Албумът „Лед Цепелин” 2, който излиза през 1969, е записан пътьом в различни студия, в паузите между концертите в Обединеното кралство и Европа, но най-вече в САЩ. Професорът по музика Стив Уоксман определя втория албум като истинската стартова точка на хеви-метъла. Групата не се спира и за миг, програмата им е много активна, свирят навсякъде из Америка, включително в по-малки клубове и зали. Сякаш бесът на творчеството ги напира неудържимо, момчетата импровизират през цялото време на сцената, понякога шоуто продължава над 4 часа, просто не могат да се спрат. И го правят с жажда и страхотно удоволствие. Този техен творчески дух неизбежно прелива към публиката, тя ги обожава, следва ги навсякъде, предава си информацията за концертите им от уста на уста. Е, разбира се – и често прави нелегални записи, които бързо се разпространяват, а това вбесява всички в „Лед Цепелин”, особено мениджъра Грант и шефа на охраната Коул. Веднъж те се нахвърлят на някакъв човек в публиката, който държи микрофон на дълга стойка и очевидно прави запис. Пребиват го сериозно, но после се оказва, че това е служебно лице - човек от санитарните власти, който измерва нивото на шума в залата. Скандалът е огромен, а групата плаща много пари, за да го потуши.
Инцидентите и скандалите не са изключение по време на турнетата на „Лед Цепелин”, напротив, дори в претръпналия свят на рок музиката, те са прочути с невероятните си, често просто шантави, но понякога дори отвратителни изстъпления. Сякаш бесът на музиката, който ги поглъща изцяло на сцената, не ги напуска в края на концерта, а трябва да го изтръгнат от себе си по друг начин. В този техен безумен свят като доста безобидно се оценява забавлението на Джон Бонъм, който обича да кара могъщия си мотоциклет из коридорите на хотела, нает за групата. Или пълното опустошаване на хотелски стаи и дружното изхвърляне на телевизор през прозореца, с което се прочуват Пейдж и Плант. По време на едно турне в Япония пък, след концерта всички отиват да се забавляват в компанията на гейши. Гейшите са длъжни да пият с клиентите, но крехките японки не могат да устоят на темпото специално на тези бесни клиенти, така че падат наоколо мъртво пияни, а управителят спешно наема нови гейши от други заведения, за да поддържа темпото. Но и това е нищо. Има не просто слухове, а достоверни разкази за това как в един американски хотел групата, или поне части от нея, се забавляват да снимат порно с пияна рижа девойка, която прави секс с мъртва риба. Да не влизам в подробности, че са доста гадни, но такива са фактите. И такива са бесовете на рока. Мнозина сега казват, че май поне част от прочутите истории за оргиите на „Лед Цепелин” са силно преувеличени и може би наистина е така. Факт е обаче, че самолетът „Боинг”, техният Starship, който от началото на 70-те вече редовно наемат за турнетата, е оборудван както за здрава работа - вътре има дори малък орган, така и за здрави купони. И в тях, освен огромни количества алкохол, участват още две дяволски изчадия – наркотиците и жените.
Известната телевизионна журналистка Радина Червенова идва в Пловдив, за да представи дебютния си роман "Преди ме е нямало“ (изд. "Колибри“). Премиерата на романа е на 1 ноември 2025 г. (събота) от 16:00 ч. в Епископската базилика на Филипопол и е с вход свободен до заемане на местата. Модератор на събитието е Десислава Желева от екипа на..
Eдин от най-нежните и ярки гласове на съвременната нидерландска литература – Яп Робен – пристига в Пловдив тази вечер. Издателство ICU Publishing и литературният фестивал „Пловдив чете“ организират премиера на новия му роман „ Контури на един живот “ в Bee Bop Café, ул. „Гладстон“ 1. Яп Робен ще участва в разговор с писателката..
Главният учител по музика в Средно училище „Любен Каравелов“ - Пловдив и диригент на фолклорен ансамбъл „Тракийска младост“ Мария Найденова бе удостоена с награда „Константин Величков“. Тя получи отличието на церемония в МОН като победител в националния конкурс за учители за най-добър урок, проведен в културна и/или научна институция...
Пловдивската Галерия „Готи“ представя обща изложба на Васил Стоев и Вежди Рашидов „Форми на паметта“. В едно общо пространство се срещат две силни личности и две различни енергии. Живописта на Васил Стоев и скулптурата на Вежди Рашидов се преплитат в художествен диалог, който надхвърля граници и жанрове. Експозицията разказва история..
Как приключва годината за Старинен Пловдив, разговор с проф. Елена Кантарева-Дечева , директор на общинския институт. За ремонтите на знакови къщи в Стария град и за новите проекти, които ще следим и догодина. "Най-важният проект за реставрация беше знаковата къща "Недкович" в Стария град", каза проф. Кантарева. Тя припомни, че сградата не е била..