Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Бетонният мост трябва да се запази и разшири

Комисия в НКЖИ отвори днес ценовата оферта на единствения кандидат за проекта за железопътния възел в Пловдив. Обединение Проект Пловдив, в който водещ участник е Трейс груп Холд, е единствен кандидат за поръчката с предложение от близо 112 млн. лева. Държавата обаче е готова да плати 80 млн. лв. 

В поръчката влизат модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив. В сумата са включени договорни и непредвидени разходи. Поръчката е разделена на три етапа. 

Освен пробива под гарата, който да свърже бул. „Васил Априлов” с бул. „Македония” и ул. „Димитър Талев”, в заданието е включена смяна на жп линиите, модернизация на жп системите и оборудването, както и направата не пешеходни пасарелки и подлези.

Инж. Емил Бойчев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) в Пловдив коментира, че според тях Бетонният мост, който се предвижда да бъде премахнат, трябва да остане. Това е важна пътна артерия, която свързва южната със североизточната част на града и не бива да бъде прекъсвана. Пробивът при Централна гара и Бетонният мост не са взаимозаменяеми. Мостът не само не трябва да се премахне, даже да бъде разширен до 3 платна. Бетонният мост има своето стратегическо значение за трафика на града, който и без това се задъхва, коментира инж. Бойчев. 

Той обясни, че има 2 способа за изграждането на пробива под гарата, но НКЖИ предвижда само наземния подход. Това означава пресичане на много места, самият проект е много сложен, трябва да се предвиди и сериозно отводняване. Както знаем, Пловдив е с много високи подпочвени води и това означава денонощна работа на десетки помпи, допълни инж. Емил Бойчев. 

По думите му, за предпочитане е тунелният способ, който би бил по-ефективният начин за преминаване. 

Председателят на КИИП - Пловдив коментира и дълго проточилата се процедура за подлеза "Модър - Царевец". Не съм запознат с подробностите, но доколкото знам проблемът е финансов, допълни Бойчев.

Той допълни, че днес са получили покана от областния управител да се срещнат другия вторник и да обсъдят темата. 

Цялото интервю на Емил Костов с инж. Емил Бойчев е в прикачения файл. 



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Още от категорията

Кристиян Владов в „Добро утро, ден!“

Тази седмица в рубриката „Добро утро, ден!“ ни гостува Кристиян Владов – главен уредник в Природонаучния музей в Пловдив и специалист по приложна хидробиология. Куратор на залите „Риби“ и „Сладководен аквариум“, изследовател на водния свят и участник в експедиции чак до Антарктида.  Той е сред участниците в 33 българска експедия до Ледения континет,..

обновено на 10.05.25 в 08:28

Три дни пивки вина и гурме изкушения в Стария Пловдив

От днес Старият град на Пловдив е предпочитано място от любителите на вино и гурме от страната и чужбина. В продължение на три дни – до неделя, се провежда фестивалът „Вино и гурме“ с участието на 40 винопроизводители и 16 производители на храни и продукти.  Това е единайсетото издание на фестивала, който по традиция започна с Дионисиево шествие,..

публикувано на 09.05.25 в 17:34

Новият папа ще продължи делото на папа Франциск

Новият папа Лъв XIV ще продължи започнатото от предшественика си папа Франциск, защото връщане назад от реформите и отвореността на църквата няма. Освен това самият папа Лъв XIV е такъв. Той е папа мисионер – от Америка отива да живее в една бедна страна като Перу в продължение на 20 години. Това коментира журналиста от радио..

публикувано на 09.05.25 в 16:37
Богдан Милчев

Институциите са абдикирали от проблема с пътната безопасност

Държавната агенция "Пътна безопасност"  е абдикирала от своите ангажименти. Това заяви шефът на Института по пътна безопасност инж. Богдан Милчев, запитан защо от общините трябва да се започне със забраните за тези превозни средства.  "Имаме закон, а общините като собственик на пътя  могат да регулират този процес индивидуално", добави той,..

публикувано на 09.05.25 в 16:08
 Светослав Малинов

В общи линии ЕС е единен, ще продължи напред

„ЕС не се намира в тази несигурна ситуация, в която се намираше преди няколко години, когато беше изправен най-вече пред агресията на Русия в Украйна, и не се знаеше дали ще има единство, и колко време ще издържи. В момента, независимо от наличието на две държави – Словакия и Унгария, общо взето ЕС е единен“, това заяви в интервю за Радио..

публикувано на 09.05.25 в 10:48