Според него сега е най-важното да се подобри логистиката, за да могат предприятията да получават суровини и материали, тъй като те поръчки си имат.
„Трябва да могат сутрин и вечер хората да отиват на работа“ – подчерта Панчев, който допълни, че за това е необходимо на фирмите да бъде подсигурен транспорт.
„Около 50% от предприятията от индустрията в зоната работят реално“ – съобщи бизнесменът. Той допълни, че няма информация за изцяло затворени предприятия, а само частично заради спазването на условията за безопасност на работниците.
„За да се реализира продукцията на фирмита на Запад, трябва да работи транспортът и да са подсигурени „зелените“ коридори“ – препоръча Панчев.
По-рано днес фирмите от Тракия икономическа зона разпространиха предложение до правителството за избягване на „икономическата карантина“, запазване на производствата и работните места във връзка с мерките срещу коронавируса.Според тях на първо място трябва да се реши логистичният проблем, за да не спират доставките до предприятията, както и да се осигури бърз достъп до зоната.
Бизнесът настоява за 3-месечно разсрочване на плащанията по ДДС и осигуровките, нисколихвено финансиране с частични държавни гаранции от страна на търговските банки, отсрочване на фирмените кредити,
От ТИЗ предлагат още да се въведат гъвкави модели за разходите по персонала, които да позволят на работодателите да запазят възможно най-много работни места, като например възможност за пращане в платен, в неплатен отпуск или намаляване на работното време за определен период по решение на работодателя.
Сред предложенията е и това държавата да поеме за 12 месеца изплащането на всички болнични, включително и първите 3 дни, които сега за сметка на работодателите.
След серията тежки катастрофи в Пловдив през последните дни – сред които и трагичният инцидент на Околовръстното шосе, отнел живота на майка, баща и едното им дете – темата за пътната безопасност отново излезе на преден план. За причините и решенията e разговарът с осемкратния рали шампион на България и основател на Академията за безопасно шофиране..
Могат ли протестите да променят ситуацията в държавата? Въпросът идва след снощното бурното недоволство в София и днешния отзвук за преработка на проектобюдежета. А отговорите са някъде между силата на обществото и слабостите на политиците. Според психолога Пламен Димитров, когато говорим за сила и слабост, неизбежно се поражда конфликт. А..
На ресторант ще ни е по-скъпо през следващата година , прогнозира регионалният представител на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) за Пловдив Еньо Енев. По думите му секторът се присъединява към общото недоволство срещу проектобюджета за 2026 г., който според бранша не е приемлив. Енев подчерта, че за разлика от..
Професор Митко Димитров от Института за икономически изследвания на БАН анализира рисковете, свързани с новия държавен бюджет. Според него, ако бъде приет, България ще навлезе навлиза в опасна дългова спирала с очаквано увеличение на съотношението на дълга към БВП над 36%. Той критикува факта, че увеличението на разходите се финансира чрез нови заеми..
В отворено писмо Българската болнична асоциация (ББА) и Националното сдружение на частните болници заявиха, че категорично не са съгласни с предложените в проекта за бюджет на НЗОК за 2026 г. промени. Според тях механизмът за финансиране на заплатите на лекари и специалисти по здравни грижи чрез държавни трансфери през Касата е неправилен...