Албумът „Лед Цепелин” 2, който излиза през 1969, е записан пътьом в различни студия, в паузите между концертите в Обединеното кралство и Европа, но най-вече в САЩ. Професорът по музика Стив Уоксман определя втория албум като истинската стартова точка на хеви-метъла. Групата не се спира и за миг, програмата им е много активна, свирят навсякъде из Америка, включително в по-малки клубове и зали. Сякаш бесът на творчеството ги напира неудържимо, момчетата импровизират през цялото време на сцената, понякога шоуто продължава над 4 часа, просто не могат да се спрат. И го правят с жажда и страхотно удоволствие. Този техен творчески дух неизбежно прелива към публиката, тя ги обожава, следва ги навсякъде, предава си информацията за концертите им от уста на уста. Е, разбира се – и често прави нелегални записи, които бързо се разпространяват, а това вбесява всички в „Лед Цепелин”, особено мениджъра Грант и шефа на охраната Коул. Веднъж те се нахвърлят на някакъв човек в публиката, който държи микрофон на дълга стойка и очевидно прави запис. Пребиват го сериозно, но после се оказва, че това е служебно лице - човек от санитарните власти, който измерва нивото на шума в залата. Скандалът е огромен, а групата плаща много пари, за да го потуши.
Инцидентите и скандалите не са изключение по време на турнетата на „Лед Цепелин”, напротив, дори в претръпналия свят на рок музиката, те са прочути с невероятните си, често просто шантави, но понякога дори отвратителни изстъпления. Сякаш бесът на музиката, който ги поглъща изцяло на сцената, не ги напуска в края на концерта, а трябва да го изтръгнат от себе си по друг начин. В този техен безумен свят като доста безобидно се оценява забавлението на Джон Бонъм, който обича да кара могъщия си мотоциклет из коридорите на хотела, нает за групата. Или пълното опустошаване на хотелски стаи и дружното изхвърляне на телевизор през прозореца, с което се прочуват Пейдж и Плант. По време на едно турне в Япония пък, след концерта всички отиват да се забавляват в компанията на гейши. Гейшите са длъжни да пият с клиентите, но крехките японки не могат да устоят на темпото специално на тези бесни клиенти, така че падат наоколо мъртво пияни, а управителят спешно наема нови гейши от други заведения, за да поддържа темпото. Но и това е нищо. Има не просто слухове, а достоверни разкази за това как в един американски хотел групата, или поне части от нея, се забавляват да снимат порно с пияна рижа девойка, която прави секс с мъртва риба. Да не влизам в подробности, че са доста гадни, но такива са фактите. И такива са бесовете на рока. Мнозина сега казват, че май поне част от прочутите истории за оргиите на „Лед Цепелин” са силно преувеличени и може би наистина е така. Факт е обаче, че самолетът „Боинг”, техният Starship, който от началото на 70-те вече редовно наемат за турнетата, е оборудван както за здрава работа - вътре има дори малък орган, така и за здрави купони. И в тях, освен огромни количества алкохол, участват още две дяволски изчадия – наркотиците и жените.
Мария Астаджова е българска художничка, родена в Стара Загора, която живее в Канада повече от трийсет години. Завършила е НУПИД "Акад. Дечко Узунов" в Казанлък и НХА в София. Имала е самостоятелни изложби в Монреал, Отава, България и е участвала в множество групови изложби в Канада и Америка. С изложбата „Деконструкция на чувствата“, тя..
Писателят Красимир Димовски представя новата си книга „Тезеят в своя лабиринт“ в Bee Bop Café. Романът излезе с печата на ИК „Хермес“. След три десетилетия мълчание Димовски издаде преди три години книгата с 13 невръстни разказа „Момичето, което предсказваше миналото“, а година по-късно – „Ловецът на русалки“ – три новели за..
Галерия „Аспект“ представя четвъртата самостоятелна изложба на Ваня Итинова „Градът разказва“. След нейната първа изява преди 3 години съвместно с Натали Итинов, авторката се превърна в един от основните художници на галерията и традиционно в края на годината представя новите си картини. В експозицията са представени 21 живописни платна,..
Известната наша режисьорка документалистка Адела Пеева ще получи специален „Златен ритон“ на тазгодишното издание на фестивала, чийто домакин е Пловдив от 13-и до 19-и декември. Тази награда се връчва за първи път на форума за документално и анимационно кино, а Адела Пеева от своя страна никога не е била отличавана с най-престижната..
Галерия „Възраждане“ представя изложбата „Послание за небесност“ на Росен Кръстев. Сюрреализмът и наивът някак органично се сливат и организират един идеалистично настроен фигуратив. Темата е възторгът - от живота, красотата, липсата на злото и сливането на небесното и земното , казва галеристката Красимира Алексиева. Росен Кръстев е..