Тези момичета, известни като „групи”, са феномен, свързан изобщо с рока, но покрай „Лед Цепелин” нещата наистина отиват твърде напред. Особено при Джими Пейдж, който ги предпочита колкото може по-млади. Има момент, когато той настанява в едно имение семейството си, в две други - двете си любовници, едната от тях - жената на Рони Ууд от „Ролинг стоунс”, а сам заминава на американско турне с 15-годишна девойка, която реализира най-щурите му фантазии. С помощта и на солидно количество наркотици обаче, които с времето стават по-тежки дори от музиката на „Лед Цепелин” и вкарват здравословно крехкия Пейдж в сериозни проблеми. Както пък водката вкарва Джон Бонъм в най-сериозния възможен проблем, като го убива без време.
Всепризнато най-кроткият от групата е басистът Джон Пол Джоунс. За него се знае, че наема апартамент в друго крило на хотела, а понякога дори ходи да разглежда местни забележителности и музеи по време на турнетата. „Така и така пътуваме, защо да не науча нещо” – казва Джоунс. Но пък се смее на твърденията, че е кротък, признава, че прави всички лудории като останалите, но просто е по-предпазлив и папараците никога не го хващат.
След първите две години в месомелачката, „Лед Цепелин” са физически изтощени, но още пълни с огромен творчески заряд. Взимат почивка и през лятото на 1970 Пейдж и Плант със семействата си отиват в дън гори тилилейски – една каменна вила в Уелс без електричество. Там се разхождат сред природата, пият умерено, приказват дълго край камината и композират третия албум. Те обогатяват звука с повече акустика и много по-отчетливо композициите са свързани с келтския фолклор. Разбира се, вътре са и незабравимите Immigrant Song и Since I've Been Loving You, в тях тежкият звук на оловния цепелин е съвършен и дори само това да бяха композирали през живота си, пак щяха да бъдат считани за музикални гении.
Но те не спират до тук и през 71-ва, след 9 месеца пазарлъци с „Атлантис рекърдс” за обложката и името на албума, издават онова, което знаем като „Лед Цепелин” 4. Плочата нарочно е оставена без заглавие, а на обложката няма дори името на групата – само 4 рунически магьоснически символа, които обозначават всеки от музикантите в групата. А албумът започва с песента за черното куче и продължава с един наистина шеметен рок-енд-рол. Така де, в крайна сметка, сякаш казват „Лед Цепелин”, да не забравяме защо сме се събрали и къде са истинските ни корени:
В този четвърти албум за текста на няколко от композициите Робърт Плант е вдъхновен пряко от „Властелинът на пръстените”, а една от най-известните сред тях е The Battle of Evermore, която, заедно с по-късната Kashmir, е също класически пример за силните арабски и индийски влияния в музиката на „Лед Цепелин”:
Разбира се обаче, нищо в сърцата на публиката и досега не може да се сравни със Stairway to Heaven:
Тази стълба към небето, по която сякаш виждаш как самата музика започва да се катери бавно, да забързва в средата и като далечен проблясък да достига невидимия връх, е наистина изумителна. През 70-те тя е най-често пусканата по радиото песен изобщо, а безименният четвърти албум на групата чупи всички рекорди по продажби. До разпада, който идва през 1980 със смъртта на Джон Бонъм, има още много върхове, но никога повече „Лед Цепелин” не създават цял албум, който да е така съвършен и така пълно да изразява същността не само на техните души, но и на тяхната епоха.
Новата стихосбирка „Под бомбетата на дърветата“ на Даниела Найберг ще бъде представена в Народна библиотека „Иван Вазов“ - Пловдив. Авторката пристига от Сиатъл, САЩ и ще участва в срещата заедно с поета и писател Азис Шакир Таш. Началото на разговора е от 19 часа. Входът е свободен. Книгата ще бъде представена и на 13 август, на..
Тъмните векове. Осемстотин години след Христа. Римската империя е мъртва вече от три столетия. Варварите, които разрушават Рим, сега владеят цяла Европа. Династията на Меровингите, франки, които през V век приемат католицизма, буквално се разпада. Те управляват държава, разположена върху голяма част от земите на днешна Франция, Германия, Нидерландия и..
В Клуб “Неделя” ни беше гост Антон Радославов- режисьор, сценарист и композитор на мюзикъла “Йоан- синът на гърма” заедно с изпълнителя Виктор Макаров. Те разказаха за създаването и успеха на мюзикъла, който ще гледаме за пръви път в Пловдив на сцената на Античния театър следващата събота. Създател, режисьор, сценарист и автор на музиката е Антон..
В предаването за книги на Радио Пловдив на 09.08. 2025г. бяха представени следните заглавия: Рубрика „Напълно непознати“ Ивана Бодрожич. Синове, дъщери. 240 стр., ок.4А, Парадокс, 2025. Джоджо Мойс. Под едно небе. 448 стр., ок. 4А, Хермес, 2025. Дийн Кунц. Пазители. 480 стр., ок. 7А, Изток-Запад, 2025. Лиу..
Петият международен фестивал „Арт камп Дъбене“ събира художници, скулптори, музиканти, поети и театрали от страната и чужбина. От днес до 18 август предстоят срещи и обмен на идеи и опит в различни сфери на изкуството. В програмата са включени творчески работилници за деца, рецитали, музика, танци, концерти, представяния на изкуства и..