Комисия в НКЖИ отвори днес ценовата оферта на единствения кандидат за проекта за железопътния възел в Пловдив. Обединение Проект Пловдив, в който водещ участник е Трейс груп Холд, е единствен кандидат за поръчката с предложение от близо 112 млн. лева. Държавата обаче е готова да плати 80 млн. лв.
В поръчката влизат модернизация на железен път, контактна мрежа и системи за сигнализация и телекомуникации в гара Пловдив и изграждане на комуникационно-транспортен пробив под жп ареала на гара Пловдив. В сумата са включени договорни и непредвидени разходи. Поръчката е разделена на три етапа.
Освен пробива под гарата, който да свърже бул. „Васил Априлов” с бул. „Македония” и ул. „Димитър Талев”, в заданието е включена смяна на жп линиите, модернизация на жп системите и оборудването, както и направата не пешеходни пасарелки и подлези.
Инж. Емил Бойчев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП) в Пловдив коментира, че според тях Бетонният мост, който се предвижда да бъде премахнат, трябва да остане. Това е важна пътна артерия, която свързва южната със североизточната част на града и не бива да бъде прекъсвана. Пробивът при Централна гара и Бетонният мост не са взаимозаменяеми. Мостът не само не трябва да се премахне, даже да бъде разширен до 3 платна. Бетонният мост има своето стратегическо значение за трафика на града, който и без това се задъхва, коментира инж. Бойчев.
Той обясни, че има 2 способа за изграждането на пробива под гарата, но НКЖИ предвижда само наземния подход. Това означава пресичане на много места, самият проект е много сложен, трябва да се предвиди и сериозно отводняване. Както знаем, Пловдив е с много високи подпочвени води и това означава денонощна работа на десетки помпи, допълни инж. Емил Бойчев.
По думите му, за предпочитане е тунелният способ, който би бил по-ефективният начин за преминаване.
Председателят на КИИП - Пловдив коментира и дълго проточилата се процедура за подлеза "Модър - Царевец". Не съм запознат с подробностите, но доколкото знам проблемът е финансов, допълни Бойчев.
Той допълни, че днес са получили покана от областния управител да се срещнат другия вторник и да обсъдят темата.
Цялото интервю на Емил Костов с инж. Емил Бойчев е в прикачения файл.
Когато говорим за ранно детско развитие, често си мислим за първи думи, първи стъпки на детето, но всъщност това е период, в който подкрепата не само към него, но и към семейството е ключова и може да промени целия по-нататъчен път на развитие на детето. В последните три години Фондация "За Нашите деца" работи по проекта, посветен точно на..
Община Пловдив разширява участието си в Европейската седмица за намаляване на отпадъците с още една значима инициатива – кампанията „Дай нов живот на стария си велосипед“. Тя има за цел не само да насърчи отговорното отношение към околната среда, но и да подкрепи хора в уязвимо положение чрез осигуряване на алтернативен, достъпен и екологичен..
Президентът Румен Радев определи решението на Конституционния съд относно рефередума за еврото като победа на правото над произвола на политическата класа. Държавният глава призова народните представители да вземат неговото предложение и мотиви и да ги внесат в пленарна зала, да се произнесат ясно дали ще се съобразят ли с волята на хората, или ще я..
Правителството одобри бюджета за 2026 година. Вчера той беше приет от комисията по бюджет и финанси, а днес парламентът включи първото му четене в седмичната си програма. Разискванията по проекта на финасовата рамка ще бъдат на 21 ноември - петък. Всичко това се случва без съгласието на бизнеса и синдикатите. От КТ "Подкрепа" обявиха, че..
Инициативен комитет от набор 1965 от арменското училище в Пловдив поиска да постави Монументален декоративен елемент „Хачкар" в Пловдив, посветен на 1160-та годишнина от приемането на Християнствтото в България. Хачкарът ще бъде изграден по каноните на хилядолетната арменска традиция върху монолитен блок от вулканичен туф в знак на огромната..