„Фолксваген“ отлага засега окончателното си решение дали да построи новия си автомобилен завод в Турция. Това става на фона на международните критики към страната заради военната операция в Северна Сирия. Има ли шанс България да успее да спечели огромната инвестиция на германския концерн.
Икономистът Георги Стоев, който бе част от преговорния екип от българска страна, заяви в интервю за Радио Пловдив, че и след тази информация няма отправена яснота, че преговорите с България ще бъдат повторени. Това по-скоро е сигнал към Турция и е форма на жълт картон към тях, каза Стоев.
За българската страна най - добрият ход е да изчака дали ще се появят индикации от страна на "Фолксваген". Не бих препоръчал правителството ни да бъде активно към самия концерн. Това е една много деликатна ситуация, и си представете как изглеждаме в очите на друг потенциален инвеститор. Паралелно текат преговори с няколко други автомобилни производители. Представете си как изглежда такъв потенциален ход в очите на един друг инвеститор. Аз например избирам конкурентна дестинация, обаче винаги като допълнителна локация стои България, защото правителството дори да стане нещо в Сърбия, Румъния или на друго място, то ще е готово винаги да преговаря с мен. Това означава България да е винаги номер две в очите на инвеститора. Доста е тънък ледът в настоящия момент, ако решим да правим контраофанзива, обобщи Георги Стоев.
По думите му бизнесът и парите търсят сигурни дестинации, и там където по-малко ще си общуват с президента или министър-председателя на страната. Не мога да кажа защо "Фолксваген" изнася напред държавните стимули, защото за всеки анализатор други елементи на бизнес средата, като пазар на труда, цената на енергията и инфраструктурата са много по-важни от държавната подкрепа.
Оптимистичният отговор е, че има шанс за автомобилен инвеститор у нас, но конкретно за "Фолксваген" не мога да кажа, заключи икономистът Георги Стоев.
Компаниите в България успешно се адаптират към новия модел в автомобилната индустрията. Започват да произвеждат нови продукти. Освен това у нас се създава софтуера и самата конструкция на най-модерните електромотори и инвертори за тях. Това коментира Любомир Станиславов, който е изпълнителен директор на Автомотив клъстер България, във връзка с..
Богомил Николов от организацията „Активни потребители“ коментира в програма "Ден след ден" обявения в Хърватия клиентски бойкот, заради високи цени, разпространяващ се и в съседните страни и затихналия, поне засега, сблъсък между мобилните оператори и Комисията за защита на потребителите у нас . Според него потребителските бойкоти имат дълга история..
Бюджетът на държавата представя политики и споровете по него е нормално да са остри, по- ползотворния разговор би бил за конкрекретните приоритети, по които ще се работи. Но може би заради това, че така по- лесно дебатът стига до гражданите, фокусъте е колко е дупката в хазната, коментаръте на професорът по макроикономика от ПУ Станимир Кабаиванов...
Oбщина Пловдив трябва да плати от бюджета допълнително 6,8 млн лева , ако иска да има работеща електронна система в градския транспорт. Това разкри Илия Гатев от групата на БСП за България на общинската сесия, като цитира доклад на зам.- кмета Ерол Садъков за системата за управление на градския транспорт и договора с "Тикси", която трябва..
Синдикат "Образование" предлага на МОН да дадат още няколко дни към междусрочната ваканция, за да се пребори грипната епидемия. "На практика вече сме в национална грипна епидемия, след като половината области обявиха такава. На места, както и в Пловдив, децата учат онлайн. Ако учителят е болен или 30% от учениците са болни, за какво качество на..