвук за успеха на Гудмановия състав кариерата му тръгва стремително нагоре, а суингът привлича общественото внимание и става доминиращ стил през следващото десетилетие.
Участниците в 29-я Международен фолклорен фестивал обмениха опит в традиционната среща при кмета Костадин Димитров. С изрисувана гилза от военните действия в Украйна съставът от там направи препратка към ролята на културата в тежки времена. Гилзата е паднала в родния град на танцовата група и е гравирана с традиционни фолклорни мотиви от местен..
Пиесата „Разстоянието“ от Тиаго Родригес откри фестивала в Авиньон на 7 юли 2025 г. Този спектъкъл, с копродуцентството на Драматичен Театър Пловдив, ще се играе и на "Сцена на кръстопът" на 17 и 18 септември. Гост в Авиньон бе директорът на театъра Сузана Арутунян - Василевска, която разказа за представлението във Франция и фестивалната..
Древна кариера за производство на глина от римския период разкриха археолози в обект в близост до детска градина в централната част на Пловдив. Находките правят историческа връзка с проучвания от предходни години в съседни имоти и оформят зоната като производствен център на керамика. Повече за археологическите проучвания разказва археологът София..
В Клуб "Неделя" послучай 50-годишния юбилей на камерния женски хор към АМТИИ "Проф. Асен Диамандиев"- Пловдив разговаряхме с Елица Йорданова- представител на колектива, която ни разказа как се поддържа жива една музикална традиция и за ежегодните срещи на възпитаничките на маестро Киркор Четинян, хористките, които гордо се наричат "четинянки"...
„Снежната кралица”, „Малката кибритопродавачка”, „Дивите лебеди”, „Грозното патенце”, „Малката русалка”, „Новите дрехи на краля” – дори няма да питам дали познахте за кого ще говорим днес. Сигурен съм, всички знаете писателя Ханс Кристиан Андерсен, нещастният човек от щастливата Дания, който ни остави тези и още много шедьоври от света на приказките...