Преди обявяването на номинациите в отделните категории, журитата за тях селектират предложенията , които могат да бъдат внесени от различни институции и отделни личности.
Оказа се, че в категорията за изобразително изкуство, има една номинация, за изложба на Ангел Герджиков. Изборът е от предложените общо четири номинации, две от които за едно и също постижение.
Това предизвика критични коментари в социалните мрежи, с акцент върху пренебрегването на изложба на Кольо Карамфилов/ светла му памет/ и обвинения в некомпетентност на комисията.
В интервю за Радио Пловдив художникът Емил Миразчиев, който е и куратор, и член на комисията за наградите "Пловдив" в раздел Изобразително изкуство обясни, че другите две предложения са били за кураторство, а не за авторски изложби. А предложението, свързано с Кольо Карамфилов, не е било за него като художник, а за кураторството на негова изложба /in memoriam/ на Галина Лардева и Радост Коцева. Другото предложение е било за галерия „Сариев“.
Миразчиев припомни, че на обсъждането за промени в статута за награда Пловдив е имало предложение тя да се дава и за проекти/кураторство, но е било единодушно отвхърлено.
"Защо сега се повдига пак този въпрос?
Имаме толкова много художници, защо се предлагат проекти?
Седмицата на съвременното изкуство, на която съм куратор толкова много години, никога не съм си позволил да я предложа, въпреки че миналата година имаше световни имена.
И защо през всичките тези години, докато беше жив, никой не предложи Кольо Карамфилом за наградата "Пловдив " ? Сега, когато го няма, всеки взе да се кичи... Това ми е странно...
Един от големите проблеми на наградите "Пловдив" наистина са журитата. Когато едни награди са авторитетни, журито трябва да е авторитетно и наградите, навсякъде пише- "престижните награди" , да си излъчват от престижно жури. И гласуването да не е 50+1, да е две трети, или с аргументирано съгласие, или становище на всички членове на журито. Щом е ярко постижение, трябва единодушно да е споделено от всички, а не да е буря в чаша вода".
Цялото интервю с Емил Миразчиев е в звуковия файл.
92 момичета и момчета от пловдивските гимназии дадоха старт на четиринадесетата учебна година на Модерна академия на изкуствата „Синдикат”. И тази година заниманията са безплатни благодарение на финансирането от Община Пловдив. Програмите са осем - „Творческо писане”, „Графичен дизайн“, „Модерна музика”, „Екранни изкуства”, „Модерни методи на мислене”,..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 08.03.2025г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати “ ( нови книги ) Гюстав Флобер. Мадам Бовари. 350 стр., тв. к. , ок. 6А, Фама+, 2025. Лев Толстой. Ана Каренина. 894 стр., лукс. изд., тв. к. , ок. 6А, Хермес, 2025. Ф. М. Достоевски. Кротката. 88 стр., ок...
Галерия „Савов“ в Пловдив представя втора самостоятелна изложба за 2025 година. През март гостува художникът Емил Белев. Галеристите ще зарадват любителите на изобразителното изкуство с красива изложба, заредена с пролетно настроение и много любов. Ще могат да се видят феерията от цветове и емоции в картините на Емил Белев. Изложбата..
"Човекът е цял, когато се посвети на нещо надмогващо го и го усеща по-голямо от себе си"- думите са на режисьора проф. Маргарита Младенова, която е гост на "Срещите" тази събота. На преизвестната у нас и на високите световни театрални сцени режисьорка е и и мисълта: "Изкуството трябва да премести акцента от "да имаш" към "да бъдеш". Т еатърът..
На 8-ми март в галерия „Гранит“ в едноименното старозагорско село се открива изложба под надслов „От Ева до Ева”. В нея жени творци представят свои произведения живопис, графика, скулптура, както и фотография и фотографика. Авторките са специално подбрани от кураторката Антония Маринова – Crazy, чиято амбиция е изложбата да не е просто колекция..