Предстои обсъждането на тези предложения, които са четири.
На този етап не ясно дали ще бъдат приети, но е ясно, че това ще засегне и промени работата в театрите . Особено на Пловдивската опера. Тя ще бъде засегната в значителни параметри, особено с предложението, държавнната субсидия да се отнася само за толкова места, колкото е броят им в основната зала, т.е. тези в Градския дом на културата / въпреки, че за там Операта плаща наем, поради липса на собствена сграда /, което веднага поставя въпроса за постановките на Античния театър, където местата са в няколко пъти повече.
Освен броят на местата, другото предложение е да се постави и таван на субсидията за един продаден билет за спектакъл, който досега нямаше. Сега се предлага, да се дава субсидия за цена на билета само до 20 лева. Това също рефлектира и най-много за Античния театър, защото спектаклите там са с много участници и изискват по-големи разходи.
Директорът на Операта Нина Найденова и арт директорът Диан Чобанов са в чужбина и не са участвали в срещата.
Борис Кучков, който е председател на синдикалната организация към федерация Култура-КНСБ в Операта и участник в срещата,подчертава, че постановките на Античния театър са с доказано високо ниво и международно признание. Той е съгласен с казаното от министър Банов, че има и лоши практики, но не и с твърдението му, че постановките на открито са с по-ниско художествено качество. Да, има и лоши практики, но това не е така за Пловдивската опера. Не трябва всички да са под общ знаменател.
Третото предложение е за ограничаване до 5 процента в растежа на бюджета, каквото ограничение досега е нямало. Колкото и да е трудно Министерството, което има фиксиран бюджет, да балансира преразходите, както е било досега, фиксирането на 5 % е малко. Ние бихме искали в самата субсидия, да се изработи механизъм за актуализация, т.е. ако минималната работна заплата се вдигне с 10 % и субсидията да се вдигне с 10 %, защото субсидията не е актуализирана от три години и половина.
И последната промяна се отнася за предходния остатък на театрите. Досега този инструмент дава възможност на оперни театри с открити сцени, в сезона им, да натрупат повече финансова сметка, която да се използва в по-трудните и по-слаби месеци през зимата.
Няма насрочена следваща дата за обсъждане на предложенията, но министър Банов е заявил, че трябва да се побърза, защото решенията трябва да се вземат преди гласуването на бюджета.
След повече от три десетилетия извън страната, художникът Светослав Емандиев се завръща в България с изложба, озаглавена „Завръщане у дома“. Тя е посветена на 70-годишнина на твореца и събира картини, вдъхновени от България, както и творби от различни периоди на неговото половинвековно изкуство. Изложбата включва живописни платна, портрети,..
С празничен концерт на Античния театър се откриват празниците на Стария град, организирани от Общински институт „Старинен Пловдив“. Концертът е с вход свободен, а в него ще се включат и възпитаници на АМТИИ „Проф. Асен Диамандиев“. Тазгодишните Празници на Стария град са под мотото „Нишки във времето“ и отново ще превърнат града в сцена за..
Тази събота с mроф. Мария Шнитер си говорим за еротиката в българския фолклор. Защо за еротиката? Ами, защото казват - и тя формира характера. Та, какви сме, ние българите, според нашия ФОЛКЛОРЕН ЕРОТИКОН??? Слушайте в събота малко след 9 часа. Водещ: Людмила Сугарева
На актрисата Катя Паскалева е посветен третия ден на фестивала "Сцена на кръстопът". Премиерно ще бъдат представени книгата „ Катя Паскалева. Тишина от думи “ на издателство „Книгомания“ и документалния филм „ Катя и Слона. Техният Пловдив “ на Георги Тошев. Авторът на книгата е бил близо до Катя Паскалева и на сцената, и в живота. Играли са..
Тази вечер от 18,30 часа в Първо студио на Радио Пловдив Олеся Раденкова ще представи своята книга с разкази, озаглавена „Блях“. Авторката е избрала нестандартен начин да презентира своята книга. В студиото на радиото зрителите ще видят видео и ще чуят музика, които подсилват прозаичните фрагменти. Организатор на проявата е читалище..