Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

"Пакетът Макрон" е вреден и за бизнеса, и за околната среда

Доклад, поръчан на KPMG, показва ефекта на въздействие върху българския транспортен бранш от т. нар. проект "Макрон". Проучването сочи, че при така предложените текстове, заложени в текстовете на Европейския парламент, Европейската комисия  и Съвета на министрите ще загубим между 17 и 35 % от доходите си, а това съответно ще рефлектира  между 1 и 2 % върху брутния вътрешен продукт на държавата. 

За данните доклада говорим с  председателя на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков.

Той цитира, че според анализа, ако се приемат спорните правила за връщането на камионите, ще се генерират нови 88 550  вредни емисии във въздуха 

Обзорът на сектора показва, че средната възраст на автомобилите в България е 3 г., докато по данни на Европейската комисия,  средната възраст на автомобилите в Европа е 11 г. , което е 4 пъти повече от.

Средната заплата на нашите шофьори е около 1750 евро, което е 3 пъти повече от средната заплата за България, каза превзвачът. Затова смятаме, че обвиненията срещу нас, че не плащаме на нашите шофьори, не осигуряваме добри условия на труд, не инвестираме в нова техника е абсолютно невярно. 

Целта на нашия бранш е да има мобилен пакет, който да бъде балансиран и който да бъде справедлив за всички водачи от цяла Европа, обобщи Траков

Идеята е да внушим на евродепутатите, когато вземат решение, че ако тези мерки се приложат реципрочно към транспорта на всяка една от засегнатите държави това означа, че тези цифри стават огромни и много тежко ще повлияят както върху вредните емисии в цяла Европа, така и в икономиките специално на държавите в периферията.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Започва юбилейният Национален фолклорен събор в Копривщица

Днес е официалното откриване на 13-ият Национален събор на народното творчество в Копривщица.  Това издание е юбилейно - навършват се 60 години от началото на инициативата.  Съборът се провежда на всеки 5 години с изключение на прекъсването по време на Covid-пандемията. Откриването е в 11 ч.  Патрон е министър-председателят Росен Желязков,..

публикувано на 09.08.25 в 09:43

По-високите глоби за шофьорите не са за превенция, а за пари

Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..

публикувано на 08.08.25 в 11:07

Пазарите в Пловдив са готови за цените в лева и евро

От днес влиза в сила двойното етикетиране на стоките в магазините и пазарите. В Пловдив магазините вече са готови за цените в евро и лева, а на пазарите две трети от търговците и производители на плодове и зеленчуци до последно поставяха етикети в българска валута.  С въвеждането на двойното обозначение на цените от днес, това трябва да..

публикувано на 08.08.25 в 10:48

Измами може да има чак при двойното обръщение на парите

Нелоялни практики и опити за измами заради влизането в еврозоната едва ли ще има в преходния период. По-скоро такива може да има чак през януари при двойното обръщение на парите. „Когато влезете в магазина и дадете 20 лева, а трябва да ви върнат рестото в евро – ще се изисква много бърза калкулация. Това ще води до много грешки, а някъде..

публикувано на 08.08.25 в 10:22
Румяна Титерякова

Екскурзоводите са против отмяната на лицензирането им

Лицензираните екскурзоводи у нас излязоха с петиция до Министерството на срещу отмяната на Наредбата за регулация на екскурзоводската професия. Такова искане е направено на среща в министерството в края на месец юли. Според лицензираните екскурзоводи то е продиктувано от икономически интереси на конкретни туроператори, които имат полза от..

публикувано на 07.08.25 в 11:03