Като хора, които живеем в тази държава и искаме нещата да минат с възможно по-малки рискове за всички, спазваме стриктно изискванията, въведени от Правителството и от НОЩ. Това заяви Йонко Иванов – председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.
За съжаление обаче, попаднахме в най-лоша позиция от две гледни точки. Потърпевши се оказаха нашите ученици, които започнаха обучение в началото на годината, но нямаха възможност да се явят на изпит, за да защитят придобитите в този период знания и навици.
И на второ място, самите учебни центрове, които в началото на всеки месец дължат средства, които трябва да платят за различните видове задължения в процеса на обучение. Те са от порядъка между 5 и 8 хиляди лева. Това включва самите данъци, гражданската отговорност на автомобилите, осигуровките. Нито една от приетите мерки от Правителството до момента, не включваше обучението на водачи на моторни превозни средства.
По думите на Иванов, учениците в авто-мото школите настояват да получат обратно внесените досега от тях такси.
Това не се отчита от никого. Министърът на транспорта дори прехвърли топката към ДАИ.
Премиерът разрешава да се работи, но някой друг забранява това, въпреки че авто-мото школите не попадат в рисковата група. Аршинът, с който държавата мери, не е еднакъв за всички и нашата тояга е по-дебела и по-дълга, отколкото за останалите.
Ние имаме готовност да работим със специални облекла и да спазваме мерките и настояваме за две неща. Първото е за рестарт на обучението, което да бъде на два етапа. От началото на следващата седмица да започнат изпитите - от 4 май. А след това от 10-ти да се възстанови работата ни при спазването на специфични правила.
Иванов уточни още, че във вторник предстои среща на бранша с представители на Министерството на транспорта, за да бъде взето конкретно решение за бъдещите им действия. Възможностите са или обявяване на протестни действия на 6-ти май или избор на по-мек вариант за кандидатстване за финансиране между 3 000 и 10 000 лв.
Цялото интервю – от звуковия файл:
Промените в закона за движение по пътищата целят индустриално събиране на глоби, а не превенция на пътния травматизъм. Това коментира Богдан Милчев от Института за пътна безопасност след като депутатите приеха изменения, свързани с шофьорите. Основно те са за по-високи глоби, за засичане на средна скорост и за уеднаквяване на наказанието при..
От днес влиза в сила двойното етикетиране на стоките в магазините и пазарите. В Пловдив магазините вече са готови за цените в евро и лева, а на пазарите две трети от търговците и производители на плодове и зеленчуци до последно поставяха етикети в българска валута. С въвеждането на двойното обозначение на цените от днес, това трябва да..
Нелоялни практики и опити за измами заради влизането в еврозоната едва ли ще има в преходния период. По-скоро такива може да има чак през януари при двойното обръщение на парите. „Когато влезете в магазина и дадете 20 лева, а трябва да ви върнат рестото в евро – ще се изисква много бърза калкулация. Това ще води до много грешки, а някъде..
Лицензираните екскурзоводи у нас излязоха с петиция до Министерството на срещу отмяната на Наредбата за регулация на екскурзоводската професия. Такова искане е направено на среща в министерството в края на месец юли. Според лицензираните екскурзоводи то е продиктувано от икономически интереси на конкретни туроператори, които имат полза от..
Министерският съвет прие разпореждане за образуване на „Магазин за хората“, определен е и Съвет на директорите на дружеството. Първият магазин ще отвори врати пред септември в област Пловдив, а мрежата ще се развива в партньорство с Централния кооперативен съюз. Скептично, критично, иронично бе посрещната идеята на лидера на ДПС Делян Пеевски за..