Проявата е днес от 19:00 часа в ГДК „Борис Христов“ и ще събере на сцената студенти и преподаватели от специалностите „Българска народна хореография“, „Балетно изкуство“ и „Съвременни танцови техники“. В концерта се включени произведения на проф. Кирил Дженев, проф. Петър Луканов, проф. д-р Даниела Дженева, проф. д-р Антон Андонов, доц. д-р Желка Табакова. Гости на честването ще бъдат танцьорите от Фолклорен ансамбъл „Тракия“, Щатен танцов ансамбъл при АМТИИ и солисти от балета на Софийската и Старозагорската опери.
Катедра “Хореография” е основана през 1974 г. от класика на българската хореография проф. Кирил Дженев, който за първи път в България поставя началото на висше хореографско образование със специалността „Хореографска режисура”, преименувана по-късно в “Българска народна хореография”. Поставени са основите на явление, което няма аналог във фолклорната хореография - образование за творци и педагози, здраво стъпило върху народните традиции в съчетание с най-съвременните световни форми на танцовото изкуство.
През 1994 година проф. Петър Луканов, в качеството си на ръководител на катедрата, открива специалността „Балетно изкуство”. Тя се развива изключително убедително и освен високо ерудирани преподаватели от България, привлича за лектори световно известни педагози като проф. Ирина Трофимова, проф. Наталия Тарасова, Марина Абдулаева, Име Далберг и др.
Третата хореографска специалност към катедрата е „Съвременни танцови техники“. Така оформилите се специалности отговарят на всички съвременни изискванията за обучение на професионалисти в областта на танцовото изкуство, а към високите стандарти в учебния процес проявяват интерес кандидати от Германия, Холандия, Франция, САЩ, Гърция, Сърбия, Турция, Македония, Молдова, Италия и други страни.
Към катедра „Хореография“ са и водещите у нас управленски магистратури „Артмениджмънт”, „PR на арторганизации“ и „Аниматор изкуство в туризма“, които се радват на голям интерес от студенти, завършили бакалавърска степен във висшите училища по изкуствата и хуманитарните специалности на университетите в България. По този начин катедра „Хореография“ в АМТИИ дава възможност на младите хора да изучават народния, класическия и модерния танц, както и да надградят образованието си в сферата на управлението и комуникациите на творческите институции.
Интервю с професор Даниела Дженева можете да чуете в звуковия файл.Тази събота "Срещите" ви предлагат размисли върху изреченото през 1933 г от Николай Рьорих "Последната война сред хората ще бъде за истината". И забележете, тя ще бъде насочена срещу собственото ни невежество, агресия и раздразнение. На мен ми е трудно да се съглася с това твърдение, затова попитах проф. Дамян Попхристов, Илия Кожухаров, Мирослава..
Когато през 1895 година полякинята Мария Складовска се жени за французина Пиер Кюри, тя не само добавя фамилията му към своята, но вече има до себе си прекрасен съпруг, приятел и учен, с който може да дели и житейски, и научни радости и неволи. По онова време всички подозират, че на тази жена и предстоят велики дела, но никой все още не знае какви..
Празничният есенен брой №41 на Нула32 със заглавие „Работа като работа“ е вече факт. В него списанието коментира само себе си: занаята, съмненията, упорството да продължава да излиза без прекъсване вече цяла декада. В броя участват редовни автори и визуални артисти, с които редакцията си сътрудничи през годините, приятели и колеги от други..
Читалище „Възраждане“ организира тази вечер от 18 ч. творческа среща с журналистката и писателка Екатерина Костова. Акцент в проявата ще бъде осмата книга на авторката със заглавие „Следи в следата“ Сборникът с разкази събира 20 истории на хора, чийто живот е преплетен с Комплекса за социални услуги за деца и семейства под..
Премиера на албум, посветен на живота и творчеството на голямата пловдивска майсторка на керамиката Анастасия Кметова ще бъде представен тази вечер във фойаето на Народна библиотека "Иван Вазов" в Пловдив, които са домакин на събитието и партньори на изданието. Книгата се издава с финансиране от наследниците на Анастасия Кметова Боян..